خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان در سخنرانی پیش از خطبه امروز در نماز جمعه، جهاد تبیین طبق فرمان، ولی امر مسلمین جهان را یک امر قطعی و ضروری دانست که باید در دانشگاه‌ها رونق بگیرد.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۳۵
|
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

جهاد تبیین، یک امر قطعی و ضروری است که باید در دانشگاه‌ها رونق بگیرد

به گزارش خبرنگار بسیج از شیراز، دکتر محمدصالح مقدسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز دانشجو، اظهار داشت: حضرت صدیقه طاهره(س)، اولین مدافع حریم ولایت و اولین زن مطالبه‌گر، در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و در جهت تحقق آرمان‌های الهی از جمله عدالت و آزادی بشریت، از تمام قید و بندهای جهالت، بی‌عدالتی، فساد و تبعیض و در یک کلام تمام اموری که انسانها را از مسیر حق و عدالت دور می‌کند، بود.

وی همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 1۶ آذر 1332؛ تاکید کرد: این شهدا، همان کسانی هستند که در مقابل جريان استعمار و استکبار زمانه‌ی خویش ایستادند و جان خویش را در مسیر این مبارزه‌ی الهی تقدیم کردند.

مقدسی، شهدای 16 آذر را نماد تربیت‌یافتگان حقیقی مکتب فاطمی دانست و ادامه داد: فاطمه(س)، همچون پدر و همسر خویش طلایه‌دار مبارزه در مسیر نجات و آزادی بشر از قید و بند جهالت، استحمار، استعمار، استبداد و استکبار زمانه خویش بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان، شهدای ۱۶ آذر را نمونه‌ی کاملی از دانشجويانی دانست که می‌توانند عنوان دانشجوی تراز انقلاب اسلامی را بدک بکشند؛ دانشجویی که با شناخت عمیق و عملِ به موقع و بصیرتِ نافذِ خویش، دشمنان آزادی و عدالت را به عقب رانده؛ تا استقلال و آزادی را برای مردم سرزمین خویش به ارمغان بیاورند.

به گفته وی، 16 آذر نقطه عطفی در مسیر حرکت انقلابی مردم ایران، علیه رژيم مستبد، مستکبر، وابسته، خودفروخته و منحوس پهلوی است و بیانگر این نکته ی تاریخی است که: دانشجوی انقلابی باید همچون چراغ راهنمای جامعه خویش باشد تا در سایه‌ی هدایت و راهبری او، جامعه‌ی انسانی به سمت نور و مبارزه با ظلمت طاغوتی حرکت کند.

مقدسی معتقد است که اگر بخواهیم مصادیق شهدای شانزدهم آذرماه 1332 را در عصر امروز ترسیم کنیم، نمونه‌اش می‌شود شهدایی که در مسیر پیشرفت علم و فناوری کشور و در حوزه‌های مختلف گام برداشته‌اند و تا پای جان برای اعتلای کشور تلاش کرده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان افزود: از نمونه‌های بارز این شهدا را می‌توان شهدای هسته‌ای (شهیدان احمدی روشن، شهریاری، رضایی نژاد، علیمحمدی و قشقایی) شهدای عزیز مدافع حرم،(شهید حاج عبدالله اسکندری و شهید استوارمیمندی و سید شهدای مدافع حرم شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز)، شهدای مدافع سلامت و سید شهدای این عرصه، (شهید فخری زاده) و شهدای مدافع امنیت به ویژه شهدایی که در آشوبها و فتنه‌ی سعودی صهیونیستی اخیر، جان شیرین خود را تقدیم امنیت کشور کردند همچون شهیدان دانشجویی، شهید حسین زاده و شهید زینال زاده؛ را نام برد که یقیناً راه آنان تا ظهور حضرتش ادامه خواهد داشت.

مقدسی با تاکید بر اینکه امروز دشمن از ایران قوی هراس دارد؛ تصریح کرد: امروز، دشمن وقتی می‌بیند جوانان ما در دانشگاه‌ها به استقلال و فناوری رسیده‌اند، پس ناراحت است فلذا تلاش دارد شرایط را به هر قیمتی جریان را تغییر دهد.

وی گفت: امروز دشمن روی دانشگاه‌ها و مدارس متمرکز شده است و میلیاردها دلار هزینه می‌کند تا یک دانشجو را از مسیر انقلاب اسلامی جدا سازد و به میدان خود وارد کند؛ به همین دلیل است که رهبر معظم و فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای؛ جهاد تبیین را به عنوان یک وظیفه عمومی، دینی و شرعی مطرح، و بر آن تأکید دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان تصریح کرد: امروز هرکس در هر لباس و هر مقامی، اگر با عمل یا حرف خود در راستای نا امید ساختن جامعه به ویژه دانشجویان گام بردارد، آب به آسیاب دشمن ریخته است.

مقدسی معتقد است که باید با برنامه‌های نو و جذاب و البته مؤثر، در دانشگاه و فضای علمی، فرهنگی، اجتماعی و خوابگاهی که در اختیار داریم، امید را در بین دانشجویان نهادینه کنیم.

وی در ادامه، به برخی از وظایف امروزی دانشجویان تراز انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: وظیفه اولیه و ذاتی دانشجویان، تلاش مجدانه و بی وقفه در مسیر رشد علمی، و وظیفه دوم، تلاش در جهت ارتباط هر چه عمیق‌تر با بدنه‌ی اجتماعی جامعه است؛ به طوری که دانشجوی انقلابی باید مطالبه‌گر خواسته‌های عموم جامعه در همه‌ی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان با بیان اینکه در عرصه تعامل با نظام جهانی، دانشجو باید مدافع حقوق تمام مظلومان و پابرهنگان، در اقصی نقاط جهان باشد، ادامه داد: در اهمیت جایگاه دانشگاه خمینی عزیز، همین بس که حضرت امام روح الله، بنیانگذار انقلاب اسلامی؛ دانشگاه را مبدأ تحولات اجتماعی و مرکز اصلاح جامعه دانسته‌اند و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای نیز، در تعبیری والا، دانشجو را موذن جامعه انسانی معرفی نموده، به طوری که اگر جامعه از دانشجوی آگاه تهی شود گویی نماز تمام افراد آن جامعه قضا خواهد شد.

مقدسی گفت: بنده به عنوان دانشجویی ناچیز از بین دریایی عظیم از جریان دانشجویان عزیز و بزرگوار و فهیم؛ چند نکته را نیز به مسئولین محترم شهرستان شهیدپرور و انقلابی زرقان و استان پهناور فارس عرض خواهم کرد و اولین مورد، این است که جهاد تبیین طبق فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه‌ای؛ یک امر قطعی و ضروری است؛ که این جهاد باید در دانشگاه‌ها رونق بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد زرقان تاکید کرد: اگر چه در این مدت برخی دانشگاه‌ها درگیر برخی حاشیه‌ها شده بودند؛ اما اینک و پس از شکست مفتضحانه دشمن از این فتنه‌انگیزی و اغتشاشات؛ نوبت به دانشگاه‌ها رسیده تا با یک برنامه‌ریزی منسجم، مدون و جذاب و مؤثر، خود را برای جهاد بزرگ تبیین آماده سازد؛ که این امر نیازمند الزاماتی از جمله بسترسازی مناسب برای حضور فعال دانشجویان در این عرصه؛ و عدم غفلت و داشتن شجاعت و شهامت کافی در بین مسئولین محترم دانشگاه‌هاست.

وی، دومین مورد را چنین بیان کرد: پس از گذشت قریب به 3 ماه از بازگشایی دانشگاه‌ها، توقع این بود که مسئولین شهرستانی و حتی استانی به دانشگاه‌ها عزیمت کرده و از نزدیک مشکلات دانشجویان را ارزیابی کنند تا جهت رفع آن پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

به گفته مقدسی، پیگیری موثر و امیدبخش مشکلات معیشتی دانشجویان از جمله بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و ارائه تسهیلات کم‌بهره در مدت تحصیل؛ فراهم نمودن شرایط ازدواج دانشجویی و برگزاری برنامه‌‌های توانمندسازی آنان در عرصه کاربرد تحصیلاتشان در میدان کار و صنعت، نیز از دیگر مطالبات دانشجویان از مسئولان دانشگاه‌هاست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها