خبرهای داغ:
مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرضا در گفت‌وگو با بسیج مطرح کرد؛

از آموزش قبل از کاشت و داشت تا اصلاح و تولید بذر سالم‌/دستمزد آموزش‌یاران ما ۵۰۰ هزار تومان در ماه است!

تیمور محمدیان گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازدید از مزارع و باغات برای مبارزه با آفات و تغذیه کشاورزی که با استقبال کشاورزان روبه‌رو شده است، در افزایش تولید گندم این شهرضا موثر واقع شده است.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۳۶
|
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹

از آموزش قبل از کاشت و داشت تا اصلاح و تولید بذر سالم‌/دستمزد آموزش‌یاران ما ۵۰۰ هزار تومان در ماه است!

تیمور محمدیان مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی «شهرضا» درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج، با اشاره به شاخص‌های ارتقای تولید محصول گندم در این بخش از استان اصفهان، اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی و بازدید از مزارع و باغات برای مبارزه با آفات و تغذیه کشاورزی که با استقبال کشاورزان روبه‌رو شده است، در افزایش تولید گندم این شهرضا موثر واقع شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهرضا قبل از کاشت محصول، گفت: ما علاوه بر اینکه آموزش‌های لازم را قبل از کاشت و داشت انجام می‌دهیم، برای اصلاح و تولید بذر سالم‌تر هم تلاش می‌کنیم. محمدیان تاکید کرد: اگرچه برخی مزارع کشاورزی به دلیل نزدیکی به چشمه‌ها و نهرها، آبیاری سنتی دارند اما توانسته‌ایم کشاورزی مکانیزه و آبیاری قطره‌ای را در برخی مزارع، نهادینه سازیم.

فعال عرصه کشاورزی در شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه سطح کاشت محصول دانه‌های روغنی کلزا و برنج در این بخش از استان اصفهان زیاد نیست، افزود: چشم‌انداز کاری ما این است تا تولید محصول گندم و جو را از متوسط عملکرد به رکورد قابل‌قبول برسانیم تا امنیت غذایی پایدار به‌دست آید. محمدیان اضافه کرد: با این چشم‌انداز، دیگر نیازی به واردات گندم پیدا نخواهیم کرد؛ البته چنانچه شرایط اقلیمی و آب‌وهوایی یاری کند، ما در این عرصه خودکفا هستیم. 

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرضا با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان این منطقه، تاکید کرد: چه‌خوب است به وعده‌هایی که سیستم اداری ما می‌دهد، عمل شود. متاسفانه در مناطقی به واسطه وجود برخی روابط خاص، چاه‌های غیر مجاز آبیاری مزارع فعال است؛ این اقدامات غیر قانونی، بر میزان آبیاری ما تاثیر گذاشته است. 

وی با انتقاد از بهره بالای تسهیلات کشاورزی، گفت: با داشتن تجهیزات فرسوده کشاورزی، دریافت وام با بهره بالا مقرون‌به‌صرفه نیست. از سوی دیگر، کودهای شیمیایی ما، گران است و فرهنگ استفاده از کود ارگانیک هنوز جا نیفتاده است.

مسئول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرضا افزود: از دستمزد آموزش‌یاران و کارشناسان هم نباید غافل باشیم چراکه حقوق آن‌ها ناچیز و پانصدهزار تومان در ماه است. چه خوب است کانون‌های کشاورزی را به درآمد پایدار تجهیز کنیم و بسیج مهندسین، کار را به دست بگیرد.

ت-۵۳۷۹

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها