۶۵ درصد پهنه‌های خراسان رضوی به طور ویژه از ناحیه زلزله در مخاطره است/۶ دشت در استان در وضعیت بحران زاست

حسین باهوش فرماندار رشتخوار گفت: باید آمادگی لازم را در راستای مدیریت بحران به خوبی داشته باشیم و تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مواجهه با حوادث اولین حرف را در رابطه این موضوع می زند.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۶۱
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، حسین باهوش فرماندار رشتخوار ظهر امروز در مراسم مانور دورمیزی سیل شهرستان رشتخوار در محل سالن شهدای فرمانداری این شهرستان گفت: باید آمادگی لازم را در راستای مدیریت بحران به خوبی داشته باشیم و تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مواجهه با حوادث اولین حرف را در رابطه این موضوع می زند.

 

وی در ادامه افزود: امروز در کنار هم با تجربه های قبلی می توانیم با برگزاری کارگاه های مورد نیاز آمادگی لازم را در مقابله با حوادث احتمالی با دانش افزایی بیشتر کسب کنیم.

 

محسن نجات مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در مانور دورمیزی سیل شهرستان رشتخوار با تاکید بر اینکه باید در زمینه در آموزش همگانی به صورت جدی کار کنیم، گفت: در همین چند روز اخیر روز ملی کاهش خطر را گذراندیم، دغدغه ما هم اکنون بحث نهضت آموزش همگانی است، گسترش فرهنگ ایمنی پایدار و ارتقای سطح تاب‌آوری جامعه از نیازهای ضروری امروز است.

 

نجات با اشاره به برنامه ریزی جهت اجرای یک مانور میدانی در شهرستان تصریح کرد: در مواقع برخورد با حوادث سامانه سما در بحث جمع آوری و اطلاع تعریف شده که هر حادثه ای باید از طریق آن به ما اعلام شود.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در ادامه، اذعان داشت: شناسنامه بحران شهرستان نیازمند بروزرسانی و تکمیل شدن است، ما امروز طبق امار جهانی جزو ۱۰ کشور زلزله خیز و چهارمین کشور سیل خیز در دنیا هستیم.

 

وی در تکمیل این مطلب، گفت: ۹۰ گسل فعال در این استان وجود دارد و ۶۵ درصد پهنه‌های خراسان رضوی به طور ویژه از ناحیه زلزله در مخاطره است، ما همچنین ۳۷ دشت در استان داریم که ۶ دشت در استان در وضعیت بحران زاست، که نیازمند توجه زیادی است.

 

نجات در ادامه در حوزه حمایتی ستاد مدیریت بحران استان از شهرستان رشتخوار، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ مقدار ۳۵۷ میلیون تومان اعتبار از محل بند م ماده ۲۸ قانون الحاق در حوزه مدیریت بحران دولت برای بحث مرمت احیای قنوات، انتقال آب با لوله برای شهرستان رشتخوار در نظر گرفته شده است، همچنین در تلاش هستیم تا بحث اتاق بحران ها و تلفن ها اضطراری را نیز بروز کنیم.

 

وی در تکمیل این مطلب، یادور شد: قول میدهیم آن تجهیزات اندکی که در استان نیاز باشد، هم اتاق بحران ها و هم تلفن ماهواره ای را بروز کنیم، و موضوع تجهیزات اولیه شهرستان های مثل رشتخوار را در این زمینه به مرور زمان دنبال کنیم.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در پایان ضمن تقدیر از تلاش های بخشداری و دهیاران در بخش جنگل رشتخوار بیان داشت: بحث تجهیز اتاق بحران بخش جنگل رشتخوار در بازدید میدانی با مشاهده وضعیت موجود به خوبی کار تجهیز آن دنبال شده بود که جای تقدیر از تلاش های مسئولان در این بخش را دارد.

 

در برنامه امروز حضور محسن نجات مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، روند بازدید از اتاق بحران بخش جنگل صورت گرفت،و همچنین در برنامه مانور دورمیزی سیل با حضور فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به صورت پیش فرض نحوه مدیریت بحران وقوع سیلاب در شهر رشتخوار و روستای کریم اباد تمرین شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها