کارشناس مسائل اجتماعی در فارسان؛

دور شدن اعضای خانواده از هم یکی از آسیب های فضای مجازی

خانم حیدری، در جمع بسیجیان فارسانی درگیری بیش از حد افراد در فضای مجازی را یکی از آسیب های این فضا برای خانواده ها دانست که افراد خانواده را از هم دور و فضای خانواده را سرد کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۴۳۱۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ به همت بسیجیان پایگاه بسیج خواهران مطهره شهر فارسان نشست بصیرتی سیاسی با موضوع راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی ماهواره ای و شبکه های مجازی در محل پایگاه برگزار شد.

سرکار خانم فاطمه حیدری، با حضور در جمع بسیجیان فضایی مجازی و شبکه های اجتماعی اینترنتی را یکی از مهمترین ابزار ها برای نمود یافتن اثرات جهانی شدن دانست و گفت: فضایی مجازی عرصه وسیعی از اطلاعات و نمود های مختلف است که هرکدام به نوبه خود بر خانواده و جامعه و فرهنگ اجتماعی ما تأثیر گذار هستند.

کارشناس مسائل حقوقی اجتماعی، گفت: در مباحث آسیب شناختی نهاد خانواده یکی از محور های مهم بررسی آسیب های ناشی از فضای مجازی بر تحولات خانواده است، تحولاتی که خود منشا بروز دگرگونی هایی عمیق و اساسی در نوع روابط و ارزش های خانواده می باشند، باید به این امر توجه داشت که بسیاری از تحولات و دگرگونی ها از بیرون بر خانواده تحمیل می شود و از زمانی که اینترنت وارد فضای زندگی انسان شده تا به امروز  علی رغم تمام محاسن و مزایای آن یک سری دغدغه ها و نگرانی هایی را بر خانواده  ها تحمیل نموده است.

خانم حیدری در ادامه عنوان کرد: امروزه تمام اعضای خانواده از بزرگ تا کوچک آنقدر درگیر فضای مجازی شده اند که دیگر فرصتی برای با هم بودن ندارند، دور شدن اعضای خانواده از هم باعث سردی روابط و از بین رفتن گفت و گو های همدلانه می شود، در این فضای سرد مشکلات خانواده بیش از پیش نمایان می شوند و کسی برای حل آن ها اقدام نمی کند.

وی در پایان گفت: چرخ زدن در فضای مجازی با آزادی غیر قابل کنترلی همراه است، این آزادی در سنین کودکی و نوجوانی می تواند آسیب زننده باشد، ناآگاهی و نابلدی والدین در استفاده از فضای مجازی باعث شده بچه ها بدون ناظر بیرونی در این فضا گشت و گذار کنند، همین امر ممکن است باعث کنجکاوی بیش از حد و ورود به بخش های ممنوعه در اینترنت شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار