خبرهای داغ:
حاجی‌بابایی در گفتگو با بسیج عنوان کرد

بسیج بازوی توانمند دولت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی دولت

همدان-نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش بسیج در محرومیت‌زدایی، این نهاد انقلابی را بازوی توانمند دولت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی دولت عنوان کرد.
کد خبر: ۹۴۷۱۵۸۳
|
۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت هفته بسیج، به کارکرد این نهاد انقلابی در جامعه اسلامی و کمک به دولت انقلابی و مردمی اشاره و اظهار کرد: بسیجیان همواره در همه عرصه‌ها، سختی‌ها و مشکلات کشور حضور ایثارگرانه و فداکارانه داشته و در کنار مردم و مسئولین بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌ها ورود کرده و یاری‌گر است، نقش بسیج در کمک به دولت و مردم را انکارناپذیر دانست و تاکید کرد: بسیج همواره برای امنیت، سرمایه‌گذاری، اشتغال، سازندگی و... در خدمت دولت است و با تمام توان در این راستا کمک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیج در مسیر قدرت و اقتدار نظام و تقویت دولت برای کار بیشتر برای مردم حرکت می‌کند، گفت: بسیج راهش انتخاب شده است و همواره با ذهن و کار و تلاش خود برای کمک کردن به مردم و دولت کاملاً آماده است.

وی با اشاره به نقش بسیج در محرومیت‌زدایی، این نهاد انقلابی را بازوی توانمند دولت در پروژه‌های محرومیت‌زدایی دولت دانست و تاکید کرد: بسیج سازندگی با اقدامات اثربخش خود، امروز در سراسر کشور به یک قطب فعالیت و حمایت از دولت و مردم تبدیل شده به طوری که محرومیت‌زدایی از کارهای بسیار عمده و تاثیرگذار بسیج سازندگی است.

حاجی بابایی اقتصاد مقاومتی را از دیگر عرصه‌های موفقیت بسیج عنوان کرد و گفت: امروز برای حل مشکلات اقتصادی کشور و رونق سفره مردم، راهی جزء تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار «ما می‌توانیم» نداریم.

وی اقتصاد مقاومتی را به معنای توزیع ثروت کشور بین مردم، کاهش وابستگی به خارج، ایجاد اشتغال برای جوانان مطرح کرد و ادامه داد: ما باید بتوانیم روی پای خود بایستیم، وابستگی به خارج را کم کنیم، معادن و ثروت‌های کشور را بین مردم توزیع و برای جوانان شغل ایجاد کنیم تا جوان ما قبول کند که می‌تواند کشور را اداره کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی عموم مردم جامعه شاغل بوده و از وضعیت اقتصادی و معیشتی بهتری برخوردار خواهند بود، خاطرنشان کرد: در این صورت همه امور جامعه توسط مردم اداره می‌شود و مدیریت دست مردم خواهد بود.

وی اقتصاد مقاومتی را دعوت به عدالت و توانمندی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی دعوت به «ما می‌توانیم» و دعوت به اینکه شاغل باشیم و وضعیت بهتری داشته باشیم، است؛ ما ثروت و نیروی انسانی به اندازه کافی داریم فقط باید باور کنیم «ما می‌توانیم» با این ثروت و نیروی انسانی مشکلات کشور را حل کنیم و روی پای خود بایستیم و قوی و قدرتمند بوده و پشتکار داشته باشیم و از کار نترسیم.

حاجی بابایی به سیاست‌های دولت در راستای حمایت از صنایع تبدیلی کوچک به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی و کوتاه کردن دست دلالان اشاره و بیان کرد: در طول سال‌های اخیر به این جمع‌بندی رسیدیم که اشتغال فردی و چند نفره بهترین راه برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده‌ها و بهترین کار برای پویایی اقتصاد و ارزان‌تر شدن تولید و همچنین تولید سرمایه برای اقشار کم درآمد است.

وی با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک در اشتغال، تولید ثروت، دست‌یابی به استقلال و رفع مشکلات جوانان تأثیر دارد، اضافه کرد: در تبصره 16 دولت مکلف شده که بیش از200هزار میلیارد تومان تسهیلات با بهره 4 درصد برای اشتغال فردی پرداخت کند که با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد و جلساتی که برگزار کرده‌ایم به بانک‌ها تاکید کرده‌ایم به کمک مردم بیایند و پول را برای تولید و اشتغال و همچنین امداد به کار گیرند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به نقش صنایع کوچک در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره و تاکید کرد: حمایت از صنایع کوچک به این معنا نیست که ما صنایع بزرگ را نداشته باشیم بلکه با توجه به اهمیتی که دارد این مقوله هم مورد توجه جدی قرار گیرد چراکه تجربیات نشان داده صنایع کوچک و کارهای کوچک، انفرادی و خانوادگی نسبت به صنایع بزرگ بیشتر جواب می‌دهد.

وی در ادامه سخنان خود به جنگ شناختی دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: جنگ شناختی پیچیده‌ترین جنگی است که تاکنون اتفاق افتاده  که دشمن طی این جنگ با عملیات روانی برای شکستن روحیه و اراده کشورهای مستقل تلاش و درک و شناخت انسان‌ها را مختل می‌کند تا به اهداف خود دست یابد.

حاجی بابایی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران در برابر جنگ شناختی و تهاجم ترکیبی گسترده از سوی دشمن قرار گرفته است، عنوان کرد: زمانی که پیامبر(ص) مبعوث شد هرچه جلوتر رفت جنگ هایش پیچیده‌تر شد، ما نیز هرچه رو به جلو حرکت می‌کنیم جنگ‌ها و پیچیدگی‌های آن بیشتر و تفکیک بین حق و باطل سخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در شبهات باید به ستون‌ها پناه برد تا گم نشویم، گفت: در جنگ شناختی گاهی حق و باطل آنچنان به هم نزدیک است که تشخیص به سختی امکانپذیر است بنابراین در این شرایط باید دقت کنیم که امام راحل و رهبری چه می‌گویند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در جنگ شناختی باید پیچیده‌ترین تدابیر را داشت، تصریح کرد: بسیج باید در این جنگ آغوش خود را باز کند و ایثارگرانه و فداکارانه در میدان باشد ضمن اینکه بسیج نشان داده در جنگ شناختی ما پیروز شدیم چرا که هر قدمی که برمی‌دارد ذهن مرم بازتر و دشمن شناسی آنها بهتر می‌شود.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و افرادی که به کف خیابان آمدند، یادآور شد: نباید با افرادی که اغفال شده‌اند برخورد سخت کرد چراکه فرزندان این مملکت هستند و ما باید همه را به دامن خود برگردانیم، اما در برابر تعداد افرادی که دشمن بوده و وابسته هستند و با دشمن ارتباط دارند باید مقابله کرد و جنگید.

حاجی بابایی با اشاره به نبود ساز و کار مناسب برای اعتراضات مردمی در کشور بر لزوم طراحی این ساز و کار توسط دولتمردان تاکید و بیان کرد: متاسفانه ما ساز و کار مناسبی برای اعتراض در کشور نداریم بنابراین در جریان اغتشاشات و توطئه‌های دشمنان معترضین با اغتشاشگران در یک صف قرار می‌گیرند که لازم است دولت این ساز و کار را طراحی کند تا شاهد کنار هم قرار گرفتن معترضین با اغتشاشگران نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران با وجود نارضایتی و گلایه‌مندی از عملکرد برخی مسئولین، حامی و پشتیبان نظام و انقلاب هستند، گفت: امنیت این نظام مثال زدنی است ضمن اینکه این نظام پیوسته و وابسته به عاشورا و خدا است هرچند در آن سختی و اشتباهی هم وجود داشته باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعتقادم این است که مردم ایران یکپارچه هستند و باید همه آنها را با هم متحد کرد؛ طبقه‌بندی، درجه‌بندی و جبهه‌گیری نداشته باشیم، چرا که افراد تنها در پیش خداوند درجه‌بندی دارند؛ ما در جامعه‌ای زندگی می کنیم که همه باید به هم احترام داشته باشند و هر کس باید به اندازه خودش بتواند با عملکردش در صحنه حضور داشته و به جامعه خدمت کند.

وی بر استفاده از ظرفیت و استعداد جوانان تاکید و بیان کرد: بسیج باید کاری کند که وقتی برای کسی مشکلی به وجود آمد اولین جایی که برای حل مشکل به ذهنش می‌رسد پایگاه بسیج باشد که اگر به این نقطه رسیدیم تمام مسئولین وظیفه دارند با بسیج همکاری کنند که در این صورت مشکلات جامعه به دست همه ما حل می‌شود ولی هر اندازه که از این نگاه دور شویم مشکلات بیشتر می‌شود.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه نباید با دسته‌بندی‌های مختلف مردم را از نظام و انقلاب دور کرد، گفت: یکی از آسیب‌های بسیار جدی در طول سال‌های اخیر این بود که اقدام به تقسیم بندی افراد کردیم که درجه انقلابی‌گیری هر فردی را تعیین کنیم که این کارها مردم را آزار می‌دهد؛ از بالا به پایین نگاه کردن برای هر کسی آزار دهنده است، تنها باید یک تقسیم بندی و درجه بندی وجود باشد که  آن هم انقلابی و غیر انقلابی بودن است.

وی با بیان اینکه هر کس که علیه نظام قیام نکرده یک فرد انقلابی است، اظهار کرد: همه ما انقلابی هستیم اما اشتباه جایی است که کسی بگوید من انقلابی‌تر هستم؛ این حرف را هر کسی که بیان کند قطعا انقلابی‌گر نیست چراکه انقلابی بودن به این است که همراه امام باشد نه یک قدم از امام جلوتر و نه یک قدم عقب‌تر.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید اینکه بسیج باید برای مردم همچون معلم  و پدر و مادری دلسوز باشد، تصریح کرد: کشور را باید با معلمی اداره کرد چرا که با معلمی کسی ناراحت و دلخور نمی‌شود، باید همچون پدر و مادر عمل کند چرا که کسی از پدر و مادر ناراحت نمی‌شود بنابراین ما باید به سمتی حرکت کنیم که جوانان را دریابیم چرا که ملت ایران، ملتی انقلابی است.

وی همچنین به  نحوه ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در شرایط امروز جامعه اشاره و اظهار کرد:  امر به معروف باید با کسی باشد که روی گشاده و متین داشته باشد و نوع گفتمان و رفتار ما متفاوت و همچون برخورد پدر و مادر همراه با عطوفت و مهربانی و از روی دلسوزی باشد تا تاثیر داشته باشد.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه حجاب نباید در جامعه سیاسی باشد، حجاب را یک امری فرهنگی دانست و گفت: جامعه لوازماتی دارد که باید حفظ و حراست شود.

وی اضافه کرد: وقتی سردار سلیمانی عنوان می‌کند که آن دختر کم حجاب دختر من هم هست این یک مکتب است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ما باید به حدی به افراد در جامعه لطف و محبت داشته باشیم تا افراد به این ایمان داشته باشند که هر آنچه گفتیم بدانند خیرخواهشان هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر طیف گسترده دارد، خاطرنشان کرد: اولین امر به معروف این است که ما برای 3 میلیون خانم در جامعه که سرپرست ندارند فکری کنیم تا مشکلات آنها حل شود که این امر به معروف است.

وی با بیان اینکه هر کس به هر اندازه که به خداوند نزدیک است، به همان اندازه معروف است، یادآور شد: هر کس هر اندازه که از خداوند دور باشد نیز منکر است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات