خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان دزج استان کردستان:

طلبه بسیجی خود را محدود به تحصیل در حجره ها نمی کند

حجت الاسلام پناهی گفت: طلبه فردی است که هرگز خود را محدود به تحصیل در حجره ها نمی کند، بلکه حضورش در جامعه تاثیرگذار و اثربخش است، زیرا اگر اینگونه نباشد، حوزه ما حوزه انقلابی نخواهد بود.
کد خبر: ۹۴۶۳۸۹۴
|
۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام اسعد حسین پناهی امروز در نشستی با طلاب شهرستان قروه اظهار داشت: شاید در ظاهر حوزه های علمیه مانند دیگر مراکز آموزشی دارای یک نقش ثابت و تعریف شده باشند، ولی در اصل حوزه ها مرکز تولید فکر و اندیشه و در کنار آن یک کانون برای حمایت از جامعه در شرایط ویژه است.

امام جمعه شهر دزج ادامه داد: حوزویان در عرصه های ملی و حوادثی که در سال های اخیر در کشور روی داده، نقش و حضور خود را به همه نشان دادند که بارزترین آنها را می توان حضور گروه های جهادی طلاب در کمک و امدادرسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و در بحث مبارزه با بیماری کرونا دانست.

وی افزود: طلبه فردی است که هرگز خود را محدود به تحصیل در حجره ها نمی کند، بلکه حضورش در جامعه تاثیرگذار و اثربخش است، زیرا اگر اینگونه نباشد، حوزه ما حوزه انقلابی نخواهد بود.

حجت الاسلام حسین پناهی بیان کرد: مدارس علمیه امروز زیر شدیدترین تهاجمات فرهنگی قرار دارند، به گونه ای که دشمن برای ساختن چهره ای دروغین و کذب از حوزه و طلبه دست به هر توطئه ای می زند و این مردم هستند که باید فریب جنگ رسانه ای را نخورند.

امام جمعه دزج خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نقش آفرینی های حوزویان، حضور در قالب تیم های جهادی در کنار بسیج و سایر اقشار است. روحانیون در ایام فراغت و حتی تحصیل در کارهای جهادی همانند کمک به مناطق محروم، امور عمرانی و خدماتی و... فعالیت دارند.

وی در پایان گفت: طلبه ها در مسیر طلبگی نباید با تبلیغات منفی دشمن دلسرد شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار