خبرهای داغ:
همدان-مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه در استان همدان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که بالغ بر ۲۵۰ هکتار مربوط به همدان است، گفت: ساخت مسکن حمایت همه دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۴۷۰۳۶۰
|
۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ایوب اسداللهی در همایش مهندسین بسیجی در سالن همایش‌های شرکت مخابرات استان همدان برگزار شد ضمن تبریک هفته بسیج اظهار کرد: بسیجی حضرت علی (ع) بود که همه وجودش را وقف اسلام کرده بود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر تهیه مسکن تاکید دارند، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری مجلس طرح جهش مسکن را تصویب کرد و در قانون پیش بینی کردند که دولت سالانه یک میلیون مسکن بسازد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با تاکید بر اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن مصوبه مجلس بود که برعهده دولت گذاشته شد، افزود: ماده ۱۰ قانون جهش تولید صراحتا اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه در همدان زیر ساخت و بستر ساخت مسکن آماده نیست چرا که پیش نیاز آن تامین مسکن، مصالح ساختمانی و ... است، عنوان کرد: بستر و زیر ساخت مسکن در همدان وجود ندارد.

اسداللهی با اشاره به زمین در نظر گرفته شده در شورین همدان گفت: این هزار متر معارضاتی داشت که ساخت مسکن را به تعویق انداخت.

وی با بیان اینکه در 30 شهر استان مشکل زمین نداریم و عملیات اجرایی شروع شده است و در حال حاضر همدان و ملایر مشکل زمین داریم، ابراز کرد: با اداره اوقاف جلساتی برگزار شد و قرار بر این شد که زمین‌های اوقاف را بخریم که بعد از توافق صاحبان زمین پشیمان شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از نمایندگان شهر و مردم خواست اگر فردی زمین دارد در اختیار دهند تا کار اجرایی را شروع کنیم، افزود: حدود دو سال است ۶ هزار و ۸۶۸ نفر ۴۰ تا ۹۰ میلیون تومان پول واریز کرده‌اند و مسکن تحویل نگرفته‌اند که به بحران و چالش تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم که بالغ بر ۲۵۰ هکتار مربوط به همدان است، تصریح کرد: ساخت مسکن حمایت همه دستگاه‌های دولتی را می‌طلبد که تا به امروز حمایت خاصی صورت نپذیرفته است.

اسداللهی با بیان اینکه ما در بافت فرسوده نیاز به معتمد محل داریم چرا که بستر این موضوع را می‌توانند بهتر فراهم کنند، خاطرنشان کرد: ما در بافت فرسوده نیاز به تسهیلگر داریم تا اعتماد مردم را در محل جلب کند و هر آنچه در بافت فرسوده سرمایه گذاری کنیم ضرر نمی‌کنیم چرا که تلفات مالی و جانی را در بلایای طبیعی مانند زلزله را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه برای بهسازی و بازسازی بافت فرسوده تشویقات خوبی گذاشته شده است، مطرح کرد: جامعه مهندسی می‌تواند به عنوان تسهیلگر اقدام کند تا بتوانیم برای هموطنان از پول خود برای خودشان خانه بسازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات