خبرهای داغ:
قنادباشی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج:

آمریکایی‌ها، حقوق بشر را قربانی امیال خودشان کرده‌اند/ دنیا درباره حقوق بشر، به انقلاب نیاز دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها، حقوق بشر را قربانی امیال خودشان کرده‌اند و همه مخالفین یا منتقدین خود را تحت عنوان ناقضین حقوق بشر، در ردیف متهم قرار می‌دهند. دنیا به تحول و انقلاب درباره حقوق بشر، نیاز دارد.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۳۷
|
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

 

آمریکا حقوق بشر را قربانی امیال خودش می‌کند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم پایبندی دولت آمریکا به موضوعات حقوق‌بشری و قرارگرفتن در باتلاق تبعیض نژادی، اظهار کرد: مدت‌هاست که تحلیل‌گران و حقوق‌دانان به این نتیجه رسیده‌اند که در موضوع حقوق بشر و همه اقدامات مرتبط با آن، انقلابی حال شکل‌گیری است. به نظر من مظلوم‌ترین واژه، حقوق بشر است که مورد سواستفاده قرار گرفته و دستگاه سلطه برای سرپوش گذاشتن روی جنایت‌ها و ظلم‌هایش، از آن استفاده می‌کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی، افزود: بیشترین نقض حقوق بشر چه از نوع قدیم که بردگی بود یا نوع جدیدش که ابزار رسانه و فضای مجازی است را از سوی آمریکا می‌توان مشاهده کرد. آمریکایی‌ها، حقوق بشر را قربانی امیال خودشان کرده‌اند و همه مخالفین یا منتقدین خود را تحت عنوان ناقضین حقوق بشر، در ردیف متهم قرار می‌دهند. دنیا به تحول و انقلاب درباره حقوق بشر، نیاز دارد.

قنادباشی با بیان اینکه شیوه‌های صحیح و دقیقی برای تغییر در اجرای حقوق بشر وجود دارد، تصریح کرد: مکانیزم‌هایی وجود دارد که مدعیان حقوق بشر می‌توانند با کمک آنها، حرفشان را مطرح کنند. آمریکایی‌ها در عرصه حقوق بشر، بد عمل کردند. در این زمینه، می‌توان به حقوق زنان در آمریکا اشاره کرد. در آمریکا، بیشترین تعدی و فشار روی زنان است و حتی در پنتاگون نیرو‌های زن مدعی هستند که حقوق‌شان رعایت نمی‌شود. 

سفیر سابق ایران در لیبی، تصریح کرد: عدم رعایت حقوق بشر توسط آمریکایی‌ها را می‌توان در رفتار آن‌ها با اقلیت‌های سرخ‌پوست یا سیاه‌پوست یا حتی مهاجرین، مشاهده کرد. همچنین، اقلیت‌های مذهبی بیشترین فشار‌ها و تهمت‌ها را از سوی دولت آمریکا می‌بینند و در فشار و سختی قرار دارند.

وی با اشاره به عدم رعایت مسائل حقوق بشری در داخل آمریکا، تاکید کرد: پلیس آمریکا یا فدرال یا پلیس محلی که باید حافظ مردم باشند، نقض حقوق بشر می‌کنند. حتی می‌توان گفت که پلیس آمریکا یا فدرال یا پلیس محلی، بیشترین نقض حقوق بشر را در داخل آمریکا دارند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و کشتار فلسطینی‌ها، گفت: آمریکا حامی همه‌جانبه تمام دیکتاتوری‌ها در جهان است. رژیم صهیونیستی که هر ساله ده قطع‌نامه علیه او در مجمع عمومی یا نشست شورای امنیت صادر می‌شود و همه علیه اوهستند، آمریکا با نادیده گرفتن این قطع‌نامه‌ها، به کشور‌های دیگر در برابر ظلم و ستم اسرائیل دهن‌کجی می‌کند.

گفتنی است؛ امروز ۱۹ آذرماه مصادف با ۱۰ دسامبر، در تقویم به عنوان «روز جهانی حقوق بشر» ثبت شده است.  

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار