خبرهای داغ:
مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر خبر داد

تبدیل ۱۲۰ کیلومتر از شبکه‌های برق ملایر به کابل خودنگهدار

همدان-مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر گفت: تا پایان سال ۱۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف توزیع برق از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهد شد که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن انجام شده و بقیه در دست اقدام است.
کد خبر: ۹۴۶۷۸۸۳
|
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رضا شیردره در جمع خبرنگاران پروژه توسعه، اصلاح و بهسازی شبکه‌های توزیع برق ۱۷ روستا را از جمله پروژه‌های شاخص امسال در سطح شهرستان ملایر برشمرد و اظهار کرد: اعتبار این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، بیش از 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: اصلاح و بهینه‌سازی ۱۰ کیلومتر از شبکه فشار ضعیف، اصلاح و بهسازی ۱۱ دستگاه پست، نصب دو پست جدید و احداث یک کیلومتر خط فشار متوسط از جمله اقدامات انجام شده در این پروژه است.

شیردره از اصلاح و بهسازی شبکه های برق ۵۳ روستای شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: با این اقدامات جهادی در سال گذشته شاخص های اختصاصی حوزه برق بهبود و ۳۲ درصد خاموشی ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش یافت.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر اصلاح و توسعه شبکه‌های برق ۵۰ روستا در سطح شهرستان را از جمله برنامه‌های شرکت تا پایان امسال برشمرد و ادامه داد: نصب و بهسازی ۲۰ دستگاه ترانس جدید با اعتبار 8 میلیارد تومان از جمله برنامه‌های امسال است که تاکنون پنج پست آن نصب، چهار پست بازسازی و ۱۰ پست جدید برای ایجاد زیر ساخت مناسب و رفع ضعف ولتاژ نصب شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۳۲ هزار مشترک برق در سطح شهرستان مطرح کرد: طول شبکه‌های فشار متوسط شهرستان ملایر یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر، طول شبکه فشار ضعیف آن یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و تعداد پست‌های تغذیه‌کننده این شهرستان ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه است.

شیردره هدف اصلی این مدیریت را تامین برق مطمئن و پایدار دانست و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۶۹۲ انشعاب غیرمجاز از سطح شهرستان جمع‌آوری شده که بخشی از آن به مراجع قضایی معرفی شده است.

وی به مطالبه ۳۰ میلیارد تومانی مدیریت توزیع برق ملایر از مشترکین اشاره و تصریح کرد: تا پایان سال ۱۲۰ کیلومتر از شبکه‌های فشار ضعیف توزیع برق با هدف رفع ضعف ولتاژ و پیشگیری از سرقت تاسیسات، از سیم مسی به کابل خودنگهدار تبدیل خواهند شد که تاکنون ۳۰ کیلومتر آن انجام شده و بقیه در دست اقدام است.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر از تعویض، جابجایی، اصلاح و بهسازی ۵۰۰ اصله پایه برق در حوزه روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۲۱۰ مورد انجام شده است.

وی با اشاره به جابجایی تاسیسات خیابان شهید غفاری با همکاری شهرداری ملایر که در وسط معبر قرار گرفته بود، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت دستگاه کلید قدرت مجهز به سامانه‌های کنترل از راه دور در شبکه‌های فشار متوسط با اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نصب شده است.

شیردره انشعابات غیرمجاز و عدم رعایت حریم شبکه‌های توزیع برق به هنگام ساخت و ساز را از جمله چالش‌های پیش روی شرکت دانست و گفت: بیش از ۹۵ درصد مصوبات میزهای خدمتی که تاکنون برگزار شده، اجرایی شده و یا در حال اجرا است.

وی افتتاح ساختمان دیسپاچینگ جنوب استان در شهرستان ملایر را منشأ خیر و برکت در حوزه برق دانست و افزود: مقاوم‌سازی حداقل ۱۵۰ پایه فشار متوسط که نقش بسیاری در افزایش قابلیت اطمینان شبکه‌های برق دارد، از برنامه‌هایی است که قرار است تا پایان سال انجام شود.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر از رشد ۱۵ درصدی اعتبارات داخلی شرکت طی امسال خبر داد و مطرح کرد: اعتبارات خوبی طی سفر ریاست جمهوری در حوزه برق برای شهرستان در حوزه توسعه فیدرهای شبکه فشار متوسط و اصلاح و بهسازی شبکه‌های فشار ضعیف پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال با همکاری مشرکان خانگی، صنعتی و کشاورزی و با استفاده از بسته‌های تشویقی ابلاغی از شبکه توانیر گذار موفق از پیک داشتیم، گفت: متقاضیان و مشترکان با استفاده از اپلیکیشن «برق من» می‌توانند خدمات غیرحضوری دریافت کنند.

شیردره با اشاره به اینکه مرکز اتفاقات عملیات ۱۲۱ به صورت شبانه روزی در خدمت مشترکان است، خاطرنشان کرد: با پیگیری نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، در حوزه توسعه پست‌های شهری و اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات