خبرهای داغ:
اجلاسیه پایانی کنگره ملی شهدای استان قم با حضور بیش از ۱۵ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و با اهدای پرچم یالثارات الحسین (ع) و نشان خادمی مسجد مقدس جمکران به سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۶۸۵۱۳
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اجلاسیه پایانی دومین کنگره ملی شهدای استان قم در مسجد مقدس جمکران برگزار شد و شبستان کربلا، شبستان امام حسن عسکری(ع) و مسجد امام علی(ع) مملو از جمعیت بیش از ۱۵ هزار نفری مردم شهیدپرور قم و استان‌های اطراف بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا حرکت در مسیر شهداست، عنوان کرد: فرهنگ جهاد و مقاومت است که می‌تواند کشور را از چالش‌ها و مشکلات رهایی بخشد.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و امام جمعه قم در پیامی تصویری برای کنگره ملی شهدای استان قم، با تاکید بر اینکه کنگره ملی شهدای استان قم باید در هر دوره دارای یک شعار واحد باشد، عنوان کرد: انتخاب شعار، برنامه‌ریزی و حرکت منسجم برای تحقق آن باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم در ادامه این اجلاسیه در پیامی تصویری با بیان اینکه یکی از امتیازهای قم حضور شهدای کشورهای مختلف در بین شهدای قم است، عنوان کرد: حضور شهدایی با 9 ملیت متفاوت در از جمله عراق، بحرین، عربستان، الجزایر، فرانسه، افغانستان و پاکستان در میان شهدای قم نشان از توجه ویژه به قم است.

همچنین حسین کاجی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دفن امیر شهدای ارتش در قم یک افتخار برای این شهر است و در این فرصت‌ها باید از شهدای ارتش یاد کنیم که برای سرفرازی ملت جان و مال خود را فدا کردند.

 همه شهدای ایران شهید قم محسوب می‌شوند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ هشتم آبان‌ماه نیز با اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان قم دیدار داشتند که فیلم کامل سخنان ایشان در اجلاسیه پایانی این کنگره منتشر شد؛ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد شهیدان و شنیدن پیام آنها، قم را شهر «قیام و اقامه» خواندند و گفتند: قم هم قیام کرد، هم ایران را به قیام واداشت که این از برکات حرم حضرت فاطمه معصومه و حوزه علمیه و همچنین مردم خوب آن بود که شهدای زیادی در راه مبارزه تقدیم کردند، البته شهیدانی همچون مطهری، بهشتی و باهنر نیز که پرورش‌یافتگان قم هستند و بلکه همه شهدای ایران، شهیدِ قم محسوب می‌شوند، چرا که قم بود که با پاسخ به ندای امام بزرگوار، نهضت را آغاز کرد.

ایشان با اشاره به نقش درخشان مردم قم در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و امتحان‌های پی در پی تا امروز، بر نشان دادن ویژگی‌های برجسته شهدا با زبان هنر تأکید و خاطرنشان کردند: هر یک از حوادث درخشان قبل و بعد از انقلاب مانند ستاره و نقطه درخشان تاریخی است و حادثه اخیر شاهچراغ نیز یکی از این ستاره‌ها است که اگرچه عده‌ای را داغدار و دلهای همه را سرشار از غم و اندوه کرد اما در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت، و مایه افتخار و سربلندی است.

جهان کفر در یک آرایش سیاسی به جنگ خدا و شیهدان آمده است

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه امروز دشمن به جنگ با شهدا آمده است، اظهار کرد: اکنون شاهد یک آرایش سیاسی در صحنه جهانی هستیم آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسرائیل، سعودی و دیگران در یک آرایش سیاسی بهم فشرده و جدی در امتداد ائتلاف‌های سیاسی گذشته خود به جنگ با خدا، رسول خدا و شهیدان آمده‌اند.

وی عنوان کرد: صف‌آرایی دشمن  ژرفای یک توطئه عظیم علیه ملت را نشان می‌دهد و عده‌ای در داخل هم بازیچه دشمن شده‌اند تا ملت ایران را از بین ببرند.

گفتنی است، در پایان این اجلاسیه کنگره ملی شهدای استان قم، پرچم یالثارات الحسین (ع) که بعد شهادت حاج قاسم سلیانی بر فراز گنبد مسجد مقدس جمکران به اهتزاز درآمد به نشانه انتقام از خونخواهان تاریخ توسط تولیت مسجد مقدس جمکران به سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه اهدا شد.

همچنین تمبر یادبود کنگره ملی شهدای استان قم در این مراسم توسط مسئولان لشکری و کشوری به امضا رسید و رونمایی شد.

خاطرنشان می‌شود، آیات سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، سید مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین احمد امیرآبادی و حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی از مهمانان حاضر در این اجلاسیه بودند.

سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان نیز در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی خبر، قرآن و قم و همچنین رادیو معارف و رادیو قم منعکس شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها