بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان رباط کریم گفت: ۳ سال پیش، رهبر انقلاب به موضوع تعرفه پرستاری و اجرایی‌شدن این قانون، به عنوان مطالبه‌ای واقعی از سوی پرستاران اشاره کردند که مورد توجه دولتمردان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۷۳۳۶۷
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

روایت یک پرستار از دیدار با رهبری و تحقق یک وعده پس از ۱۴ سال

در آستانه روز پرستار و به پاس تلاش خدمات این قشر زحمت‌کش، با خانم عصمت رضایی یکی از پرستاران نمونه دانشگاهی در بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان رباط کریم به گفت‌وگو پرداختیم. این پرستار نمونه که بیش از ۱۴سال تجربه کار بالینی دارد، با اشاره به دیدار پرستاران با رهبر انقلاب اظهار کرد: قبل از شیوع و همه‌گیری کرونا، برای دیدار پرستاران با رهبر انقلاب دعوت شدیم. دیداری به یاد ماندنی و خاطره انگیز بود چرا که برای اولین بار بود که در چنین برنامه باشکوه و صمیمی حضور می‌یافتم. همواره افتخارم این بوده و هست که شخصیت مستحکم و قوی مانند حضرت زینب(س) به عنوان الگوی ما پرستاران معرفی شدند.

وی با اشاره به اشراف رهبر انقلاب بر مشکلات و مسائل قشر پرستاری تصریح کرد: برایم جالب بود که ایشان، اشراف و آگاهی بالایی به مشکلات موجود در عرصه درمانی و پرستاران دارند. ایشان به درستی و با جدیت به موضوع تعرفه پرستاری و اجرایی‌شدن این قانون، به عنوان مطالبه‌ای واقعی از سوی پرستاران اشاره کردند که خوشبختانه مورد توجه دولتمردان و سازمان‌های مربوطه قرار گرفت و اکنون شاهد روند اجرایی‌شدن آن پس از ۱۴ سال تصویب در مجلس، هستیم.

این پرستار نمونه دانشگاهی، تصریح کرد: همانگونه که می‌دانیم، پرستاری ترکیبی از مجموعه ارزش‌های اخلاقی و فضائل انسانی از جمله شفقت، دلسوزی، اهتمام، مسئولیت‌پذیری، صبر و بردباری در برابر بی‌تابی‌ها و کج‌خلقی‌ها و استقامت و دلزده‌نشدن از مشاهده سختی‌ها است که همواره نیازمند تکریم و ارزشگذاری است. 

وی با اشاره به همراهی خانواده با شغل پرستاری، گفت: البته در کنار زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه کادر درمان و پرستاران، همراه‌بودن خانواده در کنار ما از دیگر موضوعاتی است که باید آن را هم در نظر گرفت چراکه اگر همراهی خانواده و یا همسر نباشد، مسیر خدمت به جامعه برای ما آسان نخواهد بود. ما همواره ممنون حمایت خانواده هستیم که سختی‌ها و مشقت کاری ما را نیز درک می‌کنند و در کنار ما هستند. 

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات