اختصاص ۹۰ درصد مجوز‌های صادر شده مشاغل خانگی در لرستان به بانوان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۹۰ درصد از ۶ هزار و ۱۱۱ مجوز صادر شده در بخش مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد که نشان از استقبال بیشتر بانوان لرستان برای کسب و کار‌های خانگی است.
کد خبر: ۹۴۷۴۰۹۳
|
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج لرستان؛علی جهانی گفت: یکی از مواردی که امروزه در بیشتر کشور‌های توسعه یافته به آن توجه جدی شده مشاغل و کسب و کار‌های خانگی است.

وی افزود: مشاغل خانگی مزایای بسیاری به ویژه برای بانوان دارند که این امر باعث شده بسیاری از افراد به سمت این نوع کسب و کار‌ها بروند که مهمترین ویژگی آن کسب درآمد و توسعه معیشت خانوار است.

جهانی ادامه داد: هرچند ممکن است خانوار‌ها در ابتدا درآمد کمی داشته باشند یا درآمد آن‌ها با مخارجشان مساوی باشد، اما با حمایت و فرهنگ‌سازی درست می‌توانند در آینده به سود زیادی دست یابند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این مشاغل را از دلایل روی آوردن مردم به این کسب و کار‌ها دانست و افزود: در این راستا از سال ۱۳۹۰ در سطح کشور اعتبارات ویژه‌ای در حوزه مشاغل خانگی اختصاص یافت که پس از فراخوان و اطلاع رسانی به مردم در استان مبالغی توسط بانک‌ها به متقاضیان پرداخت شد.

جهانی به مجوز‌های صادر شده در دو حوزه مستقل و پشتیبان اشاره کرد و افزود: از این تعداد مجوز صادر شده چهار هزار و ۳۲۸ طرح به صورت مستقل، یک هزار و ۷۶۰ طرح به صورت پشتیبان حقیقی و ۲۳ طرح تعاونی (پشتیبان حقوقی) در ۵۱۵ رشته شغلی بوده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۹۰ درصد مجوز‌های صادره در حوزه مشاغل خانگی به بانوان اختصاص دارد، تصریح کرد: چهار هزار و ۹۶۶ مجوز صادر شده مربوط به زنان و یک هزار ۱۴۴ مجوز به مردان اختصاص دارد که نشان از استقبال بیشتر بانوان برای کسب و کار‌های خانگی است.

وی با اشاره به تخصیص بیش از ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در حوزه مشاغل خانگی به لرستان، خاطرنشان کرد: از شهریور سال گذشته تا امسال سه هزار و ۱۳۸ طرح با مبلغ ۱۷۶ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان به بانک‌های عامل استان معرفی شده که تاکنون ۱۰۲ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان به یک هزار و ۷۶۴ طرح مستقل و پشتیبان، پرداخت شده است.

به گفته مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان در دو بخش مستقل و پشتیبان، زمینه اشتغال برای تعداد چهار هزار و ۴۴۳ نفر فراهم شده است.

وی گفت: متقاضیان و جویندگان شغل برای بهره‌گیری از تسهیلات ارزان قیمت مشاغل خانگی می‌توانند به سایت مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال نظرات