خبرهای داغ:
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان:

دستگاه‌های اجرایی در افزایش نرخ مشارکت بانوان هم‌افزایی داشته باشند

همدان- معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید در افزایش نقش آفرینی و نرخ مشارکت بانوان برنامه‌ریزی دقیق و هم‌افزایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۴۶۳۶۰۸
|
۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن رضانیا در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده که با حضور برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی در استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد فضای امن و با نشاط برای زنان و خانواده‌ها جزء برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در افزایش نقش آفرینی و نرخ مشارکت بانوان برنامه‌ریزی دقیق و هم‌افزایی داشته باشند، افزود: دشمن در حوادث اخیر، نظام بنیان خانواده‌ها را مورد هدف قرار داده است و با برنامه‌ریزی‌های حساب شده و ایجاد اغتشاش در جامعه سعی در ضربه زدن به حوزه خانواده و نظام امنیتی کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان ادامه داد: همدان از نظر آسیب‌های اجتماعی وضع بسیار مطلوبی در بین استان‌ها دارد و در مسیر حرکت به سوی آرامش، امنیت و ثبات حرکت می‌کند.

وی گفت: ما به دنبال گفتمان الگوی سوم زن هستیم نه شرقی و نه غربی، بلکه الگویی که برگرفته از الگوی برتر برای نقش‌آفرینی بانوان و افزایش نرخ مشارکت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد و در جامعه ترویج شود.

رضانیا با بیان اینکه نباید معطل کنیم و دیگر جای سکوت و حرکت‌های انفعالی نیست، ابراز کرد: امروز با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفته‌ایم، باید تلاش کنیم فعالیت‌های خلاقانه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر دستگاه اجرایی باید برنامه‌هایی برای ایجاد نشاط در بانوان ارائه دهد همچنین برنامه‌هایی برای ایجاد نشاط اجتماعی و شادی دختران در فضای مجازی و در چهارچوب اصول انقلاب اسلامی و ملی به عنوان الگو تدارک و ارائه شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان خاطرنشان کرد: برگزاری سفرهای یک روز طبیعت گردی و بازدید از مناطق گردشگری و فرهنگی برای دختران مناطق محروم و زنان سرپرست خانوار با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین خطاب به اداره ورزش و جوانان استان همدان بیان کرد: توسعه ورزش نقش مهمی در تخلیه هیجانات و عواطف نوجوانان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تقویت نساط در جامعه دارد و باید از ظرفیت جام جهانی با محوریت بانوان برنامه‌ریزی کرده و امکانات و تجهیزات ورزشی برای زنان مهیا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات