آغاز پویش ملی «لبخند مادری» در حمایت از فرزندآوری در استان سمنان

پویش ملی «لبخند مادری» در حمایت از خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان سمنان آغاز شد.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۳۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

آغاز پویش ملی «لبخند مادری» در حمایت از فرزندآوری در استان سمنانبه گزارش خبرنگار بسیج، در مراسمی با حضور نماینده، ولی فقیه و مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام، و جمعی از مسئولان استانی آیین آغاز پویش ملی "لبخند مادری" در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان سمنان برگزار شد.
مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره )استان سمنان در این مراسم گفت: در راستای اجرای سیاست جوانی جمعیت و حمایت از فرزند آوری از طریق بنیاد ۱۵ خرداد اقدامات و طرح‌های متنوعی امسال در استان اجرا میشود.
احمدی افزود: درپویش لبخندمادری ۲۰۰ بسته شامل ۴۰ قلم از وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد به ارزش ۱۲ میلیارد ریال به خانواده‌های دارای ۳ فرزند و بیشتر اهدا میشود.
او تصریح کرد: ارزش ریالی هر بسته لبخند مادری ۴ میلیون تومان است؛ از امروز توزیع این بسته‌ها در دو مرحله آغاز میشود و قصد داریم این برنامه را به صورت مستمر ادامه دهیم.
احمدی در ادامه افزود: اعطای ۲۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش هر وام ۱۵ میلیون تومان، همراه با اعطای یک میلیون تومان کارت هدیه به مادر و افتتاح حساب پس انداز بنام فرزند به ارزش ۲ میلیون تومان، به خانواده‌های کم برخوردار و نیازمند در استان سمنان، از سوی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره در حال انجام می‌باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم همراهی مسئولان برای افزایش نرخ رشد جمعیت در کشور از طریق اختصاص تسهیلات تشویقی برای افزایش فرزندآوری گفت: بخش‌های مختلف کشور باید بیش از گذشته موضوع فرزندآوری را موردتوجه قرار داده و در فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر برای ترغیب جامعه به افزایش فرزندآوری تلاش بیشتری کنند؛ چراکه امروز موضوع فرهنگ‌سازی در این زمینه یک فریضه مهم است.
مطیعی گفت: از ستاد اجرایی فرمان امام ره استان سمنان که پایه‌گذار اقدامات موثر برای اجرای سیاست جوانی جمعیت و حمایت از مادران و نوزادان هستند تشکر می‌کنم، پویش ملی لبخند مادری، کاری ابتکاری و ویژه است.
او افزود: امیدوارم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام و مردم شاهد جبران عقب‌ماندگی به وجود آمده در سال‌های گذشته در حوزه جمعیت باشیم.
امام جمعه سمنان ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در این زمینه قانون خوبی تصویب کرده، اما باید در اجرای این قانون توجه بیشتری از سوی مسوولان صورت گیرد.

مطیعی یادآور شد: گام نخست حل بحران جمعیت آگاهی تمام اقشار جامعه، دانشگاهیان، مدیران ذیربط و مردم از نقص و مشکل کاهش جمعیت است سپس باید با ترویج آموزه‌های دینی و فرهنگ سازی زمینه ازدواج و فرزندآوری جوانان را فراهم کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها