خبرهای داغ:
یادداشت*

نقش نا امنی و رسانه در اقتصاد

شاهرود_یک از دلایل ایجاد نا امنی و هیاهوی رسانه‌ای در بزرگ جلوه دادن آن نا امنی ها، جلوگیری از رشد اقتصادی کشور است.
کد خبر: ۹۴۶۷۲۵۰
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

نقش نا امنی و رسانه در اقتصادبه گزارش خبرنگار بسیج، از نظر اقتصاد دانان یک از مولفه‌های سرمایه‌گذاری در کشورها، و شکل گیری اقتصاد در حوزه‌های مختلف داخلی از جمله تولید و حمل و نقل و... وجود امنیت است.
جراحی اقتصادی و تغییرات در زیرساخت‌های فشل آن گام‌های موثری جهت رونق اقتصادی در کارنامه دولت سیزدهم می‌باشد اقدامات موثر متعددی که از جمله آن می‌توان تغییر نگاه از گره خوردن اقتصاد به غرب و فقط توجه به رفع تحریم‌ها رویکرد صحیحی است که علاوه بر توجه به آن موضوع را به سمت تعامل با کشور‌های شرقی و مبادلات تجاری با همسایگان سوق دادند که از جمله دستاورد این مهم احیای مسیر شمال به جنوب با آورده حداقل ۲۰ میلیارد دلار در سال و موارد متعدد دیگر را می‌توان برشمرد.
استکبار جهانی که دستاورد‌های متعدد از جمله مولفه‌های قدرت این نظام انقلابی را لمس نموده است دل به تحریم‌های ظالمانه بسته و جنگ اقتصادی را بزرگترین سلاح خود می‌داند پس اگر در این جنگ شکست بخورد تمامی امیدش برای متوقت کردن انقلاب اسلامی از بین می‌رود؛ لذا برای جلوگیری از آن بهترین راه حل را ایجاد ناامنی و بزرگنمایی توسط پروپاگاندای رسانه‌ای خود می‌داند.
در نتیجه هر اتفاقی در ایران را یک ناامنی بزرگ و بحرانی جمع‌نشدنی جلوه داده و با سیاه نمایی تمام، حتی وضعیت سفید جامعه را قرمز نشان می‌دهند تا ترس از سرمایه گذاری بوجود آمده همچنان ملتهب باقی مانده و علاوه بر آن در داخل هم روند تغییرات اقتصادی با کندی پیش برود.
دو مولفه مهم:۱- رسانه ۲- امنیت
رسانه‌های داخلی و خارجی همسو می‌بایست شکل گیری اقتصاد توامان با امن بودن جامعه را در اذهان عمومی اغنا سازند و واقعیت اغتشاشات برنامه ریزی شده و بزرگنمایی توسط بمباران رسانه‌ای استکبار که با هدف لطمه در زمینه‌های متعدد ازجمله در حوزه سرمایه‌گذاری و بخش‌های مختلف تولیدی، بوجود آمده اند را برای عموم نمایان سازند.
علاوه بر آن نیز اقشار مختلف در جامعه حقیقی و مجازی هر کس نسبت به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

*مهدی فرهنگ دوست، کارشناس مسائل سیاسی

ارسال نظرات
پر بیننده ها