خبرهای داغ:
سردار قریشی:

عشق به اهل بیت از عوامل پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها بود

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما توانستیم با اعتقادبه روحیه شهادت طلبی و ایثار مقابل کل دنیا بایستیم و با پیروی از مکتب حسینی بر دشمنی تا دندان مسلح پیروز شویم.
کد خبر: ۹۴۶۷۴۱۸
|
۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

عشق به اهل بیت از عوامل پیروزی رزمندگان در جبهه‌ها بود
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار سید قاسم  قریشی جانشین سازمان بسیج در هفتمین دوره توانمندسازی مدیران هیآت مذهبی و روضه های خانگی بیان داشت: ما باید به عنوان دست اندرکاران مجالس و روضه‌های خانگی با بزرگداشت و ارج نهادن به ماه محرم و واقعه عاشورا به عنوان پایه و محبت توحیدی و ذخیره الهی برای رهروان امام حسین و یاران او راه و روش و سیرت ائمه اطهار را در میان مردم نهادینه سازی کنیم.

سردار قریشی گفت: وجود این مکتب اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین(ع) طراوت و شور بسیار بالایی است که تربیت یافتگان این مکتب تمام وجود خود را در راه دفاع از دین تقدیم می کنند .در حقیقت این مجالس اهل بیت یک نرم‌افزار الهی است، نرم‌افزاری که عرفا در سال‌های طولانی دنبال آن بودند اما ما در مجالس اهل بیت علیهم السلام بدون ریاضت و سختی به تطهیر قلوب دست پیدا می‌کنیم همچنین در دستگاه امام حسین(ع)  به بالاترین درجه عرفانیت می توان رسید.

جانشین سازمان بسیج اذعان داشت: امام حسین(ع) الگوی بی بدیل آزادیخواهان جهان است و ما در واقعه عاشورا دیدیم حتی کسانی که شخصیت عثمانی مذهب بودند نیز آمدند و یاران امام علیه السلام شدند و یا در راه او شهید شده و جان دادند.

وی گفت: همه ما در این مسیر شاهد آن هستیم که گرایش بسیاری مذاهب به اسلام ناشی از مکتب امام حسین(ع) است، خود انقلاب اسلامی ریشه در نهضت حسینی دارد چه در دفاع مقدس چه در استکبار و سرکوب داعش و چه در مقابله با حوادث اخیر که با یاری از فرزندان حضرت زهرا (س) و اهل بیت علیهم السلام توانستیم از همه‌ی موانع سربلند عبور کنیم.

سردار قریشی افزود: مجالس اهل بیت علیهم السلام فرصتی برای رسیدن به خدا و قرب الهی است و این مراسم دارای دو بُعد است یک بعد بیان مصائب و یک بعد با بیان اخلاق و سنت پیامبر و اهل بیت (ع) و شما اگر در طول تاریخ نیز بررسی کنید میبینید اتفاقات بعد از پیامبر هم نیز با حرکت حسینی استمرار پیدا کرده است.

قریشی گفت: ما با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی می بینیم که از همان ابتدا در تحریم مطلق بودیم و حتی در زمان دفاع مقدس هم روبروی دشمن بعثی عراق که در حمایت کامل کشورهای دیگر بود ایستادیم .

وی با بیان اینکه  در دفاع مقدس با یک کشور مقابله نکردیم بلکه با جهانی می‌جنگیدیم که تمام سلاح را به عراق از اکثر کشورهای جهان می داد، خاطرنشان کرد:  چه چیزی باعث این شد که بتوانیم جلوی آن همه ابر قدرت بایستیم و ذره از خاک را به دشمن ندهیم؟ در پاسخ باید گفت ما می توانیم با نگاهی عمیق ببینیم وقتی سربند شهدای ما یا زهرا و یا حسین و در دلشان ذکر یاحسین بود.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در پایان افزود: ما توانستیم با این اعتقاد و روحیه شهادت طلبی و ایثار مقابل کل دنیا بایستیم و با پیروی از مکتب حسینی و همین عشق و شهامت و راه و رسم حسینی  شرق و غرب را به هم زده که نتواند دشمن بر غلبه کند و ما بر دشمنی تا دندان مسلح پیروز شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار