خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

ورود پیکر ۶ شهید گمنام به استان خراسان جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) استان خراسان جنوبی میزبان 6 شهید گمنام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۵۱۴۱
|
۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: ۱۴۸ شهید گمنام در استان خراسان جنوبی خاکسپاری شده بودند که شش نفر از این شهدای والامقام احراز هویت شده‌اند که در مجموع ۱۴۲ شهید گمنام در ۶۲ نقطه از استان به خاک سپرده شده‌اند.

وی گفت: هر چند وقتی براساس تفحص در مناطق جنگی تعدادی شهید گمنام به کشور برمی‌گردند و مکان‌هایی نیز برای تدفین شهدا مشخص می‌شود که در خراسان جنوبی نیز مکان‌هایی برای تدفین این شهدا مشخص شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) این استان میزبان ۶ شهید گمنام می‌شود، بیان داشت: شهدای گمنام روز سه‌شنبه ٢۶ آذر در فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند مورد استقبال و تشییع عمومی در سطح شهر بیرجند قرار خواهند گرفت و به معراج شهدا انتقال خواهد یافت.

فلاحی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر‌های مطهر این شهدا در ششم دی‌ماه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار خواهد شد، گفت: این شهدا در حوزه علمیه بیرجند، استانداری، کویر تایر، طبس و روستای دهشت قاین به خاک سپرده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری جلسات استانی و برنامه‌‎ریزی‌ها، جزئیات برنامه‌ها و مراسم استقبال و وداع تشییع پیگر شهدای عزیز به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها