خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد خبر داد

رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد توسط اداره دامپزشکی و محیط زیست اسدآباد

همدان-رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد گفت: با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر، رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد به صورت بازدیدهای مشترک هفتگی با اداره محیط زیست از این خاستگاه‌ها صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۷۳
|
۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، وثوقی کیا در دیدار رئیس اداره محیط زیست اسدآباد اظهار کرد: در راستای پیگیری برنامه‌های مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان دامپزشکی کشور به خصوص در زمینه شناسایی و کنترل برخی از بیماری‌ها نظیر آنفولانزای فوق حاد طیور و بیماری‌های واگیر دامی در حیات وحش، همکاری‌های این دو اداره در سطح شهرستان همواره چشمگیر و موثر بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر و اسکان موقت برخی از این پرندگان در حاشیه رودخانه‌ها و منابع آبی شهرستان اسدآباد، رصد و پایش بیماری آنفلوانزای فوق حاد که به صورت بازدیدهای مشترک هفتگی با اداره محیط زیست از این خاستگاه‌ها و بازدید مشترک از پرنده فروشان سطح شهر در اولویت کاری این دو اداره قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد با اشاره به گشت‌های مشترک مستمر از تالاب پیرسلمان، تصفیه خانه، سد نعمت آباد و سایر آبگیرهای منطقه که با همراهی روسای ادارات محیط زیست و اداره دامپزشکی انجام پذیرفته است، افزود: خوشبختانه تا این زمان مورد مشکوکی از بیماری آنفلوانزا در این مناطق مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به خطرات بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای انسان به عنوان بیماری مشترک، هرگونه تماس با پرندگان بیمار و یا لاشه آنها بدون رعایت نکات بهداشتی ممنوع بوده و ضروری است در صورت مشاهده تلفات مشکوک پرندگان (پرندگان مهاجر یا پرورشی) ضمن اجتناب از هرگونه تماس با لاشه پرندگان، مراتب در اسرع وقت به اداره محیط زیست و یا اداره دامپزشکی شهرستان اسدآباد دامپزشکی گزارش شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات