سردار طهماسبی تاکید کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت نخبه‌ها برای مقابله با بحران کم آبی/اصلاح الگوی کشت ومصرف از راهکارهای اصلی کاهش مقابله با کم آبی

زنجان-جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به کم آبی، بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبه ها و حمایت از آنها و راهکارهای ارائه شده برای انجام طرح‌های مقابله با کم آبی تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۶۳۹۹۲
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛امروز جلسه کارگروه تخصصی آب بسیج مهندسین عمران و معماری استان زنجان در محل اتاق جلسات شهید شهریاری شرکت آب منطقه ای با حضور سردار طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان، افشاری مديرعامل شرکت آب منطقه ای، روسای کانون ها و اعضای کارگروه های تخصصی برگزار شد.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبه‌ها برای مقابله با بحران کم آبی/اصلاح الگوی کشت ومصرف از راهکارهای اصلی کاهش مقابله با کم آبی

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در این جلسه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ شناختی، اظهار کرد: ایران قوی دلیل دشمنی، دشمنان با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در جمهوری اسلامی، ابراز کرد: انشاالله جمهوری اسلامی ايران روز به روز با تلاش جوانان عزیز قویتر خواهد شد.

سردار طهماسبی با اشاره به اهمیت توجه به موقع به مشکلات آب و نحوه استفاده صحیح از آب‌های سطحی و زیر زمینی، تصریح کرد: بسیج در سال ۱۴۰۱، ۵۷ پروژه آبرسانی در راستای حل مشکلات مردم و آبرسانی به روستا‌های اجرا کرده است.

وی با اشاره به لزوم پیگیری و تامین بودجه برای به اتمام رساندن پروژه‌های ناتمام سد سازی در سطح استان، خاطر نشان کرد: سپاه آماده هر نوع همکاری و کمک در راستای اتمام پروژه سد مشمپا است.

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تاکید بر تدابیر پیشگیرانه پیش از وقوع هر گونه مشکل و بحران، افزود: استفاده از ظرفیت نخبه ها و حمایت از آنها و راهکارهای ارائه شده برای انجام طرحهای مقابله با کم آبی یک امر ضروری است.

پیشرفت پروژه‌های آب استان از دغدغه‌های مردم است

برزگر مدیر سازمان بسیج مهندسین عمران استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مقوله آب و نحوه استفاده از آبهای سطحی و زیر زمینی، ابراز کرد: پیشرفت پروژه‌های آب استان از دغدغه‌های مردم و مسئولین استان است.

 

افشاری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان با اشاره به روند پروژه های در دست اقدام و پروژه های سد سازی در سطح استان و خطوط انتقال آب، ادامه داد: با توجه به وضعیت کلی بارندگی‌ها و سفره آبهای زیر زمینی استان و آمار‌های مربوطه شاهد افت سطح آبهای زیر زمینی هستیم.

لزوم استفاده از ظرفیت نخبه‌ها برای مقابله با بحران کم آبی/اصلاح الگوی کشت ومصرف از راهکارهای اصلی کاهش مقابله با کم آبی

افشاری با اشاره به افزایش سرعت افت سطح آبهای زیر زمینی در مرکز استان نسبت به میانگین استان، عنوان کرد: مسئله آب چالشی فراتر از یک وزارتخانه است که نیازمند همکاری تمامی ارگان‌های کشور می‌باشد.

وی تاکید کرد: اصلاح الگوی کشت و الگوی مصرف مردم و تاسیس تصفیه‌خانه در شهرک‌های صنعتی می‌توانند عمده‌ترین راهکار برای کاهش مصرف آب باشد.

صنعتی منفرد رئیس کارگروه آب بسیج مهندسین عمران با اشاره به وضعیت پروژه‌های در حال اجرا این شرکت در سطح استان و چالش‌های پیش‌رو، ابراز کرد: دو سد مشمپا و مراش جزو مهم ترین پروژه‌های در حال اجرا است که در صورت اتمام می‌توانند نقش مهمی در تامین پایدار آب شرب استان داشته باشند و باعث تقویت آبهای زیرزمینی شود.

 صنعتی منفرد بیان کرد: صنایع و بخش کشاورزی مهم‌ترین مصرف کنندگان آب با سهمی حدود ۹۰ درصدی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار