خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه درسپاه گرگان:

خداوند تمام دنیا و بهشت را برای انسان مومن خلق کرده است/جایگاه انسان جایگاه والایی است

حجت الاسلام والمسلمین قاسم پور گفت: اگر انسان جایگاه خود را نشناسد، قدرت ها و کرامت هایی که خداوند به او عطا کرده را نشناسد به جایگاهی میرسد که کرامت و شرافت انسانی را زیر پا میگذارد.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۵۳
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳

خداوند تمام دنیا و بهشت را برای انسان مومن خلق کرده است/جایگاه انسان جایگاه والایی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ حجت الاسلام والمسلمین قاسم پورنماینده ولی فقیه درسپاه گرگان در دوره معارف و اندیشه های اسلامی((طرح ولایت))ویژه سرگروه های نقش آفرین بسیجبه همت تعلیم و تربیت جامعه زنان سپاه شهرستان گرگان گفت: خداوند در قرآن بیان می کند: ((وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنی آدَمَ)) که ما فرزندان آدم را کرامت بخشیدیم، این احترام و کرامتی که خداوند برای انسان قرار داده را برای هیچ یک از مخلوقات دیگر قرار نمی دهد.اگر انسان را اشرف مخلوقات لقب می دهد. از همین کرامت اوست زیرا خداوند انسان را با شرایطی خلق کرد که هیچ مخلوقی این شرایط را ندارد؛ خداوند انسان را صاحب عقل و شعور و کرامت قرار داد و پس از خلقت انسان به خود تبریک میگوید و میفرماید: فتبارک الله احسن الخالقین؛ این موضوع است. حاکی از خلقت انسان است.
وی افزود: جایگاه انسانی،انسان جایگاه والایی است،انسان از آنجایی که صاحب عقل است می تواند با دیگر مخلوقات مقایسه شود.خداوند میفرماید من تمام دنیا و بهشت ​​را برای انسان مومن خلق کردم، انسانی که قدر این کرامت و قوه عاقله را که به او عطا کرده را بداند، بنده ای که با سختی ها بسازد و با قدرت عقل خود گناهان و شهوت را کنترل کند، این است. انسان است که اشرف مخلوقات است و جایگاه او خواهد بود.
قاسمپور اظهار داشت: خداوند قدرت علم را به انسان آموخت، امیرالمومنین میفرماید: اَلعِلمُ سُلطان یعنی علم بزرگی می آورد، علم قدرت می آورد. به واسطه همین علم است که ایران بدبخت و عقب افتاده قدیم که پزشک از آفریقایی و کشور های دیگر برای معالجه مردم می توانند بهترین و ارزانترین جراحی های قلب در دنیا را انجام دهند و در دنیا زبانزد شوند. کشور عربستان را ببینید، روی نفت خوابیده اما ذلیل است، همه چیزش وابستگی است چون علم ندارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه گرگان خاطر نشان کرد: اگر انسان جایگاه خود را نشناسد، قدرت ها و کرامت هایی که خداوند به او عطا کرده را نشناسد به جایگاهی میرسد که کرامت و شرافت انسانی را زیر پا میگذارد. اگر عده ای را میبینید خیانت میکنند و شرافت خود را میفروشند از همین موضوع است که فرد جایگاه خود را نمیداند. در روایت داریم که قیمت جان های شما بهشت ​​است و کمتر از بهشت ​​خود را نفروشید. انسان باید جایگاه خود را بداند و کرامت انسانی را حفظ کند و خود را به کمتر از بهشت ​​نفروشد برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار