عضو فقهای شورای نگهبان با تحلیل و بررسی فتنه‌ها در کشور، ولایت ستیزی را وجه مشترک تمامی فتنه‌ها دانست و بر ضرورت تربیت سیاسی دانش آموزان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۷۵۸۴۶
|
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵

ولایت ستیزی؛ وجه مشترک همه فتنه‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش بیعت با ولایت ویژه روحانیون هرمزگان با موضوع «جهاد تبیین» که در سالن آمفی تئاتر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بندرعباس برگزار شد با اشاره روایتی از وجود پیامبر اسلام (ص) در اصول کافی، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) نگران بعد از خود بودند؛ نخست اینکه نگران هستم از اینکه بعد از من دوباره راه را گم کنید و دوم اینکه به آلودگی‌ها اقتصادی و اخلاقی گرفتار شوید.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: بعد از رحلت پیغمبر (ص) راه را گم کردند و علی (ع) را کنار گذاشتند و نقل حدیث را ممنوع کردند، زیرا در احادیث پیامبر (ص) مدح علی (ع) بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از اول انقلاب تا کنون ۹ فتنه اتفاق افتاد که مشخص بود و سران آن‌ها به هلاکت رسیدند، گفت: نخست جریان کمونیست‌ها بودند؛ جریانی که صدای آن ضد خدایی بود و زن مرد ایرانی با ضد خدا نمی‌جوشد و زود هم سفره شان جمع شد. دوم لیبرال‌ها که ۹ماه دولت را به دست گرفتند و مطلقا ولایت فقیه را قبول نداشتند و با سیاست گام به گام سعی در تغییر انقلاب داشتند که این جریان با اقتدار امام خمینی (ره) از بین رفت.

آیت‌الله خاتمی جریان سوم را جریان بنی صدر دانست که هیچ اعتقادی به امام خمینی نداشت و جریانی بسیار آلوده و همدست منافقین بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جریان چهارم منافقین بودند که در کارنامه خود ۱۷ هزار ترور و سوءاستفاده از قرآن داشتند و نوکر اجانب بودند و اگر قاطعیت امام (ره) نبود بایستی با داعش وطنی می‌جنگیدیم.

وی اظهار کرد: پنجمین جریان باند مهدی هاشمی بود که با استفاده از نام آیت الله منتظری خطر برای جمهوری اسلامی به وجود می‌آوردند و بسیار خطرناک بودند. ششم جریان کوی دانشگاه که با بسته شدن روزنامه سلام همراه بود و بوش رئیس جمهور وقت آمریکا از آن‌ها حمایت کرد، اما با پیام رهبر معظم انقلاب و حضور مردم برچیده شد.

به گفته آیت‌الله خاتمی، جریان هفتم فتنه ۸۸ بود؛ فتنه ولایت ستیزی که سه بار اوباما از سران فتنه تجلیل کرد و رژیم منحوس صهیونیستی متعرضین در ایران را سربازان خود نامید.

عضو فقهای شورای نگهبان یادآور شد: جریان هشتم فتنه بنزینی سال ۱۳۹۸ بود که متأسفانه براثر سوء تدبیر در کشور حاصل شد. جریان نهم اغتشاشات اخیر که از شهریور آغاز شد و حدود ۸۰ روز به درازا کشید که در بین فتنه‌ها بی نظیر بود.

به گفته آیت‌الله خاتمی، وجوه مشترک فتنه‌ها را می‌توان به نخست دین ستیزی همه این جریان‌ها با پوشش دینی، اما اسلام ناب محمدی را نمی‌خواستند. دوم ولایت ستیزی منافقین که به حضرت امام (ره) اعتقاد نداشتند و بعد از ارتحال ایشان همه همت خود را برای خدشه وارد کردن به حریم رهبری قرار دادند. سوم تخریب فیزیکی و فرهنگی که جامعه را دروغ باران می‌کردند و چهارم ارتباط با بیگانگان اتاق فکر آمریکا و حدود ۴۷کشور علیه ایران متحد شدند.

وی ادامه داد: پنجم شبهه افکنی و دروغ پردازی که با ایجاد شعبه‌های گوناگون به جنگ با جمهوری اسلامی پرداختند. ششم سوءاستفاده از نام علما و شهیدان که فرزند برخی از شهدا و علما لغزیدند و هفتم هم کشته سازی‌ها از آن دختری که کشتند و سوزاندن و دفن کردن و دختر پیدا شد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در ادامه با تبیین وجوه مشترک اغتشاشات اخیر، گفت: هفت وجه مشترک فتنه و اغتشاشات ۱۴۰۱؛ اول: ولایت ستیزی پر رنگ بود؛ دوم: فرماندهی پر رنگ بیگانه الان بر همگان روشن است که اتاق جنگ فراخوان داد و مردم جواب ندادند و برای میز ایران دو برابر بودجه کل کشور اختصاص دادند تا علیه نظام شعار بدهند؛ سوم: تجاهر مبارزه با دین یعنی قرآن سوزی، چادر کشیدن از از سر زن مسلمان، هتک حرمت امامزادگان و عمامه پرانی چرا که نماد دین است.

آیت‌الله خاتمی در ادامه تبیین وجوه مشترک فتنه و اغتشاشات ۱۴۰۱ ادامه داد: چهارم: به میدان آوردن بچه‌های دهه ۸۰ و وارونه سازی حقایق توسط برخی از معلمین فریب خورده و فضای مجازی. تنها راهش این است که آموزش و پرورش برای تربیت سیاسی دانش آموزان برنامه ریزی و اقدام کند؛ پنجم: شعار نویسی؛ ششم: پلیس کشی تا اقتدار پلیس و نظام را بشکنند و هفتم: استفاده حداکثری از دروغ به طوری که هر چند لحظه یک دروغ در سراسر کشور نشر می‌دادند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات