خبرهای داغ:
شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است و امروز نیرو‌های بسیجی در کنار نیرو‌های انتظامی حضور دارند و با دقت و تدبیر مسائل را دنبال می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۶۸۶۹۳
|
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است/تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلامیبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود در مسجد و حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر با اشاره به اینکه برخورد با دشمنان دوست‌نما باید در وقت خودش انجام شود، افزود: اهداف دشمن امروز تحریک قومیت‌ها و راه‌اندازی جنگ داخلی و برادرکشی است که باید مراقبت کرد تا مطالبه به حق مردم به نفع دشمن تمام نشود.
او با بیان اینکه ملت ایران ۴۰ سال در نبرد‌ها و تحریم‌های مختلف آبدیده شده است، تصریح کرد: در ۴۰ سال گذشته کشور‌های غربی با انواع و اقسام کینه‌توزی‌ها و تضعیف اقتصادی، راه‌اندازی جنگ سایبری، جنگ اطلاعات و اقدامات چریکی، خواستند به بدنه انقلاب ضربه وارد کنند، اما با تدبیر و روشن‌فکری رهبر معظم انقلاب و مردم در این امر ناموفق بودند.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با برگزارکنندگان کنگره شهدای قم به چند اصل اشاره فرمودند، اظهار کرد: مهم‌ترین این اصول، لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و پیام شهیدان است و انتقال جزئیات دفاع مقدس، شرح احوال شهیدان، پدران و مادران آن‌ها به زبان هنر در قالب شعر، فیلم و مستند به نسل جدید است.
او افزود: باید در حوزه انتقال تجربه‌های انقلاب به نسل جوان و کودکان از همه توان خود استفاده کرد.
امینی با اشاره به اینکه دشمنان در سه قالب هدف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خواستند به بدنه جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، اما تاکنون موفق عمل نکردند و بعد از این نیز موفق عمل نخواهند شد، اظهار کرد: دشمنان با اهداف کوتاه‌مدت خواستند ملت و نیرو‌های مدافع را مستأصل کنند و با تحریک کشور‌های دیگر مرز‌ها را ناامن و جنگ را از چند جهت هدایت کنند.
او با بیان اینکه دشمنان در هدف میان‌مدت با فرصت‌طلبی، ضعف‌های موجود را بزرگ نمایی کردند، عنوان داشت: آن‌ها در هدف بلندمدت شاید قصد براندازی نظام جمهوری اسلامی را نداشته باشند، اما قصدشان این است که بتوانند هویت جمهوری اسلامی را به دنیا تهی نشان داده و ثابت کنند اقدامات نظام تاکنون در دنیا ناموفق بوده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه معاندان با برنامه‌ریزی تعطیلی بازار سعی دارند به اهداف خود دست یابند، ادامه داد: بازاریان باید با دقت و تدبیر عمل کنند و در راستای اقدام‌ها و برنامه‌های دشمن نباید تحریک شوند، چرا که دشمنان همین امر را می‌خواهند.
او به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: فرهنگ بسیج مقدمه فرهنگ شهادت است و امروز نیرو‌های بسیجی در کنار نیرو‌های انتظامی حضور دارند و با دقت و تدبیر مسائل را دنبال می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها