خبرهای داغ:

۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: ۶۰۰ گروه جهادی از اقشار مختلف بسیج برای خدمت به مردم محروم به مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته استان اعزام شدند.
کد خبر: ۹۴۶۸۱۹۸
|
۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

۶۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار اسماعیل فرجی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: این گروه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش با هدف محرومیت‌زدایی و ارایه خدمات به مناطق محروم استان اعزام شدند.

وی افزود: ۱۶۸ پایگاه تحول محلات اسلامی در سطح استان تشکیل شده است که این قرارگاه‌ها به دنبال رفع نیازهای اساسی محلات آسیب پذیر و حاشیه‌ای هستند و در اجرای این طرح از همفکری و مشارکت اهالی محله استفاده می شود.

سردار فرجی ادامه داد: شناسایی ظرفیت‌های مختلف هر محله از وظایف قرارگاه طرح تحول است تا آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی محلات را شناسایی کنند و در این راه پیوند هر چه بیشتر پایگاه‌های بسیج و مساجد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

فرمانده سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی در ادامه به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۷۰۶ عنوان برنامه در قالب ۵۷ برنامه شاخص در سه هزار و ۸۰۰ رده مختلف اقشار بسیج استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: ۸۰ گروه سرود دانش آموزی توسط مرکز آفرینش سپاه استان تشکیل شده است که در هفته بسیج تعدادی از این گروه های سرود رونمایی می شود.

سردار فرجی افزود: سه درمانگاه فعال بسیجیان در شهرستان های شیروان، اسفراین و مانه و سملقان وجود دارد که سه درمانگاه دیگر با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان راه اندازی و در هفته بسیج افتتاح می شود.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون از مجموعه های درمانی فعال بسیج این استان خدمات بهداشتی و درمانی دریافت کرده اند که از ۲۰ درصد تخفیف هزینه ها نیز بهره مند شده اند.

سردار فرجی یادآور شد: برنامه های هفته بسیج امسال با شعار محوری «بسیج خدمتگزار ملت ایران» در بخش های عمومی، عمرانی، فرهنگی و امنیتی و دفاعی در خراسان شمالی برگزار می شود تا رسالت و ظرفیت بسیج نمایان شود.

وی اجتماع ۲۸ هزار بسیجی استان را از مهمترین برنامه های این هفته عنوان کرد و گفت: این برنامه توسط قرارگاه دفاعی امنیتی در پنجم آذرماه امسال به صورت همزمان با برنامه کشوری برگزار می شود و اقتدار و عزت بسیجیان در این حضور به نمایش گذاشته می شود.

سردار فرجی؛ برگزاری برنامه های بصیرت افزایی، اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم، برگزاری برنامه های فرهنگی و ورزشی، تکریم از خانواده های شهدا، دیدار با خانواده شهدا، غباروبی مزار شهدا، رزمایش گروه های جهادی و نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های محوری هفته بسیج در استان عنوان کرد.

از ۲۹ آبان تا پنجم آذرماه به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به نام هفته بسیج و پنج آذرماه به نام روز بسیج مستضعفان نامگذاری شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها