نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان:

شهادت مزد عملکرد خالصانه و تلاش مجاهدانه شهید شهرکی بود

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید شهرکی با از خودگذشتگی و انگیزه الهی در راه اعلای کلمه توحید، ترویج اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تلاش کرد و خداوند نیز مزدش را به او اعطا نمود.
کد خبر: ۹۴۶۶۹۴۷
|
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان اظهار داشت: حضرت ابراهیم(ع)، خانواده و فرزندان ایشان یک خانواده توحیدی بودند که همه هستی و زندگی خود را در راه اعلای کلمه توحید هزینه کرده و خداوند متعال نیز به درستی از آن‌ها قدرشناسی کرد.
 
امام جمعه زاهدان افزود: خداوند متعال نقاط عطف زندگی این بزرگواران را در قرآن کریم یاد کرده؛ چه هنگام استدلال ایشان برای تبلیغ توحید، چه هنگام مقاومت برای مقابله با بت‌پرستان و چه هنگامی که برای هدایت مردم از همه ابزارها و امکانات استفاده نمود.
 
آیت‌الله محامی بیان داشت: در نهایت حضرت ابراهیم(ع) در سن پیری صاحب فرزند شد و آنچه را که همسر و فرزند ایشان انجام دادند خداوند نقل کرده و آن را سنتی در حج مسلمانان قرار می‌دهد و بنای خانه کعبه را نیز به دست حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) قرار می‌دهد و هنگام پیری و نیاز به فرزند نیز ایشان مامور می‌شوند تا فرزند خود را در راه خدا قربانی کنند.
 
وی بیان داشت: هنگامی که حضرت ابراهیم(ع) امر پروردگار را نقل می‌کند حضرت اسماعیل(ع) با نگاه توحیدی عرض می‌کند هر آنچه از جانب خداوند امر شده را انجام بده و انشالا مرا از صابران خواهی یافت و خداوند متعال نیز این موارد را نقل نموده است.
 
این مسئول ادامه داد: وقتی که خداوند متعال حضرت ابراهیم(ع) را به شیوه های متعدد امتحان کرد و حضرت از این امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمد خداوند فرمود: "من تو را برای مردم امام قرار می‌دهم" و حضرت پس از مقام نبوت و با سربلندی در امتحانات الهی به این مدال مفتخر می‌شود.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مدال دیگری که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) می‌دهد این است که ایشان را پدر امت توحیدی و پدر جامعه اسلامی معرفی می‌کند و می‌فرماید: این توحید آیین پدر شما ابراهیم است و اوست که نام مسلمان را برای شما انتخاب کرده است".
 
وی عنوان کرد: هنگامی که جبهه توحیدی از جبهه کفر و نفاق اعلام برائت و بیزاری می‌کند خداوند می‌فرماید ابراهیم برای شما الگوست وقتی اظهار برائت از دشمنان خدا می‌کند.
 
امام‌ جمعه زاهدان اذعان داشت: خداوند‌ از این سرمایه گذاری حضرت ابراهیم(ع) سپاسگزاری و این خانواده را به عنوان یک خانواده نمونه و بارز در امر توحید و الگو برای همه انسان‌های موحد و به خصوص جامعه اسلامی معرفی می‌کند.
 
آیت‌الله محامی گفت: حضرت ابراهیم(ع) از همه هستی خود برای دعوت و تقویت جبهه دین سرمایه گذاری و خداوند نیز به خوبی از او سپاسگزاری کرد و نام و یاد او را تا دوره بعثت حضرت‌ محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) که همان راه مستقیم توحیدی را ادامه می‌دهند زنده نگه داشت.
 
وی ادامه داد: چنین چیزی برای همه موحدان عالم درس داشته و حاوی پیام است که اگر انسان از وجود خود در مسیر حق سرمایه گذاری کند هدر نمی‌رود و طبق بیانات مقام معظم رهبری در جمع فعالان جهادی این‌ فعالیت‌ها در دستگاه خدا گم نمی‌شود و خداوند به درستی جزای آن‌ را اعطا می‌کند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌ و بلوچستان تاکید کرد: یکی از مصادیق پیروان حضرت ابراهیم(ع) و مردان جبهه توحید شهدا و خصوصا شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی است که زندگی خود را صرف دین و دیانت و دفاع از جبهه حق، اسلام و مکتب اهل بیت نمود.
 
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: برای عرض تسلیت خدمت خانواده شهید شهرکی رسیدیم و مادر شهید بیان داشتند که فرزندم خود را سرباز امام زمان می‌دانست و خوشا به حال او که به خوبی سربازی و زندگیش را در این مسير هزینه کرد.
 
وی ادامه داد: شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی در فعالیت‌های فرهنگی،‌جهاد تبیین، تبلیغ دین و چه در امور مسجد موفق و مسجدی پر رونق و شاداب داشتند و هنگامی که آشنایی ما بیشتر شد از ایشان برای همکاری در حوزه‌های علمیه دعوت کردیم که با دغدغه پیگیر مسائل بودند.
 
آیت‌الله محامی گفت: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رسیدگی به مردم، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، کارآفرینی و اقدام برای ترک اعتیاد مردم از جمله فعالیت‌های شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سجاد شهرکی بود.
 
امام جمعه زاهدان ادامه داد: این شهید در فعالیت های اجتماعی، علمی و فرهنگی پیشتاز و نمونه است از این جهت که یک طلبه با از خودگذشتگی و انگیزه الهی تمام قد و با همه امکانات در راه اعلای کلمه توحید، ترویج اسلام و
 
مکتب اهل بیت(ع) تلاش کرد و همه هستی خود را در این جهت صرف نمود و خداوند نیز به خوبی سپاسگزاری و مزدش را به او اعطا نمود به گونه‌ای که در غروب عید ولادت امام حسن عسکری،شب جمعه، هنگام اذان و در مقابل مسجد پرونده عمل او به شهادت ختم شد.
 
وی عنوان کرد: این عملکرد خالصانه و تلاش مجاهدانه چنین مزدی را از خدا می‌خواهد و البته شهادت تازه مزد اولیه است و در ادامه بر سفره احسان خداوند خواهد نشست و متنعم خواهد شد و این آغاز سرازیر شدن لطف الهی است.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پیامی که زندگی حضرت ابراهیم(ع) و اینگونه شهادت‌ها برای ما دارد این است که مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود و همه ما باید تلاش کنیم تا جای خالی او را پر کرده و به کوری چشم دشمنان ده‌ها و صدها شهید شهرکی تربیت و هر کس به هر نحوی می‌تواند نقش آفرین باشد.
 
وی تصریح کرد: اگر فرزندانی با استعداد داریم که آن ها را به حوزه‌های علمیه بفرستیم تا بتوانند جای این شهید را پر کنند، مدیران و اساتید حوزه نیز باید تلاش مضاعف داشته و طلاب عزیز را بهتر و بیشتر تربیت کنند تا بتوانند با انگیزه الهی و کسب همه آمادگی های لازم در این جبهه حضور پیدا و فعالیت کنند.
 
وی ادامه داد: خود طلاب که در این مسير هستند نیز باید خود را بهتر و بیشتر آماده و شهید شهرکی را الگوی خود قرار دهند و برای تحصیل علم، تهذیب نفس، کسب مهارت‌های لازم برای نقش آفرینی در جبهه فرهنگی جامعه، تخلق به اخلاق الهی و تعدب به آداب الهی تلاش خود را به کار گیرند و انسانی عالم، فرهیخته، بصیر و مردم‌دار باشند تا بتوانند به خوبی برای ولایت فقیه و حضرت ولیعصر(عج) سربازی کنند.
 
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از جمله پیشنهادات ما این است که طلاب عزیز گروه‌های جهادی به نام شهید شهرکی تشکیل و در عرصه‌های مختلف به صورت تخصصی وارد کار شوند و همچنین گروه‌هایی برای خدمت در عرصه‌های مختلف به مردم تشکیل دهند.
ارسال نظرات