"سعودی نشنال" در رویای برپایی ایرانی عاجز و قاصر

مشروعیت بخشی و ترویج تروریسم در ایران، اصلی ترین هدف شبکه ایران اینترنشنال

مشروعیت بخشی و ترویج تروریسم در ایران، جزو اصلی ترین اهداف شبکه ایران اینترنشنال است، طوری که ابتدا به سراغ منفورترین گروهک تروریستی که همان منافقین بودند، رفتند و سعی در پاکسازی ذهنی مردم از جنایات این گروهک داشتند.
کد خبر: ۹۴۷۵۷۷۲
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

قزوین_ در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶، شرکت ولنت مدیا با صاحب امتیاز شرکت گلبال مدیا شبکه خبری ۲۴ ساعته فارسی زبانی با نام "ایران اینترنشنال" از پایتخت انگلستان آغاز به کار کرد که سوابق فعالیت این دو شرکت قابل توجه است. در ابتدا برخی بر این تصور بودند که این شبکه نسخه کپی شده بی بی سی فارسی و برخی هم آن را یک شبکه معمولی قارچی قلمداد می کردند.

دیری نپایید که مجریان، خبرنگاران و تهیه کنندگان دلاری سایر شبکه های خبری از شبکه های خود جدا و به ایران اینترنشنال پیوستند. این شبکه در حوزه برنامه سازی، نحوه پوشش اخبار و تولید گزارشات، ارتباطات زنده و فعالیت در فضای مجازی، بسیار موفق عمل کرد، طوری که خیلی زود رو به فناوری اچ دی آورد، در اغلب پایتخت های جهان نمایندگی خبری دایر کرد و از همه مهمتر در تمام پلتفرم های صوتی و تصویری حضور یافت که مهمترین آن، حضور در تمامی ماهواره های مهم تلویزیونی در سطح دنیا و به ویژه خاورمیانه  می باشد.

در حالی‌که دیگر شبکه های فارسی زبان برای تامین ابتدایی ترین مایحتاج خود به ویژه اجاره فرکانس ماهواره عاجزند و حتی پخش انبوه آگهی و یا استمداد از بینندگان، نتوانسته آنها را سرپانگه دارد و خیلی از آنها یکی پس از دیگری و البته پس از مدتی خاموش می شوند در این بین تلویزیون ایران اینترنشنال نه تنها ضعیف نشد، بلکه توانست شبکه رادیویی فارسی و نیز شبکه تلویزیونی نسخه افغانی خود را نیز راه اندازی کند(حتی یک آگهی هم از شبکه ایران اینترنشنال پخش نشده است)

عربستان سعودی، حامی بزرگ ایران اینترنشنال

پس در اندیشه گردانندگان این شبکه به ظاهر لندنی و صرف هزینه های سرسام آور آن به چه نیتی است؟ این را هم در نظر بگیریم که پیش از این شبکه تلویزیونی بی بی سی توسط دولت انگلستان، شبکه تلویزیونی VOA توسط وزارت خارجه آمریکا و شبکه رادیویی و تلویزیونی رادیو فردا توسط شورای اروپا تامین مالی می‌شدند، شبکه ایران اینترنشنال با اینهمه بریز و بپاش توسط چه کسی تامین مالی می شد؟ جواب این سوال برای همه مبرهن است؛ عربستان سعودی و ولیعهد آن "ملک بن سلمان"

جایگاه کشور ایران در طول قرن های گذشته و به جهت موقعیت خاص استراتژیک از نظر دسترسی به اروپا، آسیای مرکزی و شرق و نیز دارا بودن معادن، زمین های حاصلخیز و نیز انرژی(نفت و گاز) همیشه موقعیت ممتازی داشته که البته این موقعیت ممتاز همیشه هم به نفع مردم(به دلیل سستی حاکمان و غیره) نبوده، اما در این بین یک کشور فاقد این ویژگی ها و تنها به صرف غنی بودن در حوزه انرژی، نسبت به ایران حس حسادت، حسرت و کینه داشته است و روابط ایران و عربستان در طول تاریخ همواره دارای نوسانات بسیاری بوده است؛ اگرچه پادشاهان این کشور سعی می کردند مستقیما با ایران پنجه در پنجه نشوند اما در تمام نظام های فعلی یا پیشین ها، سعودی ها هرگز دوست خوبی برای ایران نبودند.

ایرانیان از دیرباز به وطن دوستی و میهن پرستی مشهور بودند و اگرچه مهاجرت از ایران همواره روند مثبتی داشته، اما مهاجران به رغم گرفتن حق اقامت و حتی تابعیت هم، ایرانی بودن خود را انکار نمی کردند و این حس میهن دوستی در کنار زندگی اقوام مختلف با زبان، آداب و رسوم و مذاهب مختلف سبب، افتخار و اقتدار مردمی ایران شده است.

ولیعهد کنونی عربستان در سال ۱۳۹۶ با هدف ضربه به همین نقطه و بدون توجه به اینکه چه نظامی در ایران بر سرقدرت باشد، با نیت تضعیف و البته تجزیه ایران این شبکه را راه اندازی و تامین منابع هنگفت مالی آن را بر عهده گرفت.

مشروعیت بخشی و ترویج تروریسم در ایران، اصلی ترین هدف شبکه ایران اینترنشنال

مشروعیت بخشی و ترویج تروریسم در ایران، جزو اصلی ترین اهداف شبکه ایران اینترنشنال است، طوری که ابتدا به سراغ منفورترین گروهک تروریستی که همان منافقین بودند، رفتند و با پخش زنده گردهمایی آنان و سپس پخش برنامه و ارائه تحلیل های غلط، سعی در پاکسازی ذهنی مردم از جنایات این گروهک کردند.

این پایان راه ایران اینترنشنال نبود؛ با آغاز برخی اعتراضات در تهران و تعدادی از شهرها، شبکه ایران اینترنشنال نقش لیدری معترضین را بر عهده گرفت که اقدامات ریاکارانه تهیه کنندگان شبکه، خود مثنوی هفتاد من می باشد، اما آنچه بیشتر خودنمایی و جلب توجه می کرد، دعوت از مهمانانی بود که گذشته آنها سیاه و آلوده به خون جوانان وطن بود که با توجه به مخاطب های نوجوان و جوان ایرانی، این حربه راهکار موفقی برای فراموشی اعمال تروریستی گروهک های تجزیه طلب به نظر می رسید؛ پژاک، حزب کوموله، حزب دمکرات، حزب آذربایجان آزاد، جیش العدل، الاهوازیه و غیره تنها بخشی از گروه هایی است که در این مدت مورد تمجید و مشروعیت بخشی توسط شبکه ایران اینترنشنال قرار گرفتند.

اینکه این احزاب و گروهک ها از اهداف تجزیه طلبانه خود دست برداشته اند، قطعا خیالی خام است بلکه آنان بار دیگر از طرق مختلف از جمله به دست خود مردم ایران به دنبال دستیابی به اهداف شوم خود هستند.

 

نگارنده: مجید برخورداری 

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار