خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام نجاری:

یادواره شهدای روحانی استان همدان برگزار می‌شود

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۶۴۵۵۴
|
۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در اولین جلسه ستاد یادواره شهدای روحانیت استان همدان که با حضور مسئولین لشکری و کشوری استان برگزار شد، اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با دبیر کنگره ۸ هزار شهید استان پیرامون کنگره شهدا مقرر شد یادواره شهدای روحانی قبل از کنگره برگزار شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه گرامیداشت شهدای روحانی افزود: از جمله این اقدامات تدوین کتاب و تهیه مستند از آنها است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این راستا نیز گفت: ساخت یادمان شهدا روحانی در سطح شهر و دفن شهید گمنام در یکی از مدرسه‌های علمیه همدان نمونه‌ای از این اقدامات است.

* طلبه‌ها بیشترین شهدا را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند

دبیر ستاد دومین کنگره شهدای استان همدان نیز در ادامه گفت: در این شرایط که دشمن به شدت در حال تلاش و تبلیغات منفی علیه قشر روحانیت در جامعه است باید یادواره‌ای‌ برای شهدایی که در میدان نبرد در وسط میدان شهید شدند برگزار شود تا مردم نسبت به این افراد شناخت بهتری پیدا کنند.

سردار مهدی فرجی با بیان اینکه نسبت به جمعیت رزمنده‌ها، طلبه‌ها بیشترین شهدا را تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌اند و حتی این موضوع در بین شهدای مدافع حرم نیز مشهود است، افزود: در بین استان‌ها کشور، استان همدان دارای تعداد شهدای طلبه بیشتری است.

وی خاطرنشان کرد: در همدان خانواده روحانی زندگی ‌ند که سه فرزند آنها مدافع حرم بود و یکی از آنها جانباز شده است و چنین مواردی وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند که یک کار ارزشمند و ماندگاری برای این عزیزان انجام دهیم. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر برگزاری یادواره‌های شهدا به صورت مردمی گفت: ما بسیاری از طلبه‌ها را داریم که فرزند آنها شهید شده است اما هیچ جا نام و نشانی از این افراد نیست همانند آیت الله مروج که هیچگاه نامی از فرزند شهید خود نمی‌برد.

وی افزود: در کنگره‌ای که در قم برگزار شد، سازمان بسیج طلاب نمایشگاهی دایر کرد که پیشنهاد می‌شود این نمایشگاه در حاشیه نماز جمعه و در جوار مزار مطهر شهدا نیز برپا شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

حجت الاسلام علی حسنی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه همدان نیز با تأکید بر معرفی شهدای روحانی در جامعه عنوان کرد:  شهدای روحانی جزو مظلوم‌ترین اقشار شهدا هستند.  

*حضور ۷۰۰ طلبه در جشنواره ورزشی شهدای طلبه

رییس سازمان بسیج طلاب استان همدان نیز اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی استان همدان ۱۶۹ شهید روایت شده است که از این شهدا کتاب ۱۲ شهید تالیف شده است.

حجت الاسلام محسن تیموری، از امضای تفاهم‌نامه‌ای با حوزه سفیران خبر داد و گفت: بر اساس این تفاهمنامه تألیف کتاب‌های دیگر شهدای روحانی نیز در دست اقدام است. 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهدای روحانی که هر ماه برگزار می‌شود، افزود: در مرحله قبل مسابقه ۲ هزار بازدید و حدود ۲۰۰ نفر نیز شرکت کرده بودند.

رییس سازمان بسیج طلاب استان همدان خاطرنشان کرد: آبان ماه ۷۰۰ طلبه در جشنواره ورزشی شهدای طلبه برادران و مسابقات ورزشی طلاب خواهران شرکت خواهند کرد.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان نیز بیان کرد: استانداری همدان به صورت ویژه در خدمت یادواره شهدای روحانی است تا یادواره ماندگاری برگزار شود و پیشنهاد می‌شود، فیلم و مستندی از این برنامه‌ تولید شده و در شبکه‌های سراسری پخش شود به طوری که مردم با این فعالیت‌ها بیشتر آشنا شوند.

غلامرضا فریدونی گفت: بهتر است این یادواره‌ها همراه با خدمت رسانی به بخشی از مردم باشد که در یاد و خاطره مردم با اسم آن شهید ماندگار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات