خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) همدان خبر داد

افتتاح ۶۸ پروژه با ۳۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار طی هفته بسیج در همدان

همدان- مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: ۶۸ پروژه با ۳۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار طی هفته بسیج در استان همدان افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۵۸۵
|
۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قره باغی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که در آستانه هفته بسیج برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک هزار و ۷۲۵ پروژه عمرانی و زودبازده از ابتدای سال ۹۸ تاکنون افتتاح و تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کمک جهیزیه داشتیم که ۷۵۰ سری از آن با کمک جهادگران تحویل داده شده است، افزود: تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه به تعداد ۷۰۰ هزار بسته در قالب قرارگاه مواسات امام جواد (ع) به مبلغ ۴۷۶ میلیارد تومان از دیگر اقدامات است که بیش از ۷۰ درصد آن به همت مردم خیر و گروه‌های جهادی بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه پررنگ‌ترین نقش را مردم در این حوزه داشتند، ابراز کرد: سال ۱۴۰۱ برای ما شروع طوفانی‌ای بود؛ رزمایش جهادگران فاطمی را در فروردین ماه داشتیم که یک هزار و ۵۱۶ نفر جهادگر در این رزمایش حضور داشتند.

وی با بیان اینکه ۳۲ باب منزل تحت پوشش کمیته امداد برای احداث داریم، خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی که طی هفته بسیج انجام می‌شود شامل ۵۰۰ ویزیت رایگان، پاکسازی محیط زیست آزاد راه همدان- تهرانو اجرای رزمایش دوم جهادگران است که در اردیبهشت و خرداد با ۵۱۱ گروه جهادی و ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر جوان مؤمن انقلابی پای کار برگزار شد.

قره‌باغی ادامه داد: ۱۶۲ مورد مرمت و بازسازی، ۶۵ هزار بسته معیشتی، ۱۰ هزار ویزیت رایگان، ۹۲ رنگ آمیزی مدارس، ۶۸ مورد افتتاحیه پروژه‌های عمرانی که ۴۰ مورد آن افتتاح منزل محرومین است، یک مورد لایروبی قنات ۲ کیلومتر در روستای چرمق، افتتاح دو خانه عالم در روستای ینگچه و پاوان فامنین، افتتاح ۴ مخزن بتنی با متراژ یک هزار مترمکعب در روستای ارزانفود، عشاق، کند تپه و قورجینه و افتتاح ۲ مورد خط انتقال آب روستایی در روستا‌های جزوان، سراوک به فیض آباد از دیگر اقدامات اجرایی در هفته بسیج است.

وی افتتاح ۴ شبکه توزیع آب شرب روستایی در روستا‌های دهنجرد لالجین، روان فیض آباد، رود حسن و برجک، حفاری و تجهیز چاه و خط انتقال آب و برق ۱۲ مورد در روستا‌های رودحسن علیا و برجک، افتتاح آسفالت راه روستایی دو مورد در روستا‌های احمدآباد به آوج و ارزانفود به تکمه داش و الحاق مدرسه دو کلاسه در یک روستا را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی به مناسبت هفته بسیج برشمرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: در مجموع ۶۸ پروژه با ۳۵ میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در هفته بسیج است.

وی بیان کرد: از جمله پروژه‌های اشتغالزایی که با حمایت بسیج سازندگی در این هفته شاهد آغاز عملیات اجرایی آن‌ها خواهیم بود نیز می‌توان به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی مجتمع خرمرود تویسرکان با ۲۰۰ هزار متر که ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و آغاز عملیات اجرایی احداث دهکده اقتصاد مقاومتی به مساحت ۷۰ هزار متر با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

قره باغی با اشاره به آغاز رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در ۲۸ آبان ماه که به صورت کشوری برگزار می‌شود و تا هفتم آذر ماه ادامه دارد، عنوان کرد: اعزام گروه‌های جهادی به مناطق هدف، تداوم نهضت خدمت‌رسانی (طرح جمعه تا جمعه اقشار بسیج) و یادواره شهدای جهادگر و جشنواره شکوه هجرت و طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و اختتامیه رزمایش فاطمی ۲ در هشتم آذر ماه نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی ثبت شده‌اند، گفت: ما به دنبال کیفی سازی و توانمندسازی گروه‌های جهادی هستیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تصریح کرد: همچنین ۸۲۷ صندوق قرض الحسنه مردمی زیرساخت اشتغال داریم که هر روستا یک صندوق دارد و تا به امروز ۲۶ هزار فقره وام پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: یکی از رویکرد‌های گام دوم، خدمت رسانی به محرومین است که زیرساخت کار بسیج سازندگی بوده و در حال انجام است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات