خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین؛  

قزوین، میزبان مسابقات کشوری نغمات دینی و قرآنی/ ۴۰ محفل قرآنی در حاشیه مسابقات در سطح استان برگزار می شود

حجت الاسلام مجیدی ضمن دعوت از همه گروه های مرجع جهت شرکت در مسابقات کشوری نغمات دینی و قرآنی گفت: در حاشیه برگزاری این مسابقات، برنامه های جانبی نیز تبیین شده که می توان به برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در سطح شهرها و روستاهای استان اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۶۹۷۶۱
|
۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، آئین قرعه کشی مرحله نهایی چهل و پنجمین دوره از مسابقات کشوری نغمات دینی و قرآنی صبح امروز با حضور حمید مجیدی مهر، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این مراسم بیان کرد: چهل و پنجمین دوره از مسابقات کشوری قرآن کریم پس از طی مراحل استانی به مرحله کشوری رسید که در این راستا مسابقات نغمات دینی و قرآنی به میزبانی استان قزوین در آذرماه برگزار می شود.

وی گفت: امروز مراسم قرعه کشی برگزار می شود و متسابقین با اطلاع از روز و ساعت مسابقات، در استان قزوین حضور می یابند. این مسابقات از ۱۸ تا ۲۳ آذرماه در دو بخش خواهر و برادر در رده سنی بزرگسالان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: دعاخوانی، اذان و همخوانی قرآن کریم«تواشیح» محورهای مسابقه نغمات دینی و قرآنی است که راه یافتگان به مرحله کشوری در استان قزوین به رقابت خواهند پرداخت. 

وی افزود: مسابقات بخش خواهران از ۱۹ تا ۲۰ و بخش برادران از ۲۱ تا ۲۳ آذرماه در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار خواهد شد که در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شده و ستاد راه اندازی شده و کارگروه های پشتیبانی، بازرسی، حراست، مدعوین و مسابقات ایجاد شده است.

حجت الاسلام مجیدی ضمن دعوت از همه گروه های مرجع جهت شرکت در این محافل یادآور شد: در حاشیه برگزاری این مسابقات، برنامه های جانبی نیز تبیین شده که می توان به برپایی ایستگاه کتاب، بازی کودکانه و همچنین برگزاری ۴۰ محفل قرآنی در سطح شهرها و روستاهای استان اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: تلاش شده در سطح اقشار و دانش آموزان و دانشجویان و حتی با توجه به صنعتی بودن استان، واحد‌های تولیدی استان نیز از حضور گروه های نغمات دینی و قرآنی بهره مند شوند. همچنین در راستای برگزاری این مسابقات، شهرداری و سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز حضور فعال داشته اند و امیدواریم با توجه به تلاش های موجود بتوانیم فضای خوبی را برای میهمانان ایجاد نماییم.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها