مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور از آزادی بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی جرائم غیر عمد، به همت بسیج حقوق‌دانان طی سه سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۲۱۹۶
|
۰۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

آزادی سه زندانی محکوم به اعدام در کرمان/صلح و سازش و هم افزایی در آزاد سازی زندانیان غیرعمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، در راستای سلسله برنامه‌های نهضت خدمت مؤمنانه، مراسم جشن آزادسازی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد و نیازمند امروز شنبه به همت سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور، در مجتمع فرهنگی ولی‌عصر(عج) واقع در میدان سپاه برگزار شد.

سهراب انبارکی، مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور در این مراسم اظهار کرد: در سه سال اخیر، بیش از ۱۲ هزار و ۵۶۲ زندانی جرائم غیر عمد به همت بسیج حقوق‌دانان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند. وی افزود: بدهی این عزیزان، هزار میلیارد تومان بوده است که با هم‌افزایی و سازش در استان‌های مختلف کشور، این عدد به ۳۰۰میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه احیای فرهنگ صلح و سازش از موضوعاتی است که در ستاد بیست‌گانه اقشار بسیج دنبال می‌شود، افزود: امروز این برنامه به نام حاج قاسم سلیمانی، آغاز و استمرار خواهد یافت. تلاش ما این است تا یک زندانی غیر عمد در زندان نداشته باشیم. مسئول سازمان بسیج حقوق‌دانان کشور، تصریح کرد: اکنون در کشور ۷۵۶ گروه جهادی فعال است که از نظر کیفی و کمی در تلاشیم تا افزایش و استمرار یابد.

در ادامه این مراسم، که از طریق ویدئو کنفرانس با سایر استان‌ها جریان داشت، آقای مهدی‌پور از سپاه کرمان با ارائه گزارشی درباره آزادسازی زندانیان غیرعمد، گفت: در سه سال اخیر، موفق شدیم ۳۷۰ نفر از زندانیان غیر عمد را آزاد کنیم که این عدد، امسال ۴۷ نفر، است. بدهی این عزیزان بیش از ۴ میلیارد بوده است که با صلح و سازش به ۲ میلیارد تومان رسید. این بدهی‌ها از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه، ستاد دیه، خیرین و بسیج حقوقدانان دنبال شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه موفق شدیم با وساطت بسیج حقوقدانان، ۳ نفر از زندانیان محکوم به قتل عمد را با پرداخت دیه آزاد سازیم و به آغوش خانواده خود بازگردانیم. صلح و سازش از موضوعات اصلی در روند پیگیری آزادسازی زندانیان غیر عمد است که از سوی بسیج حقوقدانان کرمان دنبال می‌شود. در کنار این اقدامات، تلاش‌هایی هم برای اختصاص وکیل رایگان، پیگیری مشکل فرزندان زندانیان، نذر تحصیل و ارائه وثیقه انجام داده‌ایم. 

گفتنی است؛ این مراسم با اختصاص گزارش‌هایی در خصوص آزادی زندانیان غیر عمد از سایر مراکز استان‌ها نیز ادامه یافت. 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات