خبرهای داغ:
پاشایی‌بهرام در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

بسیج سازندگی به بلوغ رسیده است/اختصاص مالیات کارخانجات به رفع مشکل مالی گروه‌های جهادی

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس، گفت: قرار شده تا کارخانجات و شرکت‌ها در بحث معافیت مالیاتی بخشی از مالیات خود را به رفع مشکل مالی گروه‌های جهادی اختصاص دهند.
کد خبر: ۹۴۶۸۲۸۷
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

بسیج سازندگی به بلوغ رسیده است/اختصاص مالیات کارخانجات به رفع مشکل مالی گروه‌های جهادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، معصومه پاشایی بهرام به عنوان تنها بانوى نماينده مجلس از شمال غرب كشور در مجلس يازدهم و اولين نماينده‌ زن از حوزه انتخابیه مرند و جلفا از استان آذربایجان شرقی، مهمان «پاتوق خبر» خبرگزاری بسیج، بود. بهانه حضور خانم پاشایی که ریاست اولین دوره «مجمع عالی جهادگران بسیج سازندگی کشور» را نیز به عهده داشته، اظهار نظر درباره ظرفیت‌های بسیج در زمینه تقنین و اجرا و گام‌های مثبت برداشته‌شده توسط مجلس یازدهم، برای ارتقای سطح اثرگذاری نیروهای بسیجی در اداره کشور بود.

پاشایی بهرام در این گفت‌وگو که در آستانه هفته بسیج انجام شده، با بیان اینکه اگر بخواهیم بسیج را معنا کنیم باید آن را معادل مردم بدانیم تصریح کرد: «تصمیمات و صحبت‌های من در مجلس باید حول فضای تربیتی بسیج باشد و بسیجی‌بودن و جهادگربودن را وارد خانه ملت کند». در ادامه از او درباره طرح‌های مصوب مجلس برای نیروهای بسیجی و جهادگر نیز پرسیدیم و او اظهارات مهمی از جمله درباره قانون «اصلاح بسیج سازندگی» ابراز کرد که در ادامه از نظر خواهید گذراند. 

بسیجیان با دست خالی، کار‌های بزرگ انجام دادند

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه بسیجیان با دست خالی، کار‌های بزرگ انجام می‌دهند تصریح کرد: مجلس یازدهم نسبت به گذشته، نمایندگانی دارد که در آینده شاید در دنیای سیاست باقی بمانند. در کنار نگاه مجلس، باید در بسیج سیاست‌گذاری‌هایی اعمال شود که این بسیجیان عزیز را در عرصه‌های مختلف، وارد میدان سکانداری کشور کنیم.

نمایندگان مجلس ارتباط خوبی با گروه‌های جهادی دارند

پاشایی بهرام، مجلس را مردمی‌ترین بخش از حاکمیت نظام برشمرد و اضافه کرد: چون مردم در نقاط کشور در خانه ملت نماینده دارند، مجلسی‌ها ارتباط ویژه‌ای با مردم قطعاً دارند و از طرفی هم با گروه‌های جهادی ارتباط خوبی دارند.

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس با بیان اینکه نیرو‌های بسیجی به ویژه گروه‌های جهادی باید به طور هدفمند هدایت شوند، تصریح کرد: باید دید اینگونه تصمیماتی که گرفته می‌شود، چقدر در صحن مجلس مطرح می‌شود و تأثیرگذار است.

پاشایی بهرام بسیج باید مطالبات مردم را هدفمند و منطقی منتقل کند، اضافه کرد: من از پرکار‌ترین جهادگران بسیجی بودم، به اقصی‌نقاط کشور سفر کردم، این تصور را داشتم که اگر دست آدم برسد همه کار می‌کند اما وقتی به آن جایگاه می‌رسید، می‌بینید کشور محدودیت‌هایی دارد که باید آن را در ظرف نظام قرار دهیم و نسبت به امکانات کشور، در آن رابطه تصمیم بگیریم.

کمال‌گرایی بخشی از شخصیت بسیجیان عزیز است

بسیجیان به ویژه جهادگران ما، ضعف‌ها را در قالب نگاه جهادی پوشش می‌دهند

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه کمال‌گرایی بخشی از شخصیت بسیجیان عزیز است، افزود: بسیجیان به ویژه جهادگران ما، ضعف‌ها را در قالب نگاه جهادی پوشش می‌دهند. اگر این کمال‌گرایی نبود، دیگر کسی نمی‌گفت که باید یک منطقه محروم را آباد کنیم. 

پاشایی بهرام با اشاره به اینکه باید نگاه حاکمیتی را به بسیجیان یاد دهیم، اضافه کرد: بسیج دانش آموزی، دانشجویی، ادارات و در مجموع اقشار مختلف بسیج بزرگ شده و به بلوغ رسیده اند و باید با نگاه حاکمیتی، به مسائل کشور نگاه کنند.

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بودجه سالیانه مجلس در قالب تصمیم گیری برای یک سال مالی، تصریح کرد: مجلس طی سه سال اخیر سعی کرده است تا سهم بسیج را در بودجه سالانه کشور زیاد کند.

بسیج سازندگی بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از تشکیل‌شدن، به بلوغ رسیده است

وی با تأکید بر اینکه بسیج سازندگی بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال از تشکیل‌شدن، به بلوغ رسیده است اضافه کرد: بعد از گذشت بیست سال و اندی از عمر بسیج سازندگی، خیلی زشت است که من همچنان یک جهادگر را در حد «بیل‌زن» یا در حد یک پروژه کوچک مثل رنگ‌زدن یک مدرسه ببینم. فعالان بسیج سازندگی باید در عرصه مدیریت کلان کشور نقش داشته باشند.

عضو کمیسسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه در مجلس بحث معافیت مالیاتی را با برچسب کمک مالی به گروه‌های جهادی مطرح کردیم، تصریح کرد: قرار شده کارخانجات و شرکت‌ها در بحث معافیت مالیاتی بخشی از مالیات خود را به رفع مشکل مالی گروه‌های جهادی اختصاص دهند و این امر باید با بررسی پروژه و تأیید آن از سوی سپاه استان‌ها، انجام شود.

پاشایی بهرام ادامه داد: نمی‌خواهیم جهادگران ما دغدغه مالی داشته باشند. باید ایده‌های جهادگران را مورد توجه قرار دهیم و پس از تأیید پروژه از سوی سپاه استان، اجازه خواهیم داد تا نیاز مالی پروژه جهادگران، با حمایت مالی این کارخانجات مرتفع شود.

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: مجلس با این قانون، به این حمایت، پشتوانه قانونی می‌دهد و در نهایت جهادگران را در کنار صاحبان مشاغل قرار می‌دهیم.

جهادگران پل سرعت‌دهی خدمت‌رسانی به جامعه هدف هستند

پاشایی بهرام جهادگران را پل سرعت‌دهی خدمت‌رسانی به جامعه هدف برشمرد و افزود: مجلس شورای اسلامی با روحیه انقلابی و جهادی به این طرح رأی داده است و به عنوان قانون در بحث بوجه ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

طرح «اصلاح بسیج سازندگی» در مجلس شورای اسلامی، با چالش‌هایی مواجه است

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس با اشاره به اینکه اصلاح قانون بسیج سازندگی یک طرح است، تصریح کرد: این طرح با چالش‌هایی روبرو شد و بعضاً برای بنده که جهادگری را تجربه کردم جای سئوال دارد که چرا به سمت این چالش‌ها رفتیم. یک سوالی که در ذهن بنده به عنوان نه نماینده مجلس، بلکه یک جهادگر ایجاد میشود، این است که چطور سیاسیونی در رده بالا، با این موضوع مخالفت می‌کنند.

تعارض منافع، چالش بزرگ در مقابل طرح "اصلاح بسیج سازندگی" در مجلس

پاشایی بهرام با بیان اینکه تعارض منافع بیشتر جلوی این طرح چالش ایجاد کرد، اضافه کرد: اصلاح طرح جهاد سازندگی از طرح‌ها و برنامه‌های مهم مجلس است. با تبدیل این طرح به قانون، قسمتی از منابع را در اختیار جهادگران قرار می‌دهیم.

گروه‌های جهادی باید برای خدمات‌رسانی در سطح کشور از سپاه‌های استانی، حکم مأموریت دریافت کنند

پاشایی بهرام بر دغدغه خانواده‌های جهادگر به ویژه خانواده‌های معظم شهدای جهادگر به عنوان نبود یک ساختار حمایتی از گروه‌های جهادی تأکید کرد و گفت: به طور مثال رزمنده‌ای بعد از ۴۳ سال بدون مدرک می‌گوید من جانبازم. در این شرایط با بررسی اسناد و مدارک و طی مراحل راستی آزمایی به حق و حقوق خود می‌رسد. اما چطور باید در بحث شهدای جهادگر راستی آزمایی صورت گیرد؟ 

عضو کمیسسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی برخلاف تصور غلط برخی‌ها که همه گروه‌های جهادی برای فعالیت باید مجوز بگیرند، باید حکم مأموریت دریافت کنند، اظهار داشت: اگر برای جهادگری اتفاقی افتاد، باید بتوانیم به خانواده‌هایشان به عنوان خانواده شهدای جهادگر خدمات ارائه کنیم و تحت حمایت حاکمیت قرارشان دهیم.

 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات