دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

بیش از ۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند/ ۲ نفر در دهدشت کشته شدند/ دانشجوی بازداشتی نداشتیم

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از ۹۰ درصد دستگیرشدگان اغتشاشات کهگیلویه و بویراحمد آزاد شدند.
کد خبر: ۹۴۶۶۵۸۹
|
۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ،سید علی ملک حسینی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: بسیاری از این افراد به دلیل شرایط سنی پایین تحویل خانواده هایشان شدند.

وی بیان کرد: عمده افراد بازداشت شده در اغتشاشات اخیر در کهگیلویه و بویراحمد زیر ۲۵ سال هستند و بخش قابل توجهی بین ۱۸ تا ۲۰ سال سن داشتند و تعداد زیادی از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق و حاشیه نشینی رنج می برند.

ملک حسینی ابراز داشت: خانم هایی که در اغتشاشات اخیر در استان دستگیر شدند خیلی سریع تعیین تکلیف و تحویل خانواده هایشان شدند. 

وی گفت: به طور کلی به نسبت کشور کمترین بازداشتی را داشتیم.

دادستان یاسوج ابراز داشت : در اغتشاشات اخیر افرادی قصد تخریب اموال عمومی و حمله به فرمانداری را داشتند که منجر به تیراندازی شد،  دو نفر در شهرستان کهگیلویه کشته شدند و دو نفر هم مجروح شدند که حال آنها خوب است.

 وی گفت: پرونده کشته شدگان حادثه دهدشت از سوی دستگاه قضایی در حال پیگیری است و ابعاد مختلف موضوع توسط کارشناسان تا حصول نتیجه به دقت بررسی خواهد شد.

ملک حسینی بیان کرد: در شهرستان کهگیلویه ۸۰۰ میلیون تومان به المان های شهری و دوربین های شهرداری خسارت وارد شد که تا ریال آخر مطالبه خسارت می شود.

دادستان یاسوج ابراز داست: در این حوادث تعدادی از عوامل نیروی انتظامی مجروح شدند اما آسیب جدی که منجر به نقص عضو شود نداشتیم. 

دادستان یاسوج  به اغتشاشات دانشگاه دولتی یاسوج و دانشگاه علوم پزشکی مرکز استان نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قداست و اهمیتی که برای دانشگاه ها قائل هستیم به حوزه دانشگاه ورود نکردیم و اعتقاد داریم که مشکلات آن باید در خود دانشگاه حل شود .

وی گفت: هیچ دانشجوی بازداشتی که در دستگاه قضایی برای وی تشکیل پرونده شده باشد در استان نداشتیم هر چند عده ای محدود سعی کردند که در دانشگاه ها از قافله اغتشاشات عقب نماندند و اقداماتی هنجارشکنانه انجام دهند اما توسط خود دانشگاه ها این موضوعات به خوبی مدیریت شد.

ملک حسینی ابراز داشت: با توجه به قوانین دانشگاه ها ممکن است برخی دانشجویان خاطی تعلیق و برای مدتی از ورود آنها به دانشگاه ها جلوگیری شود که تصمیم گیری در این زمینه با خود دانشگاه است.

دادستان یاسوج گفت: دانشجو و دانش آموز و کارمند دولت بودن و ... خط قرمزی را برای فردی ایجاد نمی کند و آزادی بیان تا جایی است که توهین و خسارتی به کسی وارد نشود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار