خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

افزایش ۲.۵ برابری تولید گندم با پایش آفات/تلاش برای تامین امنیت غذایی در حوزه محصولات راهبردی

احمد گل‌محمدی گفت: خوشبختانه با پایش و مبارزه به موقع با آفات و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و باغداران، شاهد افزایش ۲.۵برابری تولید گندم در خراسان رضوی بودیم.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۱۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴

نان باکیفیت در خراسان نشان دهنده داشتن مزارع سالم کشاورزی است

احمد گل‌محمدی مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به ارتقای ظرفیت تولید گندم در این استان، اظهار کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی با سابقه طولانی در عرصه کشاورزی، یکی از سازمان‌های موفق است که با جذب کارشناسان خبره و متخصص توانسته، در عرصه تولید دام و کشاورزی و توسعه باغات فعالیت‌های موثری داشته باشد.

وی در ادامه افزود: در مبارزه آفات گیاهی و باغی، با اقدام به موقع در امر آموزش و مبارزه با آفات و حشرات، میزان خسارات در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

گل‌محمدی با اشاره به فعالیت ۱۲۰نفر کارشناس در عرصه مبارزه با آفات کشاورزی، گفت: خوشبختانه با پایش و مبارزه به موقع با آفات و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و باغداران، شاهد افزایش ۲.۵برابری تولید گندم در این خطه از شرق کشور، بودیم.

گل‌محمدی تاکید کرد: با عملکرد مثبت نیرو‌های جهادی و بسیج کشاورزی و تحویل گندم سالم به سیلوها، شاهد اثر مستقیم این تلاش‌ها بر پروتئین و نان منطقه خواهیم بود.  

این فعال بسیجی در عرصه کشاورزی، تاکید کرد: البته مطالعات و فعالیت‌هایی هم برای کاشت و داشت دانه‌های روغنی کلزا در خراسان رضوی شکل گرفته است. چشم‌انداز ما این است با توجه به مطالعات صورت‌گرفته، توسعه بیشتری را در کشاورزی تجربه کنیم.  

وی تصریح کرد: برای اجرایی‌شدن نهضت جهش تولید، هماهنگی‌هایی با جهاد کشاورزی و دستگاه‌های متولی در سطح استان و شهرستان‌ها انجام گرفته است. خوشبختانه روی محصولات راهبردی و ضروری کشور که از خارج به داخل وارد می‌شوند و امنیت غذایی ما را تهدید می‌کنند، تمرکز کرده‌ایم تا وابستگی به کشور‌های دیگر نداشته باشیم.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی، گفت: ما مشخصات کامل تک‌تک کشاورزان را ثبت کرده‌ایم تا محدودیت‌هایی که سبب می‌شود عملکرد یک کشاورز نسبت به میانگین کار «کشاورز نمونه» پایین بیاید، شناسایی و با کمک خود کشاورز و دادن آموزش‌های تخصصی، این مشکلات رفع شود.

گل‌محمدی اضافه کرد: علاوه بر این اقدام، به برگزاری کارگاه‌هایی تخصصی دارویی، غذایی و مبارزه با آفات و استفاده بهینه از مزارع را در دستور کار قرار داده‌ایم تا آنجا که موفق شدیم در یک سال اخیر، سه همایش علمی کشاورزی برگزار کنیم.

وی با اشاره به وجود گروه‌های جهادی دامپزشکی در مناطق کم‌برخوردار خراسان رضوی، تصریح کرد: با ایجاد گروه‌های جهادی دامپزشکی نیز توانستیم تعدادی دام در برخی مناطق روستایی و کم‌برخوردار را پوشش دهیم و سم‌پاشی، ویزیت و درمان رایگان به روستاییان ارائه دهیم.

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار