خبرهای داغ:
به مناسبت هفته بسیج

محفل انس با قرآن در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) سرخه برگزار شد

محفل انس با قران کریم ویژه خواهران، به همت پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س) با حضور خواهران بسیجی و طلاب در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۰۸۸۳
|
۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، همزمان با هفته بسیج محفل انس با قرآن کریم با قرائت تبیانیان از خواهران طلبه بسیجی و بیان تفسیر با حضور فاطمه شجاعیان، استاد حوزه علمیه با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حضرت آسیه (س)، پایگاه‌ بسیج طلاب نجمیه و هیئت ام‌البنین (ع)، در جمع طلاب و خواهران بسیجی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) سرخه در محله اسلامی کریم اهل بیت (ع) برگزار شد.

فاطمه شجاعیان استاد حوزه علمیه ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته بسیج و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای بسیجی اظهار کرد: قرآن کریم این کتاب آسمانی مهم‌ترین و جامع‌ترین برنامه برای رشد و تربیت انسان‌هاست. باید توجه داشت که قرآن فقط برای قرائت نیست و باید به معنا و تفسیر آن‌هم دقت شود. اگر صد بار قرآن را قرائت کنیم، البته که اجر خیر و ثواب دارد، ولی اگر چنانچه آن را نفهمیم و در زندگی خود پیاده نکنیم، مصداق حدیث پیامبر (ص) می‌شویم که فرمودند: « قرآن در بین امت من مهجور است.》خواندن قرآن مقدمه‌ای برای رسیدن به ترجمه و فهم و تفسیر آن است. قرآن برنامه درسی انسان در کلاس درس دنیاست.

او در ادامه با اشاره به تفسیر سوره حجرات گفت:  آیه اول سوره حجرات با جمله (یا ایها الذین آمنوا) شروع و این نشان از این است که تا ایمان انسان درست نشود کارهای بعدی درست انجام نمی شود. مهم ریشه و اصل و اعتقاد انسان است که اگر از آن غافل شویم به مسائل دیگر نمی‌توانیم برسیم. آن‌چه که امروز  ما در نسل جوان از آن غافل شدیم . اصل اعتقاد به خداست، کسی که از خدا نترسد از هیچ‌چیزی نمی‌ترسد. ترس از خدا حتی اگر کم باشد در انسان اثرگذار است.

استاد حوزه علمیه در ادامه اضافه کرد: در آیه اول خداوند از مؤمنان می‌خواهد که از خدا و رسولش پیشی نگیرند. پیشی گرفتن آفتی برای مؤمنین است، کسانی که ایمان ندارند معمولاً عقب می‌افتند. اما مؤمنی که ایمان حقیقی داشته باشد همیشه مراقب هست که به این آفت مبتلا نشود و پابه‌پای امام خود حرکت کند.

شجاعیان بیان داشت: ما دین را برای نسل جوان بد تعریف کرده‌ایم و همین امر باعث شده که امروز نسل جوان ما از دین فراری شود و اسلام را دینی سخت که هیچ رفاهی در آن جای ندارد بیان کند، این در حالی است که دین اسلام تنها دینی است که نه‌ تنها به امور اخروی بلکه به‌ امور دنیوی نیز پرداخته است. مشکلات دین با دنیا آن‌جایی است که دنیا بر آخرت ترجیح داده شود، اگر نه استفاده از دنیا برای رسیدن به آخرت بهترین معامله است.

او در ادامه عنوان کرد: ولایت‌پذیری مهم‌ترین مسئله‌ای است که هر مؤمنی را به سعادت می‌رساند. دوران غیبت برای این است که ما انسان‌ها یاد بگیریم نسبت ‌به امام زمان خود معرفت پیدا کنیم. آن‌چه که مردم در زمان ائمه معصومین نفهمیدند و در تاریکی ماندند. برای همین تاریکی غیبت آمد تا قدر نور معرفت را بفهمیم.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: حکم الهی را درست بفهمیم و برای دیگران درست تفهیم کنیم، مسائل دینی متخصص دارد و  متخصص مسائل رهبری، ولی فقیه و علما می‌باشند. مهم ترین وظیفه امروز ما اطاعت از نائب امام زمان (عج)، امام خامنه ای و پیشی نگرفتن در مسائل از ایشان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار