مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان:

بسیج؛نماد کامل مردم سالاری است

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت:حضرت امام خمینی(ره) با دستور تشکیل بسیج مستضعفین، گفتمان مردم سالاری را به منصه ظهور رساندند.
کد خبر: ۹۴۷۲۶۴۰
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

حجت الاسلام علی درویشی در گفتگوی ویژه خبری شبکه افلاک(صدا و سیمای مرکز لرستان)  ضمن گرامی داشت هفته بسیج با بیان اینکه تشکیل بسیج نشات گرفته از تفکر الهی امام ره بر پایه دستورات دینی و ارزش های اسلامی بود، افزود: امام ره دید الهی داشت و به این ضرورت رسیده بودند که دستور تشکیل بسیج را بدهند.

وی اظهار داشت: یک جنبه دیگر تشکیل بسیج که امام  ره مد نظرشان بود و جوانان باید به آن دقت کنند، بنیان های مردمی بودن این تشکیلات و ضرورت مردم سالاری در حکومت جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام درویشی اشاره کرد: شان و جایگاهی که حضرت امام ره به بسیج داد،این بود که بسیج در همه عرصه هایی که کشور نیاز دارد حضوری فعال داشته باشد.

وی تصریح کرد: این جایگاه به گونه ای است که همه مردم در قالب بسیج بتوانند نقش آفرینی کنند و این یعنی پیش روندگی نظام اسلامی.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: در هر بعدی که بخواهیم نظام و نهاد جمهوری اسلامی را به عنوان یک نظام مردمی معرفی کنیم، نمود عملی و عینی آن در بسیج است.

وی بیان داشت: بنابراین بسیج هم دستور دین است، هم تاکید اسلام است و هم فکر الهی امام ره است و هم شاخصه های امروز مردمی بودن حکومت جمهوری اسلامی را داراست و این موجب شد امام راحل دستور تشکیل بسیج را صادر کنند.

حجت الاسلام درویشی اشاره کرد: وقتی امام دستور تشکیل بسیج را صادر کردند، کشور با جنگ تحمیلی مواجه نشده بود، و اولین چالشی که کشور با آن روبرو شد بعد انقلاب، جنگ تحمیلی بود.

وی اضافه کرد: امام با روشن بینی بسیج را در جهت خدمت به مردم،توسعه کشور و حل مشکلات مردم پایه گذاری کرد اما با شروع جنگ بسیج وارد مرحله جدیدی شد.

تماشای مصاحبه کامل در لینک های ذیل:

https://www.aparat.com/v/kOivF

خبر در حال به روز رسانی است.......

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار