خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد:

کارآفرینان، افسران نبرد در حوزه اقتصادی هستند

همدان- استاندار همدان گفت: کارآفرینان به عنوان افسران نبرد در حوزه اقتصادی هستند که یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کشور توانمندی و تقویت حوزه کارآفرینی و حمایت از فعالان اقتصادی است.
کد خبر: ۹۴۶۴۱۰۱
|
۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه هیئت اندیشه ورز کارآفرینی و کارآفرینان برتر استان همدان که در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته پیگیر کانون کارآفرین استان بودم اما در فرایند شکل‌گیری کانون یک بی‌توجهی و یا عدم دقتی صورت گرفته بود که مغایرت‌هایی با آن ایجاد شد.

وی با تأکید بر اینکه ساختار شکل‌گیری کانون منطبق با قانون و دستورالعمل باشد، گفت: آنچه که در ابتدای کار باید به آن توجه کنیم ساختار و تشکیلاتی است با عنوان اتاق فکر که به کمک ساختار و سیستم حاکمیت آمده و می‌خواهد تجارب، ذخایر خود را برای بهبود فضای کسب و کار و بالا بردن راندمان عرضه کند.

استاندار همدان با بیان اینکه اطلاق نام کانون بر این مجموعه به این معنی نیست که یک تشکل صنفی یا سیاسی است، تصریح کرد: این مجموعه ساختار اتاق فکر متشکل از مجموعه‌ای از افراد متخصص است که در حوزه کار و کارآفرینی تجربه و تخصص دارند و می‌خواهد علم و دانش را از دانشگاه و تجربه را از محیط کار در هم آمیزند و حاصل آن ایده و فکری شود که کارهای تولیدی اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مولفه‌ها را باید در استان در نظر بگیریم، یادآور شد: اتاق فکر نباید مبنای تئوریک داشته باشد و دانش افزایی نیست بلکه اینجا محیطی است که ما تجارب خود را عرضه کنیم و دیگران آن را تئوریزه کنند و در سطح استان اجرا کنیم.

قاسمی فرزاد ادامه داد: اجرایی کردن این تجارب شرایطی دارد که شرط اول آن سازگاری با محیط و فضای استان و منابع و امکانات است و باید بدانیم در حال حاضر از مهمترین مولفه‌ها مبحث آب است.

وی با بیان اینکه مقوله مزیت نسبی و داشته‌ها را باید در سطح شهرستان‌های استان مدنظر قرار داد، افزود: بعد از انقلاب تأکید مقام معظم رهبری این بوده که زیر ساخت‌ها اصلاح شود که برخی دولت‌ها بنا به مقتضیات توجه نکردند.

استاندار همدان با بیان اینکه در دهه گذشته تأکید مقام معظم رهبری بر تولید بوده است، مطرح کرد: تاکید امسال ایشان بر تولید دانش بنیان است که اگر ما بخواهیم تولید در استان را بومی‌سازی کنیم باید به سمت شیوه‌ها و روش‌هایی که مبتنی بر داشته‌های ما است، برویم.

وی با بیان اینکه ما در بخش کشاورزی به اندازه کافی آب را هدر داده‌ایم، گفت: در حال حاضر ما باید به سمت محصولات کم آب‌بر برویم و به دنبال این هستیم که در حوزه کشاورزی محصولاتی کشت شود که بتواند بهره‌وری را بالا ببرد و شیوه کشت را تغییر دهد.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه با تغییر شیوه کشت زمینه افزایش تولید، کاهش مصرف آب و افزایش میزان صادرات ایجاد می‌شود، عنوان کرد: در حوزه صنعت و کشاورزی باید به سمت استانداردهای ملی و بین المللی حرکت کنیم و با دانش بنیان کردن روش تولید و تغییر شیوه آبیاری خام فروشی را کنار بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه منابع در حال اتمام است و باید تا جایی که می‌شود بهره وری را بالا ببریم، بیان کرد: ما جزیره مستقل نمی‌توانیم باشیم و باید با دیگر استان‌ها و خارج از کشور تعامل داشته باشیم چرا که دنیا، دنیای یکپارچه است.

استاندار همدان با تأکید بر لزوم تمرکز در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری عنوان کرد: مهمترین سرمایه‌گذاری ما باید در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری باشد چراکه در این حوزه منابع بسیار غنی داریم.

وی با بیان اینکه ما در استان یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و گردشگری داریم، گفت: در دولت سیزدهم اولین پروژه‌ای که مطرح کردیم چهاربانده کردن همدان - علیصدر بود که باید زیرساخت‌ها درست شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در زمینه تولید و فرآوری محصولات غذایی باید ایده و فکر داشته باشید، تأکید کرد: در استان همدان برند و نشان‌های خوبی داریم که در سطح بین المللی حرف برای گفتن دارند که باید ما آن‌ها را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولید کنندگان و کنشگران اقتصادی باید به نشان‌های بین‌المللی تبدیل شوند، ابراز کرد: این ظرفیت وجود دارد.

استاندار همدان با بیان اینکه در استان منابع معدنی بسیارغنی وجود دارد، که تا به امروز بیشتر خام فروشی شده و باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها فرآوری شود، گفت: یکی از اقدامات ما تکمیل ظرفیت کانال و تصفیه پساب است که از آن در حوزه صنعت و گلخانه استفاده می‌شود.

وی ابراز کرد: تیم کاری شکل گرفته در استان به دنبال پیشرفت و آبادانی است و آنچه ما به آن نیاز داریم این است که باید مشوق یکدیگر باشیم و با فرهنگ‌سازی توسط صداو سیما و اصحاب رسانه محقق می‌شود.

قاسمی‌فرزاد مطرح کرد: با قوت قلبی که مقام معظم رهبری به مردم سرزمین ما داده است امروز شاهد این هستیم که در عرصه‌ها حرف برای گفتن داریم و همه دشمنی‌ها و کینه ورزی‌های دشمن به دلیل رشد و پیشرفت محیرالعقول ما است.

وی با اشاره به علت کشیده شدن اغتشاشات به دانشگاه‌ها گفت: دشمن در تلاش است که دانشگاه را تعطیل کند چراکه از مراکز علم و علم آفرینی، از پارک‌های علم و فناوری، بنیاد نخبگان و کانون‌های کارآفرینی ما می‌ترسد و با تحریم و ایجاد مشکلات بین المللی و حقوقی می‌‌خواهد ما در ذلت باشیم و دست‌ ما جلو آنها دراز باشد چراکه به دنبال به تاراج بردن سرزمین ما هستند و خیرخواه ما نیستند.

استاندار همدان با بیان اینکه برای رشد و پیشرفت باید هزینه کرد، افزود: بسیاری از منابع در کشور وجود دارد و ما منابع خدادادی بسیاری داریم که از آن غافل هستیم و نباید خام فروشی شود چرا که دانش آن را به ما نمی‌دهند اما امروز ما توانسته‌ایم به بسیاری از سطوح دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده و ایجاد مراکز علم و پیشرفت ماحصل و یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و انقلاب است، عنوان کرد: کارآفرینان به عنوان افسران نبرد در حوزه اقتصادی هستند که یکی از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کشور توانمندی و تقویت حوزه کارآفرینی و حمایت از فعالان اقتصادی است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه توزیع ثروت در نظام اسلامی باید عادلانه و متوازن باشد، خاطرنشان کرد: باید با همفکری و به اشتراک گذاشتن اندیشه و همفکری تجارب، زمینه رشد و تعالی را برای استان فراهم کنیم.

در پایان این نشست از کارآفرینان برتر استان همدان تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات