مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبر داد؛

آمادگی ۱۷ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر زنجان در طرح زمستانه

زنجان - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از ارائه خدمات امدادی طرح زمستانی هلال احمر این استان در ۱۱ پایگاه و ۶ پست امداد و نجات جاده ای استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۵۸
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ سید قاسم موسوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنا به ماموریت ذاتی هلال احمر، اقداماتی را برای آماده باش نیروها انجام شده  و در کنار سایر ارگان ها در حوادث احتمالی خدمات امداد و نجات ارائه خواهد شد. 

آمادگی ۱۷ پایگاه امداد و نجات هلال‌احمر زنجان در طرح زمستانه

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه زمستان امسال در 17 پایگاه امداد و نجات جاده ای ثابت و موقت خدمات امدادی ارائه خواهیم داد، گفت: علاوه بر این پایگاه ها، برای ارائه خدمات مطلوب به هموطنان در طرح زمستانی اکیپ های پشتیبان در شهرستان‌های خرم دره، ابهر، خدابنده، زنجان، ماهنشان، ایجرود و طارم و مرکز استان فعال است. 

موسوی تاکید کرد: 6 پست موقت ویژه طرح زمستانی در پلیس راه جاده ترانزیت زنجان – میانه، عوارضی آزادراه زنجان – قزوین، پلیس راه زنجان – بیجار، جاده خورخوره خدابنده - بیجار، قلعه حسینیه خرم دره و کینه ورس ابهر فعال شده است. 

وی اظهارداشت: 250 نفر از نجاتگران و پرسنل جمعیت هلال احمر استان به صورت 24 ساعته در طرح زمستانی آماده ارائه خدمات خواهند بود. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بازآموزی ویژه خدمات امداد و نجات زمستانی  برای امدادگران و نجاتگران برگزار شده و با توجه به حوادث خاص سالهای گذشته و حوادث احتمالی امسال این نیروها از آمادگی بیشتری برای ارائه خدمات امدادی برخوردار هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: هماهنگی های مورد نیاز برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده با مدیریت بحران استانداری واداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان انجام شده که در صورت نبود امکان اسکان در پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر این هموطنان در مساجد داخل شهرها، روستا و مساجد بین راهی در مسیرهای مواصلاتی استان اسکان داده خواهند شد. 

وی افزود: 18  آمبولانس، هست دستگاه خودروی نجات، 12 دستگاه خودروی کمک دار امداد و سایر ماشین آلات امدادی، چند منظوره برای طرح امداد و نجات زمستانی مجهز شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  همه  پایگاه های امداد و نجات جاده ای هلال احمر استان به تجهیزات نجات هیدرولیک و پنوماتیک، اقلام اسکان و تغذیه اضطراری از جمله پتو، خرما و بسته های غذایی اضطراری مجهز شده است.

موسوی یادآوری کرد: تیم های واکنش سریع، امداد و نجات کوهستان، آنست و تیم امداد هوائی جمعیت هلال احمر جهت امدادرسانی موارد خاص در آماده باش قرار دارند. 

وی افزود: طی 15 روز گذشته مانور دور میزی وقوع برف و کولاک و ریزش کوه با مشارکت و حضور دستگاه های امدادرسان برای ارتقای آمادگی ارائه خدمات در مواقع بحرانی برگزار شد. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز می توانند تماس برقرار کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار