امام جمعه آبدانان:

قداست زدایی از احکام دینی در اغتشاشات اخیر نمایان است

امام جمعه آبدانان با اشاره به اینکه قداست زدایی از احکام دینی در اغتشاشات اخیر نمایان است، گفت: وضعیت ناامنی و بی ثباتی موجود در این شهرستان و جولان و قانون شکنی‌ جمعی داعشی صفت و اغتشاشگر غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۹۴۶۸۷۴۰
|
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه آبدانان اظهار داشت: هر فرد مسلمان در مقابل اعمال خود مسوول و در مقابل اعمال و رفتار دیگران نیز باید احساس مسئولیت کرده و بی تفاوت نباشد. 

وی افزود: این ایام که فتنه های روزگار توسط افرادی اوباش و اراذل در حال تکرار شدن است و قرآن‌ها از به آتش و مساجد را می سوزانند، بی تفاوتی برای هیچ احدی معنایی ندارد. 

امام جمعه آبدانان یادآور شد: باید با تاسی از امامان معصوم (ع) و پیامبران و رهبری انقلاب اسلامی همچون بزرگان صدر اسلام و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مقابل این افراد داعش صفت و فاقد شخصیت بایستیم. 

حجت‌الاسلام سوری تاکید کرد: نیروهای امنیتی ، انتظامی‌ و مردمی در مقابل این متجاوزین که امنیت ، آرامش و آزادی را از مردم سلب کرده اند ایستاده و آنها را در جای خود بنشانند و بیش از این اجازه حرمت شکنی به آنان ندهند. 

امام جمعه آبدانان در بخشی دیگر از سخنان خود اقدامات و اغتشاشات موجود را نوعی جنگ ترکیبی توسط کلیه شیاطین عالم علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست .

وی اضافه کرد: دنیای استکبار پس از شکست اقدامات نظامی و اقتصادی اینک باتمام توان به فرهنگ ، ایمان و اعتقادات ایران هجوم آورده تا شاید بتوانند انقلاب اسلامی را ساقط و یا تضعیف نمایند. 

حجت‌الاسلام سوری با اشاره به اقدامات مخرب جمعی از اغتشاشگران در آتش زدن مساجد ، تکایا ، سوزاندن قرآن ، منابر و حمله به ادارات دولتی و تاسیسات شهری اضافه کرد: بعضی از عوامل دشمن به داخل کشور نفوذ کرده و با تزریق سرمایه های عربستان سعودی و قداست زدایی در تلاشند سناریوی تلخ و کشنده سوریه را در جمهوری اسلامی ایران اجرا کنند.

  امام جمعه آبدانان قرآن را خط قرمز همه مسلمین دانست و گفت: کسانیکه قرآن را در آتش می سوزانند، بدون شک به جان و مال و ناموس مردم نیز رحم نخواهند کرد.

  وی کشف حجاب و بی حرمتی در مقابل ضروریات دین را بدترین روش انسانی عنوان کرد و افزود: اغتشاشگران داعشی با تحریک آمریکا و اسرائیل اموال عمومی را نابود و به اعتقاد و ایمان مردم تجاوز کردند که باید همه در مقابل این هنجارشکنان و خیانتکاران مقابله کنند و به یاری نیروهای نظامی و انتظامی بشتابند. 

خطیب جمعه آبدانان وضعیت موجود را نامطلوب و غیر قابل تحمل دانست و گفت: از متولیان امور شهرستان و استان و حتی مرکز کشور بجد خواهان و خواستاریم با تمام توان در مقابل تجاوزکاران به اموال ، امنیت و آسایش مردم آبدانان بایستند و با تادیب همه خیانتکاران و شورشیان مردم آزار این شهرستان محروم را از این موقعیت بغرنج که ۲ ماه تمام درگیر آنند، برهانند.

  لازم به ذکراست که شب گذشته تعدادی از افراد اغتشاشگر با تجمع غیرقانونی در میدان بسیج و سردادن شعارهای نامتعارف ضمن تخریب اموال عمومی، بانک ها، ادارات دولتی و اموال مردم درمانگاه بقیه الله سپاه و مسجدجامع آبدانان را نیز به آتش کشیدند و با این اقدام غیرعقلایی زمینه ناراحتی و تنفر مردم را فراهم کردند.

ارسال نظرات