بسیج گزارش می دهد؛

تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر دانشگاه تمدن ساز /مساله محوری و مطالبه گری،مهم‌ترین ماموریت بسیج اساتید

ساری-دکتر عرب استاد نخبه و بسیجی دانشگاه تاکید کرد: تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر دانشگاه تمدن ساز صورت میگیرد از همین رو باید آسیبات و انفعالات محیط‌های دانشگاهی را برطرف کرد.
کد خبر: ۹۴۷۲۷۳۵
|
۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، به مناسبت هفته بسیج، همایش استادان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان مازندران با محوریت استاد بسیجی، مساله محوری، کارآمدی نظام حکمرانی در پنجم آذرماه با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، سردار مسلمی فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام ملازاده جانشین مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه کربلا، روح الله سلگی معاون سیای امنیتی استاندار، حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس و دیگر مسئولان دانشگاه‌ها و اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری برگزار شد.



دکتر فلاح از اساتید دانشگاه در این همایش به بررسی مشکلات فرهنگی در مدارس و دانشگاه و نیز نقش فضای مجازی در حوزه تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها درباره سند ۲۰۳۰ هشدار دادند و آن را زنگ خطری برای نظام آموزش می‌دانستند. اما علیرغم تذکرات معظم له در برخی موارد این تذکرات نادیده گرفته شد.

این استاد دانشگاه با پرسش این سوال که آیا کتاب‌های درسی در مدارس با توجه به نیاز جامعه و تغییرات نسلی شکل گرفته، بروز رسانی شده است، افزود: نسل جدید بسیاری از وقایع و رخداد‌های پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، فشار‌های همه جانبه دشمنان، تحریم اقتصادی، جنایت منافقین و معاندین را که موجب سلب امنیت مردم شدند را نمی‌داند.

دکتر فعال ادامه داد: باتوجه به سند ۲۰۳۰ نسبت به شناسایی قهرمانان و اسطوره‌های ایرانی در کتب درسی محدودیت ایجاد کردند و می‌خواستند با الگوسازی جلادان خون بی گناه انسان‌ها را قهرمان نشان بدهند.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه در تبیین جریان شناسی منافقین به نسل جدید کوتاهی صورت گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر محتوای کتاب‌های دانشگاهی علوم انسانی هشدار دادند، اما آیا علوم انسانی ما منعکس کننده نیازجامعه و برآیند اقتضای جمهوری اسلامی برای برطرف کردن مسائل کشور است.


در ادامه دکتر خنکدار هم با اشاره به اینکه بسیج اساتید طبق ماموریت در خصوص مساله محوری تقریبا دو سال که سورای راهبردی با ظرفیت بسیج اساتید راه اندازی کرده است، گفت: مساله ملی، استانی و دانشگاهی توسط این شورا مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون فرهنگی دانشجویی و استاد دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیون ۲۰۰ نفر در دانشگاه آزاد تحصیل می‌کنند، افزود: در سه سال اخیر دانشگاه آزاد رشد ۲۰ درصدی دانشجو را داشت که در کنار تحصیل به مسائل تعلیم و تربیت دانشجو هم پرداخته می‌شود.

دکتر خنکدار افزود: حوزه فرهنگی تعلیم و تربیت اجتماعی دانشجویان؛ برپایه کلاس‌های درس و با محوریت اساتید صورت میگیرد.

به گفته دکتر خنکدار کرسی‌های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی ۲ هزار ۵۰۰ تیم چهار نفره در کل کشور مناظرات آزاد اندیشی را تمرین کردند.



دکتر عرب هم در ادامه این همایش با اشاره به اینکه خاک وطن با خون شهدا آّیاری شده است، گفت: در وصیت نامه امام راحل رمز بقا و دوام انقلاب اسلامی آمده و خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی بیان شده است که همین عوامل در بیانیه گام دوم انقلاب نیز آمده است.

استاد نخبه و بسیجی دانشگاه با بیان اینکه نقش دانشگاهیان در تمدن سازی مهم است، خاطرنشان کرد: باید دانشگاه طبق بیانیه گام دوم انقلاب کار کند و نباید به قوانین اداری وابسته باشد.

دکتر عرب تاکید کرد: تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی با تکیه بر دانشگاه تمدن ساز صورت میگیرد از همین رو باید آسیبات و انفعالات محیط‌های دانشگاهی را برطرف کرد.



دکتر کرمانیان نیز در این همایش دانشگاه را مولود انقلاب دانست و با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد خدمات زیادی در حوزه آموزش انجام داده است، خواستار توجه مسئولین به مسائل اشتغال جوان شد.


دکتر حلیمی هم در آخر، با اشاره به اینکه دشمن دو قشر بسیجی و روحانیت را موردهجمه قرار داده است، گفت:، چون دشمن کارآمدی روحانیت و بسیج را دیده است، برای همین آن را موردهدف قرار داد.

مسئول اساتید سازمان بسیج اساتید استان مازندران در ادامه با بیان این مطلب که چرا سازمان‌ها پاسخگوی مطالبات مردم نیستند گفت: باید فرایند نقد از مسئولان ناکارآمد وجود داشته باشد.

دکتر حلیمی اشتغال را عامل مهم نشاط و امید در بین جوانان دانست و افزود: «ما می‌توانیم» را در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم امروز نیز مسئولین باید ضعف‌های خود را برطرف کرده و به مردم خدمت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار