خبرهای داغ:
مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

آموختن مهارت تفکر انتقادی در جنگ ادراکی و شناختی بسیار اهمیت دارد

همدان-مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در جنگ ادراکی و شناختی آموختن مهارت تفکر انتقادی امروز بسیار اهمیت دارد.
کد خبر: ۹۴۶۳۲۹۷
|
۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، حسین ربیعی در دوره آموزشی مدرسان سواد رسانه که به همت فضای مجازی سپاه ناحیه بهار در کانون میعاد شهر بهار برگزار شد، اظهار کرد: جنگ نرم، در بستر رسانه برای تاثیرگذاری بر فرهنگ مردم صورت می‌گیرد که در این جنگ عموم مردم هدف هجمه رسانه‌های دشمن قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای متعدد در مقطع زمانی با محتواهای هوشمند با هدف تاثیرگذاری در کانون خانواده در شبکه‌های ماهواره‌ای راه‌اندازی شد و با هدف قرار دادن زن مومن، مسلمان، ایرانی تلاش کردند تا فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را کمرنگ کند و فرهنگ غرب را رواج دهند.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه جنگ روایت‌ها در بستر جنگ هوشمند و نقطه‌زنی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: هم اکنون جنگی که با آن روبرو هستیم جنگ ادراکی و جنگ شناختی تمام عیار است و بستر این جنگ افکار و اذهان انسان‌ها است که با شبهات مختلف حوزه‌های گوناگون به صورت ترکیبی تک تک افراد زندگی می‌کنند و دچار اشتباه شناختی و ادراکی می‌شوند.

وی بیان کرد: جنگ، جنگ ادراکی و شناختی است و افراد در این بمباران سنگین رسانه‌ای در فضایی که قرار گرفته‌اند بدون سواد رسانه و با قدرت تحلیل پایین دچار اشتباه‌ شدند و خروجی آن چیزی است که هم اکنون با آن مواجه هستیم و رسالتی که بر گردن شما به عنوان مدرسان سواد رسانه است بسیار در این حوزه اهمیت دارد.

ربیعی با تأکید بر اینکه در جنگ ادراکی و شناختی آموختن مهارت تفکر انتقادی امروز بسیار اهمیت دارد ، گفت: عمده کسانی که درگیر جنگ شناختی شدند، آسیب دیدند و نتوانستند تحلیل کنند چراکه مهارت تفکر انتقادی را نداشتند و نتواستند محتوای صحیح و غلط را تشخیص دهند.

وی عنوان کرد: در حوزه تفکر انتقادی باید کلمه به کلمه محتوایی که به دست ما می‌رسد با نگاه انتقادي تحلیل شود، چراکه ممکن است یک متن بسیار عالی نوشته شده باشد اما در این متن یک کلمه جابه جا شده باشد و یا کلمه‌ای دوپهلو به کار گرفته شود و با این حال تمام متن را مخدوش کرده باشد، محتوایی که به دست شما می‌رسد با این نگاه، تحلیل کنید و دیگران را نیز آگاه سازید.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: در حال حاضر در حوزه جنگ شناختی که درگیر آن هستیم، تفکر انتقادی حلقه مفقودی است، بنابراین پیشنهاد می‌شود افراد این مسئله را تحلیل کنند.

وی افزود: با توجه به تبلیغات وحشتناکی که امروز شاهد آن هستیم و محتوایی که در فضای مجازی درحال انتشار است، در بمباران تبلیغاتی ذهن بسیاری از افراد نقش دارد و دیگر افراد قادر به تشخیص درست و غلط نیستند، بنابراین به این آموزش‌ها برای واکسینه کردن جامعه نیاز داریم و کار ما درحوزه سواد رسانه تبیین برای مردم است.

وی در ادامه به انواع جریانات رسانه‌ای که حدود ۶۰ درصد در موضوع حوادث اخیر نقش داشتند اشاره کرد و گفت: این موارد در این جریانات هیچ هدف و برنامه‌ای ندارند و فقط به دنبال تجزیه کردن و تفرقه افکنی ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات