در زاهدان انجام شد؛

برگزاری نشست هم اندیشی معاون وزیر آموزش و پرورش با گروه های جهادی مدرسه ساز

معاون وزیر آموزش و پرورش در نشست با گروه های جهادی و فعالان و خیرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان گفت: گروه های جهادی و مردمی پیشران آموزش و پرورش هستند انفکاک ساخت و ساز با تربیت یک اشتباه راهبردی می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۴۵
|
۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان، درب مدارس برای گروه های جهادی با برنامه باز است، این مطلب را معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور با گروه های جهادی و فعالان و خیرین مدرسه ساز استان گفت و افزود: گروه های جهادی و مردمی پیشران آموزش و پرورش هستند انفکاک ساخت و ساز با تربیت یک اشتباه راهبردی می‌باشد.

حمیدرضا خان ‌محمدی، در نشست با گروه های جهادی و فعالان و خیرین مدرسه ساز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رئیس جمهوری در بازدید از وزارت خانه فرمانده این وزارت خانه را مقام معظم رهبری دانستند، بیان کرد: جریان جهادی می‌بایست جریان نرم پرشتاب و مردمی در جایی که بیشترین آتش تهیه دشمن ریخته می شود یعنی مدارس و دانشگاه‌ها ورود کند.

سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشورگفت: گروه های جهادی را حل مسئله ببینیم نه کار یدی و روتین ، دشمن پیشرفت و رشد ما را میخواهد دچار توقف کند .

وی مسئله محتوا را از مهمترین مسئله در گروه های جهادی و قرارگاه عدالت تربیتی آموزش و پرورش دانست و افزود: شورای مرکزی قرارگاه عدالت تربیتی خود یک گروه جهادی فعال است و می بایست دغدغه ها، مشکلات، برنامه ها ، مسایل مهم را شناسایی نموده و باتشکیل قرارگاه جهادی در ادارات کل آموزش و پرورش در حل آنها بکوشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: جهت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل شیوه نامه‌ ای ترتیب داده شده که با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش و گروه های جهادی این امر نیز قابل حل می باشد که مسئله اول ما در خصوص بازماندگان از تحصیل شناسایی این دانش آموزان است.

این مقام مسئول در ادامه هر مدرسه را یک گروه جهادی دانست و افزود: معلمان و اولیای دانش آموزان را نباید از هم جدا کنیم و از همان دوره ابتدایی گروه های همیاری اجتماعی جهادی را در مدارس شکل دهیم.

خان محمدی برقراری ارتباط قرارگاه جهادی تربیتی آموزش و پرورش با جریان جهادی و مجمع جهادگران را هماهنگ‌تر و مثمرثمرتر دانست و بیان کرد: گروه های جهادی و مردمی حافظ بیت المال هستند و جهت ساخت و ساز و نوسازی مدارس یک ، دو و سه کلاسه و سرویس های بهداشتی مدارس از همکاری گروه های جهادی و بسیج سازندگی در قراردادهای تعاملی و بصورت مشارکتی قرار داد بسته شود.

وی افزود: خیرین مهمترین پشتوانه آموزش و پرورش هستند و ارتباط بین شبکه خیرین و جهادگران باید با هم ایجاد شود.

وی در خصوص احیای هنرستان ها اشاره داشت که: هر گروه جهادی که طرحی در این خصوص دارد بیاید جهت عملیاتی شدن آن و عملیاتی کردن آن کار کرد.

خان محمدی در خصوص تغییر نقشه های مدارس افزود: این تغییرات با استفاده از مواد و مصالح بر اساس بوم منطقه و معماری ایرانی اسلامی البته با تاییدیه های فنی در دستور کار نوسازی مدارس می باشد .

معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: توافق نامه ای نیز جهت در اختیار داشتن مدارس خالی با گروه های جهادی در روستاها و شهرها تنظیم شده است و وظیفه ما این است که با صدای بلند خدمات نظام را بگویید و به مقام معظم رهبری و عزیزان دلسوز نظام بگوییم،ان شاء الله روزی جشن اینکه نیاز به ساخت مدرسه ای در منطقه را نداشته باشیم را خواهیم گرفت.

قابل ذکر است که در ابتدای نشست چند تن از اعضای مجمع جهادگران استان و فعالان و خیرین مدرسه ساز درخصوص مسایل و دغدغه های مربوط به حوزه آموزش و پرورش دیدگاه های خود را بیان نمودند.

شایان ذکر است معاون وزیر آموزش و پرورش و سرپرست سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه حضور شان در زاهدان با حضور در منزل جهادگر شهید حجت‌الاسلام شهرکی قول نام گذاری یک مدرسه بنام روحانی جهادگر شهید حجت‌الاسلام سجاد شهرکی به خانواده این شهید بزرگوار دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار