استاندار زنجان:

توسعه غرب زنجان با افتتاح نیروگاه برق حرارتی/خرید یک هزار و 400 میلیارد تومان گندم از جنوب استان زنجان

استاندار زنجان با بیان اینکه این نیروگاه در غرب زنجان است و این منطقه ازنظر توسعه نسبت به سایر بخش‌های زنجان عقب‌تر است، گفت: برای جنوب استان برنامه‌هایی را داریم و خوشبختانه امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از جنوب استان زنجان گندم خریداری کردیم و این امر بر ضریب جینی استان تأثیرگذار خواهد بود.
کد خبر: ۹۴۶۴۱۵۰
|
۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛محسن افشارچی امروز در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات با بیان اینکه باید از دست‌اندرکاران این پروژه باید تشکر کنم، اظهار کرد: دست‌اندرکاران این پروژه به‌صورت جهادی کارکردند و قبل از اینکه با پیک مصرف انرژی مواجه شویم توانستیم برق تولیدی این نیروگاه را به شبکه برق اضافه کنیم.

توسعه غرب زنجان با افتتاح نیروگاه برق حرارتی/خرید یک هزار و 400 میلیارد تومان گندم از جنوب استان زنجان

 

وی با اشاره به پیگیری‌های وزیر نیرو برای تکمیل این پروژه، ابراز کرد: پیگیری‌های وزیر نیرو به شکلی بود که من را وادار کرد تا شخصاً وارد کار شوم.

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه این نیروگاه در غرب زنجان است و این منطقه از نظر توسعه نسبت به سایر بخش‌های زنجان عقب‌تر است، تصریح کرد: برای جنوب استان برنامه‌هایی را داریم و خوشبختانه امسال هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از جنوب استان زنجان گندم خریداری کردیم و این امر بر ضریب جینی استان تأثیرگذار خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه امسال در شمال استان زنجان وضعیت کشاورزی مطلوب است، تصریح کرد: در غرب زنجان نیازمند یک نگاه متفاوت هستیم و با افتتاح این نیروگاه بخشی از مقدمات توسعه غرب استان زنجان فراهم می‌شود.

 

 

افشارچی با بیان اینکه در این قسمت از استان حدود ۱۲.۵ درصد مساحت استان را داریم درحالی‌که حدود ۳ درصد جمعیت استان در اینجا ساکن هستند، ادامه داد: در استان زنجان در هر کیلومترمربع حدود ۵۰ نفر ساکن هستند درحالی‌که در این بخش از استان در هر کیلومترمربع ۱۰ نفر ساکن هستند.

 

 

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد غرب استان زنجان را روستاها تشکیل می‌دهند، افزود: در این بخش از استان به جز نیروگاه برق، شهرک صنعتی شهید شهریاری با مساحت ۷۰۰ هکتار وجود دارد که ۴۰۰ هکتار آن واگذارشده است و ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی در حال انجام است که منجر به اشتغال بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر منجر خواهد شد.

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه امسال نزدیک ۱۵ الی ۲۰ میلیون مترمکعب پساب را خواهیم داشت که در حال برنامه‌ریزی هستیم که به صنعت پساب بدهیم، ابراز کرد: اینجا تنها مشکلی که ما با آن مواجه هستیم مشکل آب است که با تدابیری که اندیشیده می‌شود امیدواریم در میان‌مدت این مشکل حل شود.

 

 

وی با اشاره به جنگ تمدنی که جمهوری اسلامی با آن درگیر است، افزود: یکی از رده‌های درگیر در این امر مسئله کارآمدی و افزایش کارآمدی جمهوری اسلامی است، هر تلاش و هر گامی که در این راستا برمی‌داریم حسنه‌ای است که به حسابمان نوشته می‌شود

 

 

 

 

ارسال نظرات