خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج عشایری کشور:

عشایر در امنیت پایدار و امنیت غذایی کشور نقشی مهم دارند/ عشایر تولیدکننده بیش از ۲۵ درصد گوشت قرمز کشور

سعیدی گفت: جامعه عشایر علی رغم جمعیت کم، تاثیر بسزایی در حوزه امنیت پایدار مردمی در مرزها و امنیت غذایی کشور دارند.
کد خبر: ۹۴۷۳۳۹۹
|
۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

تجلیل از دامداران نمونه عشایری استان ایلام

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم تجلیل از دامداران نمونه عشایری استان ایلام با حضور سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، سردار حزنی، رئیس قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، سردار شاکرمی فرمانده سپاه استان ، سرهنگ احمد سعیدی مسئول سازمان بسیج عشایری کشور و آقامیر معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور  و استاندار و مدیران استانی برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج عشایری کشور در این همایش گفت: جامعه عشایر علی رغم جمعیت کم، تاثیر بسزایی در حوزه امنیت پایدار مردمی در مرزها و امنیت غذایی کشور دارند.

سعیدی افزود: درجنگ دیروز که جنگ نظامی بود و دشمن تا بن دندان مسلح به مرزهای کشور هجوم آورد، عشایر جزو اولین گروههای بودند که با سلاح شخصی خود ، مردانه مقابل دشمن ایستادگی و مقاومت کردند و معادلات و محاسبات آنها را به هم ریختند.

وی افزود: جامعه عشایر با تقدیم بیش از 11 هزار شهید در شکل گیری و تثبیت انقلاب و دفاع از حرم آل الله وحریم ایران اسلامی عزیز، خوش درخشیده اند.

مسئول بسیج عشایری کشور با اشاره به نقش عشایر در تامین امنیت غذایی کشور به ویژه در حوزه تولید گوشت قرمز گفت: جامعه عشایر با تولید بیش از 25 درصد گوشت قرمز کشور، سهم قابل توجهی در تامین این ماده پروتئینی دارند.

وی افزود: طبق تحقیقات و پژوهش های انجام شده، در حال حاضر دامداری عشایر به صورت سنتی است و میانگین بهره وری دام در جامعه عشایر به نسبت جهانی پایین تر است، لذا در تلاش هستیم تا با دستگاههای متولی، دوره های آموزشی مورد نیاز برای دامداران عشایر را تدوین نموده و در قالب کارگاههای افزایش بهره وری دام ، این نکات به عشایر و دامداران عزیز منتقل شود.

سعیدی تاکید کرد: همایش تجلیل از دامداران نمونه نیز با هدف الگوسازی و معرفی دامداران نمونه که توانسته اند با رعایت اصول دامداری نوین با کمترین هزینه، بالاترین بهره وری در تولید دام را ایجاد نمایند، برگزار می شود.

وی در پایان ضمن تاکید مجدد بر لزوم حمایت از عشایر از همه دستگاههای متولی عشایر خواست با توان مضاعف به رفع مشکلات و موانع زیرساختی عشایر بپردازند.

ارسال نظرات