به همت روابط عمومی سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج:

برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری توسط سپاه ناحیه امام حسین(ع)

دومین دوره آموزشی خبرنگاری توسط روابط عمومی سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج با سخنرانی حجت الاسلام ترکاشوند، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این ناحیه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۹۸
|
۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، دومین  دوره خبرنویسی مقدماتی با سخنرانی حجت الاسلام علی ترکاشوند مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسین(ع) و حضور خبرنگاران افتخاری، مسئولین روابط عمومی، فرهنگی و تعلیم و تربیت حوزه ها و پایگاه های بسیج به همت روابط عمومی ناحیه امام حسین(ع) در حسینیه این ناحیه برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه گردید.

حجت الاسلام ترکاشوند در این کارگاه ضمن عرض تسلیت تعدادی از هموطنان در حمله تروریستی شاهچراغ شیراز گفت: امروز دشمن با جنگ ترکیبی اعم از نظامی، نیابتی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و اقتصادی تلاش می کند از هر جهت  به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند.

وی با بیان اینکه در چنین وقایعی ضرورت خبرنگاری و روایت گری را می شود فهمید، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند:" اگر شما روایت نکنید دشمن روایت می کند." در جنگ روایت ها برد با کسی است که درست روایت کند و در جنگ روایت ها نباید پاتک بزنیم باید در حال تک باشیم و حمله کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جنگ روایت ها را جنگ بزرگ و پیچیده ای خواند و افزود: بار این جنگ بزرگ و پیچیده روی دوش خبرگزاری ها و خبرنگارها می باشد.

وی بیان کرد: امروز اگر قرار باشد کلاسی برای ملت ایران بگذارند، باید خبرنگاری بگذارند. تا مردم به آگاهی برسند و یاد بگیرند چه خبری را بخوانند، چه خبری را بپذیرند یا رد کنند، از که و کجا خبر بگیرند.

حجت الاسلام ترکاشوند به ۱۷ هزار شهیدی که منافقین در دهه ۶۰ از شهروند و مردم عادی گرفته تا مسئولین از ما گرفتند اشاره کرد و گفت: چون این جنایت منافقین خوب روایت نشد چند سال بعدش جای شهید و جلاد عوض شد. اگر دفاع مقدس را خوب روایت می کردیم چرا دانش آموزان باید امروز می پرسیدند چرا ۸ سال جنگ؟ دشمن را خوب روایت نکردیم، نسل جوان ما باور ندارد ما دشمن داریم. دشمن می آید با همان جنگ روایت هامی گوید ما دشمن شما نیستیم فلان کشور دشمن شماست. باید در این جنگ دشمن را خوب روایت کنیم‌.

در ادامه این کارگاه بیاتی مسئول روابط عمومی سپاه ناحیه امام حسین(ع) اظهار کرد:توانمند سازی و آشنایی مسئولین روابط عمومی حوزه ها و پایگاه های بسیج، خبرنگاران بسیجی و علاقمندان با قوائد و اصول صحیح خبرنویسی را هدف برگزاری این دوره آموزشی خواند.

وی افزود: آموزش خبرنگاران و مسئولین روابط عمومی حاضر در این دوره آموزشی را خبرگزاری بسیج البرز با تدریس سرکارخانم رحمت نژاد سردبیرخبرگزاری بسیج البرز و خبرنگار حوزه فرهنگ و هنر فارس البرز عهده دار است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۰ نفر در این دوره نکات علم خبرنگاری را فرا می گیرند تا پس از پایان دوره  شاهد ثمرات و نتایج آن در انعکاس اخبار بسیج سپاه البرز و ناحیه امام حسین(ع) در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی و تاریخی باشیم.

این دوره آموزشی در ۵ جلسه به صورت مقدماتی و پیشرفته آغاز شده است.

انتهای پیام/ ر

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار