وی با بیان اینکه استان البرز نیز همزمان با سایر استانهای کشور با حضور پرشکوه پژوهشگران و فناوران نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری را برگزار کرده است، اظهار داشت: امید است اساتید و دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز کما‌فی‌السابق به رسالت خویش در ارتقاء مهارت‌آموزی در کنار علم‌آموزی بپردازند و به عینه علم را به عمل برسانند.

اصغر کشت کار با اشاره به تاثیر به سزای برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در ایجاد انگیزه و تجاری سازی ایده های دانش بنیان و فن آور اظهار داشت: یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد زمینه های تجاری سازی و رشد و توسعه فعالیت های فن آور و دانش بنیان، برگزاری نمایشگاه های تخصصی در این زمینه است تا زمینه ها و مقدمات تجاری سازی و ارایه کامل دستاوردهای فن آور و دانش بنیان برقرار شود.

وی افزود: حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در نمایشگاه هفته پژوهش و ارائه توانمندی های خود در بخش صنعت، کشاورزی، ساختمان، صنعت خودو، فرهنگ و هنر و ... نشان داد به راحتی می تواند زنجیره پیوند تولید دانش و فن آوری را با بازار و فرایند تجاری سازی ایجاد کند.

قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به نزدیکی دانشگاه به صنعت در مراکز،  دانشگاه جامع علمی کاربردی  را نخستین قدم در راه کاربردی شدن علم در کشور برشمرد و گفت: مراکز می توانند از پتانسیل دانشجویان و تربیت نیروی انسانی فعال جهت اشتغال در کارخانجات اهتمام ویژه داشته باشند

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در سالهای آتی با تلاش همکاران البرز بستری فراهم شود تا جریانی از ایده تا محصول را به صورت پیوسته به منصه ظهور قرار دهیم.

انتهای پیام/ ر