خبرهای داغ:
همدان-کارشناس مواد مخدر بابیان اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در کنترل جوانان دارند،گفت: نوجوانان از دوستان خود تاثیر بسیاری می‌گیرند و خانواده‌ها باید حواسشان را جمع کنند و از فرزندان خود در جامعه مراقبت کنند.
کد خبر: ۹۴۶۷۳۱۸
|
۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسيج از همدان، کارگاه آموزشی پيشگيري از اعتیاد و مصرف مواد مخدر با محوریت آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جوانان و نوجوانان با حضور خواهران بسیجی پایگاه حضرت نرگس حوزه مقاومت حضرت خدیجه(س) در روستای وهنان شهرستان بهار برگزار شد.

غیاثی از مسئولین کمپ ترک اعتیاد در این کارگاه به موضوع اعتیاد اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از اعتیاد نوجوانان دارد، عدم توجه به نوجوانان، روابط سرد عاطفی والدین با نوجوانان، دوستان ناباب ومواردی از این قبیل می‌تواند اثرات زیادی بر اعتیاد نوجوانان داشته باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است نوجوانان برای فراموشی سختی‌ها و استرس‌ها به سمت استفاده از این مواد روی آورند، گفت: اعتیاد یک مسئله بسیار جدی در نوجوانان است چراکه به علت ویژگی‌های سنی که دارند،‌ امکان دارد به این مواد پرخطر دچار شوند و وظیفه همه والدین این است که از نوجوانان خود پشتیبانی کنند تا در این مسیر قرار نگیرند.

این کارشناس با اشاره به اینکه خانواده‌ها نقش مهمی در کنترل جوانان دارند، بیان کرد: این نوجوانان از دوستان خود تاثیر بسیاری می‌گیرند و خانواده‌ها باید حواسشان را جمع کنند و از فرزندان خود در جامعه بسیار مراقبت کنند.

وی با اشاره به عوارض و زیان‌های مصرف مواد مخدر گفت: صحبت کردن با فرزندان و آگاه‌سازی آنها به عواقب و خطرات سوء مصرف مواد بسیار اهمیت دارد چراکه می‌تواند کمک بسیاری برای انتخاب زندگی سالم‌تر به جوانان و نوجوانان کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات