خبرهای داغ:
فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان:

تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک دغدغه تبدیل شود

همدان-فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان گفت: تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک دغدغه تبدیل شود، اگر این بیانیه به خوبی تبیین شده بود، دشمن نمی‌توانست این سنگ ریزه‌ها را پیش پای انقلاب ایجاد کند.
کد خبر: ۹۴۶۸۴۵۷
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

اعظم اجاق‌پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تأکید بر ضرورت تداوم راه آنان، اظهار کرد: هفته بسیج همواره فرصت و بهانه‌ای برای زنده نگه داشتن ارزش‌ها و روحیه بسیجی و بیان افتخارات و دستاوردهای این تشکیلات مردمی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته بسیج امسال باشعار «بسیج خدمتگزار ملت ایران» برگزار می‌شود، افزود: هفته بسیج فرصتی است برای گرامیداشت فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایی که برای سرافرازی سرزمینمان انجام شده است.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان با تأکید بر اینکه تشکیل بسیج با هدف سازماندهی نیروها در زمان جنگ تحمیلی انجام شد، یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) فرمان تشکیل بسیج را شهریور سال ۱۳۵۷ صادر فرمودند که روز بسیج هر ساله در تقویم شمسی برابر با ۵ آذر است و معمولاً هر سال هفته بسیج مستضعفین از اواخر آبان ماه (۲۹ یا ۳۰ آبان) آغاز می‌شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی اینکه «بسیج عبارت است از مجموعه‌ای که در آن پاک‌ترین انسان‌ها، فداکارترین و آماده به کارترین جوانان کشور، در راه اهداف عالی این ملت و برای کمال رساندن و به خوشبختی رساندن این کشور جمع شده‌اند»، ابراز کرد: در سند فعالیت‌های سازمان بسیج با عنوان «سند انتظار» ۹ عرصه تعریف شده است که همگی در راستای خدمت به مردم است؛ این عرصه‌ها باتوجه به شرایط حال و آینده کشور تعریف و تبیین شده است.

اجاق پور با بیان اینکه ورود بسیج به عرصه‌های مختلف بعد از دفاع مقدس در راستای تجلی همان نگاه بلند بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران بود، مطرح کرد: بسیج همواره در ابعاد نرم، سخت و نیمه‌سخت حاضر و تاثیرگذار بوده و امروز شاهد الگوبرداری از آن در جبهه مقاومت سایر نقاط جهان نیز هستیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «بسیج عبارت است از تشکیلاتی که در آن افراد متفرق و تنها، به یک مجموعه عظیم و منسجم، به یک مجموعه آگاه، متعهد، بصیر و بینا به مسائل کشور و به نیاز ملت، تبدیل می‌شوند»، تأکید کرد: کاهش مشکلات معیشتی اقشار نیازمند، توانمندسازی محرومان، سازندگی، تلاش در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فعالیتهای علمی، پژوهشی، تربیتی و ورزشی از جمله مهمترین اقدامات بسیج در سالهای اخیر است.

فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهیده هاجریان همدان با بیان اینکه تشکل‌های سازمان بسیج مستضعفین بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج خواهران، بسیج جامعه مهندسین، بسیج ادارات، بسیج جامعه پزشکی و ... است، عنوان کرد: امروز استفاده از ظرفیت بسیج در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، مقابله با بحران ها و ... ضرورت دارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور و تأکید بر اینکه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید به یک دغدغه تبدیل شود، تصریح کرد: اگر بیانیه گام دوم انقلاب به درستی و به خوبی تبیین شده بود، دشمن امروز نمی‌توانست این سنگ ریزه ‌ها را پیش پای انقلاب ایجاد کند.

اجاق پور با تأکید بر اینکه امروز جهاد تبیین در انجام اقدام عملی در راستای بیان خدمات و تبلیغ دستاوردهای نظام است، خاطرنشان کرد: انسجام، وحدت و همدلی، مهمترین اصل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.‌

انتهای پیام/

ارسال نظرات