خبرهای داغ:
مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار《 بسیج》:

اجرای طرح توانمندسازی و تبدیل اتحادیه‌های صنفی به شرکت‌های صادر کننده/بسیج حلقه ارتباط بین مجموعه دولت و فعالان اقتصادی است

مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و تبدیل اتحادیه های صنفی به شرکت‌های صادر کننده گفت: سازمان بسیج اصناف درنظر دارد کلیه نظرات، تجربیات و راهکار‌های اجرایی جهت توانمندسازی و تبدیل شدن اتحادیه‌های صنفی به شرکت‌های تولید کننده و صادر کننده را جمع‌آوری و پس از هم اندیشی در صورت استقبال اصناف با نهاد‌های مربوطه اجرا نماید.
کد خبر: ۹۴۷۴۴۴۱
|
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴



به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجم آذر در جمع بسیجیان ضمن یادآوری تعبیر امام در مورد بسیج که آن را براساس آیات قرآنی «شجره‌ای طیبه» خوانده بودند که ثمرات شیرین خود را در هر دوره‌ای بروز می‌دهد، فرمودند " نشان دادن نوزایی و زنده بودن انقلاب، پیشرفت کشور به برکت کار جهادی و بی‌توقع، برجسته شدن عنصر معنویت در هر فعالیتی که با روحیه بسیج شکل بگیرد و آرمان‌گرایی در کنار عمل‌گرایی از جمله برکات روحیه بسیجی است که این روحیه باید در جامعه حفظ شود و دچار آفت مغرور شدن نشود. "

محمد قاسمی مسئول بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به مهمترین اقدامات قشر در طول سال اظهار کرد: یک برنامه خیلی خوبی که بسیج در آن ورود کرده است بحث کاروان‌های جهادی تخصصی است.


وی با بیان اینکه ما به لطف الهی در کاروان تخصصی بسیج اصناف شغل‌های مختلفی را هماهنگ می‌کنیم افزود: این افراد به روستا‌ها یا حاشیه‌های شهر می‌روند و مشکلات مردم را در دورترین مناطق محروم برطرف می‌کنند.

مسئول بسیج اصناف و بازاریان استان با بیان اینکه بسیج اصناف دو ماموریت مهم دارد عنوان کرد: یکی ماموریت بازار‌های داخلی و دیگری ماموریتی که اخیرا به عنوان صادرات برای خودش تعریف کرده است.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور خاطرنشان کرد: لازم است که از رئیس اتحادیه ها، رئیس اتاق‌های اصناف و کسبه هوشمند کشور و استان خراسان جنوبی که با این اغتشاشگران همراهی نکردند تشکر کنم.

افزود: اصناف و بازاریان ثابت کردند که همچنان پشت نظام و انقلاب هستند و ما وقتی به پشتوانه اصناف نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اصناف از سال ۴۱ که همراه امام (ره) بودند همچنان در همین مسیر هستند.

قاسمی در مورد فضا‌های مجازی و فروش در این فضا اظهار کرد: بعد از اینکه برخی سکو‌ها امنیت ما را مخدوش کردند و مسدود شد ما با مجموعه بزرگ داخلی مذاکره کردیم و توانستیم خیلی از مجموعه‌هایی که در سکوی خارجی بودند را به سکوی داخلی منتقل کنیم و هر روز استقبال بیشتر می‌شود.

وی همچنین گفت: ما باید در تولید قوی شویم یعنی اگر آن جوانی که مشغول کار است بتواند تولیدش را قوی کند و صادرات محور کار کند می‌توانیم این زنجیره را به هم وصل کنیم و یکی از کار‌هایی که بسیج اصناف کشور انجام می‌دهد این است که با سازمان توسعه تجارت با مجموعه وزارت خانه‌ها به رفع موانع صادرات و تولید پرداخته است.
مسئول بسیج اصناف و بازاریان خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی و تبدیل شدن اتحادیه‌های صنفی به شرکت‌های صادر کننده اظهار داشت: با توجه به فرصت‌های خوب و اقتصادی استان جهت تولید و صادرات به کشور‌های افغانستان و پاکستان با وجود منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سازمان بسیج اصناف درنظر دارد کلیه نظرات، تجربیات و راهکار‌های اجرایی جهت توانمندسازی و تبدیل شدن اتحادیه‌های صنفی به شرکت‌های تولید کننده و صادر کننده را جمع‌آوری و پس از هم اندیشی در صورت استقبال اصناف با نهاد‌های مربوطه اجرا نماید.


وی اذعان داشت: ما مشوق‌هایی که میتوانیم به صادر کننده بدهیم خیلی محدود شده است و نیز کمک‌هایی هم که در برپایی نمایشگاه‌ها می‌توانیم بدهیم هم محدود شده است. جوانی که میخواهد خودش را در آنجا نشان بدهد نیاز به کمک مجموعه دولت دارد این ارتباطی که بسیج توانسته به عنوان حلقه واسط بین مجموعه حاکمیت دولت و مجموعه فعالان اقتصادی ایجاد کند بسیار مبارک بوده است.

مسئول بسیج اصناف با بیان اینکه شعار ما " هدایت، حمایت و نظارت است" اضافه کرد: در بحث هدایت مثلا ما جوان را راهنمایی می‌کنیم به سمتی که از آن فضای اقتصادی بتواند استفاده کند. در بحث حمایت اگر مانعی داشته باشد راهنمایی و برطرف میکنیم و در نظارت هم مانع این می‌شویم که مسیر را اشتباه بروند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع در هفته بسیج اظهار کرد: رزمایش جهادگران فاطمی ۲ از حوزه مقاومت بسیج شهید چدانی اصناف و برگزاری اردوی جهادی به همت بسیجیان حوزه اصناف شهرستان قائنات در روستای کلی، همچنین برگزاری هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج اصناف استان از اقدامات هفته بسیج بوده است.

قاسمی اضافه کرد: اردوی جهادی حوزه شهید رجایی سرایان در روستای دوحصاران و همچنین اردوی جهادی حوزه شهید عراقی سربیشه در روستا‌های اطراف از جمله برنامه‌های هفته بسیج استان بوده است.

وی بیان داشت: همچنین دیدار با ائمه جمعه، خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و اردوی جهادی فاطمیون ۲ از حوزه مقاومت بسیج اصناف شهرستان قائنات توسط پایگاه بسیج حضرت زهرا سلام الله علی‌ها اقداماتی از جمله مشاوره خانوادگی و بیان احکام بانوان از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته بسیج اجرا شد.

مسئول بسیج اصناف بازاریان و فعالان اقتصادی استان در ادامه بیان کرد: اردوی یک روزه جهادگران بسیج اصناف شهرستان بشرویه در روستای شهرک امام خمینی با خدمات دهی فنی، خیاطی و آرایشگری با حضور جهادگران این عرصه برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری آموزش دوره فقه بازار اصناف و بازاریان در شهرستان‌ها جزو برنامه‌های هفته‌ی پربرکت بسیج است.




انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها