پویایی حوزه سلامت با توانمندسازی مجمع خیرین سلامت میسر می شود/ ۴ نیاز دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و انتظار از خیرین

نشست اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با دکتر محمد غلام نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۶۹۲۷۲
|
۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان با دکتر محمد غلام نژاد،رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این دیدار گفت؛ مجمع خیرین سلامت همواره در جهت اهداف وزارت بهداشت تلاش نموده و اقدامات و خدمات ماندگار این مجمع در حوزه سلامت بیانگر اخلاص و صداقت این سازمان خیریه است.
دکتر محمد غلام نژاد افزود: در دوسالی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد بسیاری از فعالیت ها به ورطه فراموشی سپرده شد و بخشی از رسالت های ما مغفول ماند و احساس می کنم در مجمع خیرین سلامت نیز چنین فضایی حکمفرما شد.
وی ابراز داشت: با کمیته های تشریفاتی موافق نیستم و نباید این مسیر همچنان ادامه یابد.
وی گریزی به فرسودگی زیرساخت های بهداشتی درمانی کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف استان به ویژه شهر یاسوج زد و گفت قدمت برخی از این زیرساخت ها به بیش از ۵۰ سال می رسد.
غلام نژاد بیان کرد: ساختمان بیمارستان شهید بهشتی یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران ترک های عمیقی دارد و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ابراز داشت : متاسفانه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ مالی وسع زیادی ندارند که کمک های خیرخواهانه بزرگ و موثری داشته باشند و از سوی دیگر صنعت و تجارت در استان ما قوی نیست که بتوانند به ما کمک کنند و در راستای اهداف ما جامه عمل بپوشانند.
غلام نژاد افزود: داشته های ما همین است و باید نهایت استفاده را از آنها برد.
وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت باید از حالت انفعالی و تشریفاتی خارج شود و بیشتر پای کار باشد افزود: مجمع باید در سطح کلان تر با کمک دانشگاه علوم پزشکی کارها را جلو ببرد.
غلام نژاد گفت: ساخت پایگاه و خانه بهداشت کار خوبی است اما دانشگاه اولویت های مهمتری دارد که رادیو تراپی، پزشکی هسته ای ، بیمارستان و تخت سوختگی از جمله آنهاست و این کمبود ها باید مرتفع شوند.
وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از داشتن یک مهمانسرای مناسب محروم است و در این زمینه نیازمند همت والای خیرین هستیم.
غلام نژاد گفت: امیدوارم در برگزاری انتخابات دوره جدید که توسط شورای خیرین سلامت مجمع انجام می گیرد، اعضای منتخب هیئت مدیره تغییرات اساسی را مد نظر قرار دهند و افرادی عهده دار مسئولیت شوند که وقت کافی برای امورات مجمع داشته باشند.
وی بیان کرد: اگر کسی وقت کافی ندارد و یا حضور فیریکی در استان ندارد و یا حتی توانایی برای ورود به این عرصه را ندارد در مجمع خیرین سلامت حضور پیدا نکند.
غلام نژاد گفت: از طریق مجمع خیرین سلامت می توان با کارخانجات و صنایع فعال در استان رایزنی نمود و پروژه‌های بزرگ تری را برای ارائه خدمات بهتر در عرصه سلامت احداث کرد.
وی در پایان ابراز داشت: رئیس شورای سیاستگذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را تغییر دادیم و باید در تشکیلات حاکمیتی اداره خیرین و سازمان های مردم نهاد دانشگاه نیز تحولی ایجاد شود.

تحویل 20 پروژه عمرانی خیرساز به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست از دغدغه مندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حوزه خیرین سلامت تقدیر کرد و گفت: دغدغه شما دغدغه ما نیز هست و برخی افراد عضو هیئت مدیره مجمع هستند که پای کار نیستند و باید افرادی توانمند و پای کار جایگزین آنها شود‌.
کیان دهراب پور افزود: افرادی باید در هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان قرار گیرند که دلسوز بوده و از ظرفیت اجتماعی آنها برای رسیدن به اهداف مجمع بهره مند شد.
وی گفت: مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سال ۸۹ راه اندازی شد و از آن زمان تاکنون افزون بر  ۲۰ پروژه خیرساز با اعتبار بیش از ۵۰ میلیارد تومان تحویل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج شده است.
دهراب پور ابراز داشت : مجمع خیرین سلامت یک کمک کار بزرگ در حوزه تامین اعتبارات پروژه های عمرانی دانشگاه است و می طلبد که اداره خیرین و سازمان های مردم نهاد دانشگاه در افزایش توان و گسترش فعالیت های مجمع گام بردارد که این اداره به جای تسهیل گری کار ما را سخت و موانعی را بوجود آورده است.

معتقد به روش کار تشکیلاتی در مجمع خیرین سلامت هستم

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر و تشکر از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و دست اندرکاران حوزه های مختلف دانشگاه مرتبط با برنامه های مجمع هم گفت: امیدوارم با برگزاری انتخابات دوره پنجم هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان که به احتمال زیاد تا پایان آذر ماه سال جاری انجام می شود، انتظارات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و شورای خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در استقرار سرمایه های اجتماعی تلاشگر تحقق یابد تا کار تشکیلاتی با هم اندیشیدن، با هم کار کردن و با هم تصمیم گرفتن به معنای واقعی عملی گردد.
سالار جوکار بیان کرد؛ بنده معتقد به روش کار تشکیلاتی در مجمع خیرین سلامت هستم، در این روش رسیدن به اهداف دست یافتنی است و با این وضعیت مسئولیت اجتماعی همه افراد در عرصه خیرخواهانه سلامت تقویت می شود و متعاقب آن پی خواهند برد که مسئولیت اجتماعی ماموریت اصلی تشکل هاست.

بازوان کمکی دانشگاه هستیم

فاضل عباسی عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان هم گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مسائل حوزه سلامت واقف هستند و از سوی دیگر ۱۲ سال در مجمع فعالیت داریم و از همکاران و بازوان کمکی دانشگاه هستیم.

نیازمندی استان به بیمارستان سوانح و سوختگی

بهرام باقری عضو هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت هم گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان صنعتی نیست و کسانی نیز که توانایی مالی برای انجام امور خیریه دارند در سایر استان های کشور سرمایه‌گذاری می کنند.
وی افزود: در بحث بیمارستان سوانح و سوختگی در کهگیلویه و بویراحمد دچار مشکل جدی هستیم و بیماران این استان برای درمان به استان های همجوار ارجاع داده می شوند.

پویایی حوزه سلامت با توانمندسازی مجمع خیرین سلامت/ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در بحث رفع کمبودها نیازمند حضور جدی خیرین است

پویایی حوزه سلامت با توانمندی مجمع خیرین سلامت میسر است/ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مصمم به همکاری و شتاب برنامه‌های مجمع خیرین سلامت هستپویایی حوزه سلامت با توانمندی مجمع خیرین سلامت میسر است/ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مصمم به همکاری و شتاب برنامه‌های مجمع خیرین سلامت هستپویایی حوزه سلامت با توانمندی مجمع خیرین سلامت میسر است/ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج مصمم به همکاری و شتاب برنامه‌های مجمع خیرین سلامت هست

 

ارسال نظرات