خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان:

آدرس‌های غلط به مردم از فضای رسانه‌ای داده می‌شود/ضرورت شناخت در جنگ ترکیبی

شاهرود_ حجت الاسلام عبدالهی گفت: شکی نیست که نظام سیاسی ما با یک جنگ پیچیده چند بعدی شناختی از سوی نظام سلطه و ابرقدرت‌های زخم خورده از ملت ایران مواجه است.
کد خبر: ۹۴۷۴۷۹۹
|
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱

آدرس‌های غلط به مردم از فضای رسانه‌ای داده می‌شود/ضرورت شناخت در جنگ ترکیبیبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عباس عبدالهی در سخنانی در جمع جوانان و دانشجویان با طرح این پرسش که چرا واقعیت‌های کشور توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی به مردم منتقل نمی‌شود؟ بیان داشت: آدرس‌های غلط به مردم از فضای رسانه‌ای چه داخلی و خارجی منتقل می‌شود و نتیجه اش می‌شود انچه کف خیابان شاهد هستیم.
او افزود: چرا عمامه پرانی امروز صورت می‌گیرد؟ چون مردم فکر می‌کنند که مملکت دست روحانیان است. حزب اللهی‌ها در هر رده و گروهی که باشند آنقدر دفاع بد کرده اند که به آن‌ها ماله کش گفته می‌شود که هر اتفاقی در کشور رخ می‌دهد می‌خواهند ماله کشی کنند نه اینطور نیست مهمترین منتقدان به نظام ما هستیم منتها بر اساس واقعیات دقیق کشور، نه اطلاعات کانال‌های مجازی و سایت‌ها و توئیتر و ...
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: کار رسانه‌ها مدیریت افکار عمومی است کجا خبرنگار حقیقت یاب داریم که اگر هم باشد در قوه قضائیه ده پرونده دارد.
عبدالهی بیان کرد: کار رسانه‌ها مدیریت افکار عمومی است و به همین خاطر می‌گوییم جنگ روایت‌ها وجود دارد همانطور که رهبری بیان کرد. ایشان از شهریور سال قبل تا به امروز بیش از ۳۰ مرتبه با اقشار مختلف مردم صحبت کرده و بیان کرده اند که وظیفه قطعی و فوری جهاد تبیین را عمل کنید.
او با طرح این پرسش که چرا معظم له اینگونه سخن می‌گوید؟ بیان کرد: فضای رسانه‌ای ذهن مردم را خراب کرده است و واقعیت‌های کشور در فضای رسانه‌ای مورد گفتگو قرار نمی‌گیرد در نتیجه مردم خبر ندارند در مملکت چه می‌گذرد وگرنه مردم ما همان مردم اول انقلاب هستند و همین دهه هشتادی‌ها اگر متوجه شوند که وضعیت چیست، کنش متفاوتی خواهند داشت.
عبدالهی با اشاره به جنگ ترکیبی امروز، بیان کرد: شکی نیست که نظام سیاسی ما با یک جنگ پیچیده چند بعدی شناختی از سوی نظام سلطه و ابرقدرت‌های زخم خورده از ملت ایران مواجه است.
او با اشاره به جنگ در میدان اقتصاد، رسانه، سیاست، فرهنگ و تربیت، گفت: جبهه داخلی ما در این نبرد نرم پیچیده نیاز به کادر و آرایش جنگی درست و متناسب حمله دشمن دارد، اما لوازم شناختی افسری در این جنگ پیچیده چیست؟ نقش افسری جنگ نرم سه ضلع و لازمه ضروری دارد: که نخستین آن‌ها این است که باید دید که مقام فرماندهی چه می‌گوید و تحلیلش درباره مسائل و راهکار‌های آن‌ها چیست؟
عبدالهی بیان کرد:، اما شاهد هستیم که به لحاظ معرفتی، در نخبگان فکری و فعالین فرهنگی و سیاسی و اقتصادی، ارتباط با تفکر فرماندهی جنگ قطع است.
او با بیان اینکه باید درباره موضوعات کشور اطلاع دقیق داشت و میدان جنگ را دقیق شناخت، افزود: باید بدانیم گلوگاه‌ها در هر عرصه‌ای که فعالیت داریم کجا هستند؟ تحلیل راهبردی میدان چیست؟ و سوم برای اینکه بتوانیم میدان و فرمانده را خوب تحلیل کنیم، باید مبنا و نظام معرفتی درستی داشته باشیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: امروز مشکل بسیاری از جوانانی که در همین اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند و باز دوباره سه روز بعد در خیابان هستند، همین فقدان مبنای فکری است.
عبدالهی در خاتمه افزود: امروز زیرساخت معرفتی در برخی جوانان ما ضعیف است که البته تحفه تمدن مدرنیته برای دنیا است. نتیجه این فقدان مبنای فکری این میشود که جوان ما هر چه به میلش باشد می‌پذیرد و هر چه نباشد خیر؛ حتی اگر حقیقت باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها