خبرهای داغ:
مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار 《 بسیج》:

جنگ شناختی وسیع‌تر از جنگ نرم/ تزریق روحیه امید و نشاط با تبیین دستاوردهای انقلاب وظیفه نخبگان جامعه است

مسئول بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه جنگ شناختی شکل تکامل یافته تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر جنگ روانی یا جنگ نرم است گفت: در شرایط جدید ممکن است دشمن بعضی از دستاورد‌ها و نقاط قوت حاکم در جامعه را به عنوان نقاط ضعف تلقی کند و حتی برخی از نقاط ضعف را چنان بزرگ کند که باعث ناامیدی در جامعه شود.
کد خبر: ۹۴۷۴۱۴۷
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، " در هر کارزار سیاسی، نظامی و علمی وارد شدن و همه‌ی توان خود را به کار گرفتن؛ این فرهنگ بسیجی است. بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان گمنام است. فرهنگ مجاهدان بی‌توقّع است؛ خطرپذیری است، نترسیدن است؛ خدمتگزاری است برای همه و برای کشور؛ از خود برای دیگران مایه گذاشتن است؛ حتّی مظلوم شدن برای اینکه مظلوم را رهایی ببخشد. "
فرازی از بیانات رهبر فرزانه انقلاب پنجم آذر در جمع بسیجیان است.

سازمان بسیج اساتید، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی و پژوهشی کشور به عنوان یکی از اقشار مهم و تاثیرگذار بسیج، فعالیت‌های چند جانبه فرهنگی ـ پژوهشی خود را بر مبنای اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیات معمار کبیر انقلاب، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری طرح‌ریزی نموده و به اجرا درمی‌آورد.  


به منظور آشنایی با فعالیت‌ها و خدمات سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی، خبرنگار خبرگزاری بسیج گفتگویی با مسئول بسیج اساتید استان انجام داده که به شرح ذیل است.


سید جواد حسینی واشان مسئول بسیج اساتید استان با بیان اینکه بسیج به عنوان حافظ و نگهبان اصلی انقلاب اسلامی، وظیفه حراست و ترویج انقلاب اسلامی را بر عهده دارد اظهار کرد: در عرصه جدید نیز بسیج باید با بازخوانی دستاوردها، کارکرد‌های انقلاب اسلامی و همچنین باز آفرینی و بازسازی زمینه‌های جدید جهت گام برداشتن تمام بخش‌های نظام و رسیدن به گام‌های بزرگ جهت تحقق تمدن بزرگ اسلامی تلاش کند.

وی با اشاره به نقش بسیج در گام دوم انقلاب عنوان کرد: بسیج در این زمینه برنامه‌های خوبی در دستور کار دارد از جمله سند اعتلای بسیج تهیه و ابلاغ شده و با اراده قوی جهت اجرای این سند وجود دارد شاهد موفقیت بخش‌ها و اقشار مختلف بسیج در جهت اجرای گام دوم انقلاب خواهیم بود.


" بسیج " تفکر رهایی بخش جمهوری اسلامی و حرکت شتابان به سمت پیشرفت و دسترسی به قله‌های بزرگ است

مسئول بسیج اساتید استان علت وحشت دشمن را از بسیج و تفکر بسیجی اینگونه بیان می‌کند: امروز انقلاب ما به مرحله‌ای از بلوغ رسیده است که خودش می‌تواند در بسیاری از زمینه‌های اجتماعی و بین المللی حضور و نقش داشته باشد بسیج و تفکر آن در بسیاری از این عرصه‌ها نفوذ کرده است.

وی ادامه داد: بسیج به عنوان تفکری پذیرفته شده در تمام عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و علمی حضور دارد و می‌تواند تفکر رهایی بخش جمهوری اسلامی و حرکت شتابان به سمت پیشرفت و دسترسی به قله‌های بزرگ باشد.

حسینی واشان افزود: از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قدرت بین المللی در عرصه‌های سیاسی حضور دارد و یکی از قدرت‌هایی است که غرب و شرق را به زانو درآورده است بنابراین دشمن تمام تلاش خود را می‌کند تا بتواند بر پیکره تفکر بسیجی که بر جمهوری اسلامی حاکم است ضربه‌ای وارد کند و بسیج را زیر سوال ببرد.

وی در ادامه رمز موفقیت بسیج را اینگونه بیان می‌کند: رمز موفقیت بسیج اراده، پشتکار، برنامه و توکل بر خداوند و بعد از آن دوری جستن از مادیات است.

مسئول بسیج اساتید استان با این عنوان که در دوره جدید باید تفکر بسیجی به کمک دولت و ملت بیاید خاطرنشان کرد: علی الخصوص در شرایطی که تمام سرمایه داران و زورگویان دنیا با یکدیگر متحد شدند تا ضربه‌ای به جمهوری اسلامی وارد کنند.

حسینی واشان یکی از راهکار‌های عبور از بحران را توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اگر در دهه اخیر به فرمایشات رهبری توجه می‌شد و اقتصاد مقاومتی نه شعاری بلکه در عمل سرلوحه مردم قرار می‌گرفت امروز ما شاهد بعضی از مشکلات نبودیم. اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور با برنامه ریزی درست صورت گیرد.


هدف قرار دادن قوه شناخت و درک نخبگان جامعه و مردم با تغییر هنجارها، باور‌ها و رفتار‌ها راهبرد دشمن است

وی خاطرنشان کرد: عرصه‌ی جدید درگیری دشمن با جمهوری اسلامی عرصه‌ی جنگ شناختی است جنگ شناختی به معنی هدف قرار دادن قوه شناخت و درک نخبگان جامعه و در مرحله‌ی بعد عموم مردم با هدف تغییر هنجارها، باور‌ها و رفتار‌ها می‌باشد.

مسئول بسیج اساتید استان با بیان اینکه جنگ شناختی شکل تکامل یافته تر، عمیق‌تر و وسیع‌تر جنگ روانی یا جنگ نرم است افزود: در شرایط جدید ممکن است دشمن بعضی از دستاورد‌ها و نقاط قوت حاکم در جامعه را به عنوان نقاط ضعف تلقی کند و حتی برخی از نقاط ضعف را چنان بزرگ کند که باعث ناامیدی در جامعه شود.

وی متذکر شد: مهمترین وظیفه بسیجیان و نخبگان جامعه این است که بتوانند دستاورد‌ها را به طور صحیح معرفی بکنند و در این عرصه بتوانند امید و روح تازه و بانشاطی را در جامعه تزریق کنند این از مهم‌ترین وظایف جامعه نخبگان و اساتید بسیج می‌باشد.

حسینی واشان با اشاره به اینکه جوانان و دانشجویان دهه هشتادی در حال تحصیل در دانشگاه‌ها می‌باشند اظهار کرد: در این زمان وظیفه اساتید بسیجی است که با معرفی صحیح دستاورد‌های دوره ۴۵ ساله انقلاب و تبیین صحیح دستاورد‌ها برای جوانان جایگاه‌ها و پیشرفت‌هایی که در طی این مدت در حوزه‌های مختلف علم و فناوری، هسته‌ای، نظامی، صنعت، سدسازی، طراحی سد‌ها در عرصه‌های مختلف کشاورزی، درمان لیزر، صنعت بزرگ توریس درمانی و پزشکی در کشور حاصل شده به طور دقیق برای نسل جوان تبیین کنند.

وی یکی از وظایف اصلی بسیج را در هفته بسیج و در این بحران تبیین صحیح دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد.

مسئول بسیج اساتید استان با بیان اینکه در کنار جنگ شناختی، جنگ ترکیبی را داریم افزود: امروز دشمن از جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم به جنگ ترکیبی رسیده است.

وی ادامه داد: در جنگ ترکیبی از تمام ابزار‌ها استفاده می‌شود که ما امروز در جمهوری اسلامی شاهد هستیم که دشمن با تمام قوا وارد شده و با تمام نیرو برای ناامیدی جامعه تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن ناامیدی را بین جامعه نخبگانی و ورزشکاران ایجاد میکند تا به اهداف خود برسد گفت: بسیجیان وظیفه دارند با خویشتن داری، برنامه ریزی مدون، روشنگری و بیان اهداف دشمن در جهت هم افزایی بین نیرو‌های مختلف جامعه و همچنین ایجاد همدلی بین نیرو‌های مختلف جهت تبیین دستاورد‌های نظام، حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی حداکثر تلاش خود را داشته باشند.


برگزاری جشنواره شهید چمران امسال برای اولین بار


حسینی با اشاره به وظیفه‌ای که مقام عظمای ولایت در سال ۱۴۰۱ برعهده بسیج اساتید و نخبگان جامعه گذاشته اند خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف بسیج اساتید برگزاری برنامه‌های مختلف در راستای جهاد تبیین است؛ که در طی ۸ماه گذشته برنامه‌های متعددی را با حضور مسئولین استانی و کشوری در سطح دانشگاه‌های استان برگزار کردیم.

مسئول بسیج اساتید برنامه‌های اجرای خود را اینگونه بیان کرد: یکی از بهترین برنامه‌هایی که امسال برای اولین بار برگزار خواهد شد اولین جشنواره شهید چمران جهت تجلیل از اساتید برتر علمی، پژوهشی و فرهنگی است که مرحله استانی این جشنواره در بهمن ماه برگزار می‌شود و مرحله کشوری و ملی در اسفند ماه به صورت متمرکز در تهران برگزار خواهد شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های اجرایی بسیج اساتید را برگزاری رویداد‌های علمی، اردو‌های راهیان علم و فناوری ویژه اساتید دانشگاه‌ها جهت آشنایی با دستاورد‌ها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: اولین مرحله اردو‌های علم و فناوری با بازدید از مجموعه‌های نیروی هوا و فضای سپاه و آشنایی با بخشی از دستاورد‌های نیروی هوا-فضا در تهران برگزار خواهد شد و این برنامه به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

حسینی در پایان گفت: از دیگر برنامه‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که در دستور کار معاونت فرهنگی بسیج قرار دارد شامل برگزاری حلقه‌های صالحین، حلقه‌های علمی و همچنین حلقه‌های علمی و حلقه‌های مسئله محور می‌باشد که در دستور کار بسیج اساتید کشور و استان خراسان جنوبی قرار دارد تا با رونق دهی مسائل پژوهشی و مسائل فرهنگی در حوزه دانشگاهی و اساتید قدم‌های مثبتی جهت موفقیت و اعتلای جامعه نخبگانی و در مجموع در جهت پیشرفت جمهوری اسلامی برداشته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار